Как да си направите фитнес у дома

· 22.04.2019
За да си направите фитнес у дома трябва да си изберете подходящото свободно място за него и да го пригодите за упражненията, които искате да правите.

Правенето на упражнения е начин за постигане на баланс между тялото и ума. Ако нямате време за тренировки навън, ще ви разкажем от кои четири неща се нуждаете, за да си направите фитнес у дома.

Знаем, че ежедневните  ни задължения заемат по-голямата част от деня ни. Това ни кара да пренебрегваме физическата си форма, тъй като основно сме фокусирани върху работата и семейните ни задължения.

Трябва да знаете, че има различни начини за провеждането на тренировки. Един от тях е създаването на фитнес у дома. Как? Прочетете следващите редове.

Дневният режим

Всяка една физическа промяна е базирана на четири основни фактора: мотивация, тренировки, начин на хранене и почивка. Мотивацията е ключът към тренировките. Тя ще ви насърчи да тренирате и в домашни условия.

В класическите фитнес зали има различни уреди и екипировка, позволяващи ви да тренирате оптимално. Там ще откриете пътечки за бягане, велоергометри, гирички и различни мултифункционални уреди.

Можете да си направите и ваш фитнес у дома. За целта просто трябва да отделите малко време и да си съставите план. Първо трябва да знаете от какъв вид тренировки се нуждаете: за отслабване или за поддържане на тонуса.

Не трябва да бъдете професионален спортист, за да си създадете програма с упражнения и за да повишите издържливостта си. Можете да започнете с кардио занимания като бягане или каране на колело. И двата варианти са подходящи за целта.

Създаването на собствен фитнес у дома е лесно. Най-хубавото е, че можете да използвате различни предмети и вещи, които вече имате. В тази статия ще споделим с вас няколко съвета, които ще ви помогнат да си създадете ваше собствено кътче, в което да тренирате всеки ден.

Загърбете рутината и започнете с тренировките у дома!

Кои неща са ви необходими за създаването на собствен фитнес у дома

1.ПостелкаТренировките в домашни условия са не по-малко ефикасни от тези в класическия фитнес.

Можете да започнете с оборудването на собствения ви фитнес у дома с нещо толкова простичко като постелката.

Тя е изключително полезна, тъй като можете да я използвате за практикуването на йога или за правенето на тонизиращи упражнения. Уверете се, че сте си избрали удобна постелка, която не се плъзга, за да предотвратите падания и травми.

Можете да правите лицеви опори, коремни преси, йога упражнения и въобще всичко, което изисква лежане или седене върху постелка. Можете да правите и упражнения за укрепване на мускулите на корема, гърба и краката.

Важно е да осигурите опора на гърба си и да не тренирате директно върху земята. Можете да се нараните в дома си, ако прекалено много се натоварвате.

Именно затова ви трябва постелка!

Прочетете и: 5 причини да правим лицеви опори всеки ден

2.Изберете си вашето кътче с достатъчно свободно пространствоНе е трудно сами да си създадете фитнес у дома.

Ако имате място с достатъчно свободно пространство, то е най-подходящо за създаването на фитнес у дома.

Можете да изберете всекидневната си стая, спалнята или всяко едно друго достатъчно широко и свободно пространство в дома ви. Ако наблизо има маси или столове, дръпнете ги надалеч, за да не се ударите.

Домашният фитнес ще се превърне във вашето лично пространство, така че подредете го според вкуса си и потребностите си, за да се наслаждавате на тренировките си.

Освен това най-добрият начин да тренирате е като си осигурите свобода. В стаята може да има много неща, които ви разсейват като телевизор или диван. Не мислете за тях и просто се фокусирайте върху тренировката си.

3.Домашни тежести

За да тонизирате ръцете си можете сами да си направите тежести, тъй като те играят важна роля в тренировките. Вдигането на тежести укрепва бицепсите, трицепсите и мускулите на гърдите.

Има различни начини, по които можете да си направите сами домашни тежести:

  • Можете да напълните две средно големи бутилки от вода или газирани напитки с боб или пясък. След това ги съединете с помощта на пръчка или летва.
  • Друг вариант е да използвате две консервни кутии. Напълнете ги с пясък или цимент и ги съединете с метална тръба. Този дъмбел ще бъде по-тежък, но ще ви помогне на увеличите издържливостта си и да укрепите ръцете си.

Препоръчваме ви да прочетете и: Упражнения за оформяне и тонизиране на мускулите

4.Табуретка или стол

Можете да си направите сами фитнес у дома с помощта на няколко стола.

Вероятна имате пейки, табуретки и столове в дома си. Те са перфектни за упражненията, изискващи опора.

Можете да ги използвате за правенето на лицеви опори на лакти докато ръцете ви са подпрени на стола. Това упражнение спомага оформянето на мускулите на ръцете.

Пейката е чудесен помощник за упражненията изискващи стъпенка. Целта им е укрепването на краката и прасците. Ефектът им е мигновен. При тях просто повдигате единия си крак и след това  – другия. Накрая смъкнете крака си и повторете упражнението.

Опитайте съветите ни още днес! Тези простички предмети ще ви помогнат да превърнете част от дома си в уютна фитнес зала. Така вече няма да имате извинение, че не можете да тренирате и да отделяте време за здравето на тялото си.