Искате добро здраве? Започнете с червата

27 Януари, 2019
Те са отговорни за 90% от невротрансмитерите в тялото, свързани с настроението и емоциите.
 

Поддържането на добро чревно здраве може да бъде ключово, когато искаме да се радваме на пълноценен начин на живот.

Скорошни изследвания сочат, че червата на човека изпълняват и друга много важна функция, освен да гарантират добро здраве. Те са свързани с риска от затлъстяване и проблеми с метаболизма.

В продължение на стотици години здравето на червата е било свързвано единствено с храносмилането. Днес знаем, че работата на червата и тяхното състояние са свързани с цялото тяло.

Червата и здравето

Поддържането на добро чревно здраве може да бъде ключово

Микроорганизмите, които виреят в червата, са важни за доброто храносмилане и са ключът към силната имунна система. Всъщност между 60% и 80% от имунната система се намира в червата.

Това е причината, поради която червата играят толкова важна роля за здравето на човека и го предпазват от множество болести.

Микроорганизмите в червата изпълняват важна функция, свързана с поддържането на силна имунна система. Именно тук тя произвежда антитела, които са отговорни за борбата с различни типове болести, които атакуват тялото.

В допълнение към тази важна роля, червата са отговорни за 90% от невротрансмитерите в тялото, свързани с настроението и емоциите.

 

Когато човек има проблем със стомашно-чревния тракт, той започва да страда от различни здравословни проблеми. Например:

  • Ревматоиден артрит
  • Болест на Хашимото
  • Диабет
  • Хронична умора
  • Фибромиалгия
  • Тревожност
  • Депресия
  • Екзема

Когато знаете това, не можете да се забавите нито миг повече. Необходимо е да положите усилия, за да се радвате на по-добро чревно здраве, а оттам – и на по-пълноценен начин на живот.

Вижте още: Елиминирайте умствената и физическата умора с природни средства

За да го направите, натуропатът д-р Ейми Майърс, специалист по функционална медицина, е създала програма, наречена 4R. Целта й е да излекува червата, за да излекува самия човек.

4-степенна програма за добро здраве

Елиминирайте всички храни, които дразнят стомаха ви

Отстранете повредата

Целта на тази първа стъпка е да прочисти стомашно-чревния тракт от всичко, което му вреди. Затова е необходимо да бъдат елиминирани всички храни и субстанции, които провокират възпаление или раздразване на стомаха – например алкохол, кофеин и лекарства, както и всяко друго нещо, което може да предизвика инфекция. Сред храните, които предразполагат към възпаление, присъстват онези, които могат да провокират някакъв тип непоносимост. А това са:

 
  • Глутен
  • Млечни продукти
  • Царевица
  • Соя
  • Яйца
  • Захар

В този ред на мисли, добра идея е да си направите тест, който да определи какво е нивото на определени протеини (наречени имуноглобулини) в кръвта и каква е чувствителността ви към определени храни.

Инфекциите могат да бъдат провокирани от паразити, бактерии или гъбички. Анализ на изпражненията ще определи какво е нивото на добрите бактерии и ще регистрира наличието на инфекции.

За да елиминирате открита инфекция, можете да използвате лечение с билки, антипаразитни лекарства и дори антибиотици (макар това да не е препоръчително).

Заместете

Заместете вредните храни с пълноценни хранителни вещества

Тялото се нуждае от няколко жизненоважни съставки, за да поддържа добро здраве, оптимално храносмилане и да абсорбира пълноценно хранителните вещества. Употребата на лекарства, спазването на диета, заболяване и дори процесът на остаряване могат да изчерпат определени елементи в човешкото тяло. Те са важни и трябва да ги осигурите, ако искате да се радвате на добро здраве. Сред тях са:

  • Храносмилателни ензими
  • Киселини
  • Жлъчни киселини

„Ваксинирайте“

Изключително важно е да възстановите здравословната чревна бактерия, за да може да функционира правилно. Това може да се постигне чрез консумацията на хранителна добавка с пробиотици. Тя съдържа полезни бактерии, например Bifidobacterium и видове лактобацили. Ключово е повишаването на консумацията на фибри.

 

Прочетете и това: 5 вкусни веган смутита, богати на растителни протеини и фибри

Възстановете

Алое вера за добро чревно здраве

Последната стъпка от тази програма е фокусирана върху възстановяването на червата посредством диета, богата на есенциални нутриенти. Червата се нуждаят от тези вещества – трябва да им ги набавите чрез консумацията на конкретни храни.

За да възстановите червата, препоръчително е да приемате хранителни добавки с L-глутамин – аминокиселина, която подпомага подмладяването на обвивката на чревните стени. След това трябва да гарантирате редовен прием на важни хранителни вещества, сред които цинк, омега-3 мастни киселини (консумирайте риба), витамини А, С, Е и др. Изключително полезни са растения като бряст и алое вера.

Тази програма лекува червата и едновременно с това служи за оздравяване на целия организъм и може да бъде прилагана с цел лечение на болести. Струва си да я изпробвате и да извлечете максимална полза за здравето.

 

 

  • Icaza-Chávez, M. E. (2013). Microbiota intestinal en la salud y la enfermedad. Revista de Gastroenterología de México78(4), 240-248.
  • Alarcón, P., González, M., & Castro, É. (2016). Rol de la microbiota gastrointestinal en la regulación de la respuesta inmune. Revista médica de Chile144(7), 910-916.
  • Eguílaz, M. G., Trapero, J. L. R., Martínez, L. P., & Blanco, J. R. (2019). El eje microbiota-intestino-cerebro y sus grandes proyecciones. Revista de neurología68(3), 111-117.
  • Aceves, M., de Jesús, R., Izeta Gutiérrez, A. C., Torres Alarcón, G., Izeta, M., & Margarita, A. C. (2018). La microbiota y el microbioma intestinal humano.(Entre las llaves del reino y una nueva caja de Pandora). Revista de Sanidad Militar71(5), 443-448.
  • De, P. L. a, & De, S. (1997). Magnitud del problema. European Journal of Cancer.
  • Carlos, M. E., Ezequiel, M. O., Federico, B., Fernando, M. L., & José, M. F. (2010). Tratamiento quirúrgico de la obesidad mórbida. Prensa Medica Argentina. https://doi.org/10.1016/S0304-4858(05)74488-7
  • Osorio Arce, M., & Segura Correa, J. (2013). Digestión Anaerobia. Livestock Research for Rural Development. https://doi.org/10.1097/CIN.0000000000000364
  • Ferrer, Y., & Pérez, H. (2010). Los microorganismos en la digestion anaerobia y la produccion de biogas. Consideraciones en la eleccion del inóculo para el mejoramiento de la calidad y el rendimiento. ICIDCA.
  • Bonet, A., & Grau, T.. (2007). La glutamina, un aminoácido casi indispensable en el enfermo crítico. Medicina Intensiva31(7), 402-406.