5 плодa за балансиране нивата на холестерола

· 01.07.2017
Включването на тези плодове в нашата диета може да бъде oт голяма полза за организма - вижте защо!
Холестеролът е един от химикалите, които черният ни дроб произвежда. Той е от жизненоважно значение за нашето здраве. Нивата на холестерола са съществено за нашето благосъстояние и вътрешно равновесие.
Това е важна информация, защото много хора все още мислят, че холестеролът е едва ли не вреден.

Ключът е да се поддържа балансиран холестерол. Също така е важно да се запази лошият холестерол, т.нар. LDL, от повишаване.

LDL е лош, защото това е химичното вещество, което се натрупва по артериите и малко по малко то отнема от нашето здраве.

Още малко информация, която трябва да помним – организмът  ни произвежда холестерол. Ако той произведе необходимото количество, приемането на холестерол от други източници може да постави организма ни в опасност.

Има няколко ситуации, в които трябва да внимаваме, особено ако сме над 40-годишна възраст, с наднормено тегло или имаме фамилна анамнеза за висок холестерол. В тези ситуации трябва да следим внимателно това, което ядем.

В тази статия искаме да споделим с вас информация за някои средства, с които да се борите с холестерола. Можете да го направите, като промените навиците си, избягвайки заседналия начин на живот, както и спо-цветна и ароматна диета.

Днес ще се съсредоточим именно върху хранителния режим. И какъв по-добър начин да я направите по-вкусна, от това да включите плодове?

Използвайки тези храни, можем да помогнем за балансирането нивата на холестерола.

1. Авокадо, повече от вкусен плод

Може би се питате: „Авокадото ще помогне ли наистина да балансирам нивата си на холестерол?“ Отговорът е „да“. В действителност, трябва да ядем само половин авокадо на ден. Съчетано със здравословно хранене, това може да ни помогне да видим промени в нашият холестерол за около месец.
  • Авокадото е здравословен източник на мононенаситени мазнини. Те помагат за здравето на сърцето.
  • Тази мазнина се превръща в енергия, тъй като тя не се съхранява в организма. Намалява нивото на липидите в тялото ни. И дори може да помогне да регулираме нивото на кръвната захар.
  • Също така, друга важна част  от полезните вещества, е наличието на ниацин. Ниацин, наречен също витамин B3, помага за балансиране нивата на холестерола.
  • Авокадото не е единствената храна, която има тази особеност. Можем също така да ядем аспержи, грах, картофи, гъби, артишок и боб. Всички те ни помагат да получим повече от витамин В3.

2. Розов грейпфрут, идеален за балансиране на холестерола

Ако ви се отдаде възможност да хапнете розов грейпфрут, задължително го направете. Причината: малко плодове имат толкова много положителни ефекти, като същевременно намаляват лошият холестерол.
  • Като се има предвид този факт, важно е също така да знаем, че това ще бъде ефективно само ако сме последователни. Полезно е да ядем половин грейпфрут всеки ден на закуска, като се уверите, че е органичен.
  • Според проучване, публикувано в „Журнал на селскостопанската и хранителната химия“, грейпфрутът има невероятни предимства. За тези, които имат проблеми с контрола на холестерола и са им нужни медикаменти, консумацията на грейпфрут е едва ли не задължителна.
  • Антиоксидантните свойства на този плод са страхотни. Без съмнение те спомагат за повишаване качеството на живот на хората, благодарение на защитния ефект, който имат за сърцето.

Също така не забравяйте, че грейпфрутът може да не взаимодейства добре с някои лекарства. Трябва да обсъдите това с вашия лекар или фармацевт.

Вижте и: Отслабване с чаша сок от грейпфрут след хранене

3. Портокалов сок за добър холестерол

За да разберем защо портокаловият сок ни помага да балансираме холестерола, трябва да поговорим за стеролите.
  • Вероятно сте чували за тях – те имат химична структура, подобна на холестерола.
  • Представляват естествено съединение, намиращо се в плодове като портокали, в някои зеленчуци, сухи плодове, семена и дори растителни масла.
  • Стеролите намаляват както общия холестерол, така и нивото на LDL в тялото ви. Те правят и нещо още по-важно – увеличават количеството на HDL, или т.нар. добър холестерол в тялото ви.
Изводът е, че всеки ден трябва да ядем портокали. Също така, ако спазваме и балансирана диета, ще видим резултатите още  следващия път, когато отидем на лекар.

4. Ягодите, здравословното изкушение

Ягодите са здраве. И те могат да ни помогнат да намалим нивото на холестерола си. Но те са добри за нас само, ако ги ядем натурални. Това означава без захар или шоколад към тях.
  • Ягодите, подобно на други плодове, намаляват плътността на липопротеините. Това означава автоматично и по-ниски нива на LDL.
  • Ако можем, трябва да ядем между 10 и 15 ягоди на ден. Това е така, защото те могат да намалят триглицеридите, благодарение на антиоксидантните си свойства.
Лесни диетични промени, като увеличаване на количеството червени плодове, които ядем, могат да бъдат полезни. Червените плодове включват боровинките и дори червеното грозде. Те директно помагат за здравето на сърцето ни.

5. Ябълка на ден … намалява нивата на холестерола ви?

Ябълката може да се яде по много различни начини. Може да бъде комбинирана с овесена каша сутрин, салата с целина и ядки за обяд или пък под формата на сок следобед.

Това е добър плод, който е хубаво и трябва да включите във вашата диета. Яжте го както искате, но бъдете последователни.

Причината, поради която ябълките ни помагат да поддържаме добри нива на холестерол, е тяхната обелка. Кожите на ябълките съдържат както пектин, така и полифеноли.

Благодарение на тях можем по-добре да обработим холестерола. Можем дори да намалим възпалителните молекули, които често се срещат при хората със сърдечно-съдови заболявания.

Ние знаем, че плодовете сами по себе си никога няма да бъдат достатъчни. Така, че ние трябва да направим промени в нашата диета. Това изисква усилия всеки ден.

Нещо толкова лесно, колкото добавяне на плодове към нашите закуски и салати за цвят, може да помогне за балансиране нивата на холестерола. Друга идея е да си носим ябълка, където и да отидем. По този начин имаме здравословна закуска, когато гладът почука на вратата.

Ако използваме наученото дотук, тези плодове могат да направят чудеса за нашето здраве.