Какво представлява липофилната диета и как да я спазвате

10.04.2019
Въпреки че резултатите от нея могат да бъдат невероятни, първо трябва да се консултирате с лекар, преди да започнете да спазвате липофилната диета, за да избегнете появата на усложнения.

Тъй като хората постоянно търсят различни начини за отслабване, всеки ден се появяват различни „чудодейни“ средства, обещаващи бързото и лесно сваляне на килограми. Днес ще ви разкажем за липофилната диета, която става все по-известна.

Тази диета би могла да ви помогне да свалите от 15-25 килограма в рамките на четири месеца. Тя е изключително строга и не трябва да бъде спазвана на всяка цена, тъй като не позволява консумацията на храни от определени групи.

Какво представлява липофилната диета?

Липофилната диета е хранителен режим базиран върху консумацията на натурални продукти и избягването на всякаква обработена храна. Позволява и консумацията на плодове и зеленчуци в малки количества.

Опакованите, готови храни, независимо дали са натурални или обработени, са напълно забранени. Същото се отнася и за храните съдържащи мазнини, сол и изкуствени подсладители.

Каква е целта на липофилната диета?

Основната цел на тази диета е избягването на консумацията на преработените храни. Не е тайна, че повечето от тези храни водят до появата на здравословни проблеми (диабет и хипертония) и увреждат редица вътрешни органи, ако бъдат консумирани в големи количества.

Диетата търси начин за намаляване на вредното въздействие на преработените храни като се ограничи консумацията им. Запомнете, че някои заболявания не могат да бъдат излекувани. А други остават за цял живот, така че не трябва да пропускате редовните прегледи при лекар, докато спазвате тази диета.

Прочетете и: Седмична диета за понижаване на триглицеридите

Как да спазвате тази диетаМожете да отслабнете с до 25 килограма за 4 месеца с липофилната диета.

Липофилната диета се състои от два етапа:

Първи етап

На този първи етап трябва да се адаптирате към новия си начин на живот. Този етап трае четири месеца и обикновено е по-сложната и стриктна част от диетата. През този етап трябва да усвоите новите начини за приготвяне на храната. Може да се чувствате гладни, ако не приемате правилните порции.

Освен това времето на отделните хранения през този етап са изключително стриктни и не могат да бъдат променяни. Препоръчително е да се храните на всеки 120 минути, за да ускорите метаболизма си и да спомогнете изгарянето на мазнини.

Втори етап

Този етап е фокусиран върху поддържането на постигнатите през предходния етап резултати. На теория той трябва да трае около четири месеца, но някои решават да го удължат.

Преди да вземете решение за започването на тази диета, трябва да се консултирате с лекаря си и да си направите необходимите ви лабораторни изследвания, за да се прецени дали тя би се отразила добре на общото ви здравословно състояние или не.

Препоръчваме ви да прочетете и: 5 плода за балансиране нивата на холестерола

Забранени храни

Както вече сте осъзнали, трябва да избягвате редица храни, докато спазвате тази диета. Казано простичко трябва да извадите от менюто си всички продукти, които не са в натурално, непреработено състояние. Но има и непреработени продукти, които трябва да избягвате като алкохолът, захарта и оцетът.

Не можете да консумирате и протеини като сьомгата и колбасите.

Освен всичко казано трябва да избягвате и плодовете, богати на захар. Такива са бананите, пъпешите, смокините и ананасът. В менюто ви не трябва да присъстват и краставици, патладжани, карфиол и моркови.

Бисквитите, хлябът и макароните също са забранени.

Позволени хранипозволени и забранени храни

Както видяхте списъкът със забранените храни е много дълъг. Такъв е и този с позволените. Можете да консумирате червено месо без мазнини, риба и пилешко месо. Избягвайте използването на каквато и да е мазнина при приготвянето им. Можете да ги приготвяте на пара, печени или под формата на супи.

Други разрешени протеини са яйчните белтъци, нискомасленото мляко без съдържание на лактоза и нискомасленото кисело мляко. Консумирайки тези храни понижавате риска от появата на сърдечни заболявания и повишаване нивото на лошия холестерол.

Позволена е и консумацията на зеленолистни зеленчуци като салата, целина и кориандър, които са много полезни, заради високото си съдържание на фибри.

Можете да хапвате плодове по ваш избор, стига да не от списъка със забранените храни. Просто запомнете, че прекомерната им консумация може да се отрази на нивото на кръвната ви захар, дори ако подбирате плодове с ниско съдържание на захари.

Заключение

След като вече знаете какво представлява липофилната диета, можете да решите дали искате да я спазвате или не. Преди да вземете решение ви съветваме да се консултирате с лекар, който да прецени дали тази диета е подходяща за вас. Почти всеки може да я спазва, но търсенето на лекарско мнение е важно.

  • Pulido, R., Hernñndez-García, M., & Saura-Calixto, F. (2003). Contribution of beverages to the intake of lipophilic and hydrophilic antioxidants in the Spanish diet. European Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1038/sj.ejcn.1601685
  • Hornshaw, T. C., Safronoff, J., Ringer, R. K., & Aulerich, R. J. (1986). LC50 test results in polychlorinated biphenylfed mink: Age, season, and diet comparisons. Archives of Environmental Contamination and Toxicology. https://doi.org/10.1007/BF01054918
  • Damms-Machado, A., Weser, G., & Bischoff, S. C. (2013). Micronutrient deficiency in obese subjects undergoing low-calorie diet. In Clinical Nutrition: The Interface Between Metabolism, Diet, and Disease. https://doi.org/10.1201/b16308