5 вкусни веган смутита, богати на растителни протеини и фибри

· 09.09.2017
Макар че тези напитки не съдържат никакви лактозни съставки, ако ви е трудно да ги пиете, може да прибавите към тях кисело мляко, за да им придадете по-кремообразна текстура.

Изключително полезен и хранителен начин да си набавите протеини и фибри е пиенето на веган смутита, направени с плодове, семена, ядки и зеленчуци.

В тази статия ще ви дадем 5 идеи за приготвяне на вкусни смутита. Те ще ви дадат много енергия, без да се налага да консумирате животински продукти или да взимате добавки.

Растителни протеини

Протеините са незаменими за здравето ви. Те поддържат мускулите ви и спомагат за по-лесното отслабване.

Свикнали сме да чуваме, че за да си набавим протеини, трябва да консумираме животински храни. Това включва месо, риба, яйца и млечни продукти.

Истина е, че те съдържат по-голямо количество протеини. Независимо от това обаче, тялото ви всъщност преработва по-добре растителните храни.

Може да откриете добър източник на протеини в ядките, зърнените храни, семената, дори и в някои плодове.

Супер хранителни смутита

В тази статия ще споделим рецепти за 5 различни смутита. Всички те са вкусни и изключително хранителни. Те ви предоставят обилна доза витамини, минерали, растителни протеини, фибри и есенциални мастни киселини.

Те не съдържат никаква лактоза. Също така, в тях няма никакви храни от животински произход. В състава им няма дори и глутен! По тази причина те са полезни за всички.

Най-доброто време за консумирането им е сутрин на закуска. Някои хора извършват физическа и интелектуална работа през деня. Тези хора могат да пият смутита също като основно или междинно хранене през деня.

Без допълнителни обяснения, да разгледаме рецептите!

1. Смути с авокадо и слънчогледови семки

Авокадото е една от най-здравословните и пълноценни храни. Определя се като плод, въпреки високото си съдържание на полезни мазнини и протеини.

Кремообразността му го прави идеално за всякакви течни и пасирани храни.

Същевременно, слънчогледовите семки са перфектни за спортистите, бременните жени, както и за подсилване на имунната система.

Те трябва да бъдат сурови, а не препечени или пържени. По този начин ще запазят всичките си хранителни вещества. Преди да ги пасирате заедно с авокадото, препоръчваме да ги накиснете предварително за няколко часа.

Трябва да добавите малко вода в тази напитка, за да не стане твърде гъста. Освен това, ако желаете, можете да прибавите малко рафинирана стевия за подслаждане.

2. Кокосово мляко, семена от чиа и банани

Кокосовите орехи, както авокадото, са един от най-препоръчителните плодове за набавяне на протеини и полезни мазнини.

Може да използвате кокосова вода, масло или мляко. Всички те са полезни. Освен това са и много вкусни. Може да си направите кокосово мляко вкъщи или да си го закупите вече приготвено.

Семената от чиа трябва да се накиснат за една нощ. Тези семена са богати на протеини. Също така, те са чудесно средство за пречистване на червата и овладяване на запека.

Бананите пък предоставят на смутито ви естествени минерали, въглехидрати и протеини. Те му придават и значителна сладост.

3. Праскови и конопено семе

Прасковите са едни от плодовете, които са изключително богати на протеини. Освен това, вкусът им подхожда добре на всички смутита. Това се дължи на сладостта им и киселия им привкус.

Този плод има храносмилателни и подмладяващи свойства.

В действителност, конопеното семе се е превърнало в тенденция за хората, грижещи се за здравето си и търсещи по-добри източници на растителни протеини.

За да си направите това смути, трябва също така да добавите малко вода или сок.

4. Папая и тиквени семена

Папаята е изключително вкусен плод. Преди всичко, тя е много полезна за храносмилателната ви система. Освен това, съдържа изобилно количество протеини и фибри.

Тиквените семена не са само хранителни. Те са и отлично средство при проблеми с простатата. Освен това, тези семена предотвратяват появата на чревни паразити.

Може да прибавите към смутито вода или портокалов сок, за да направите консистенцията му по-течна.

5. Бадемово мляко и ябълки

Това смути има отличен вкус. То е много гладко и кремообразно.

Прави се с бадемово мляко. Можете или да си закупите този продукт, или да си го приготвите вкъщи.

Бадемовото мляко е една от растителните храни с най-много протеини в състава си. Всъщност, съдържа до 19 грама протеини на всеки 100 милилитра.

Ябълките си подхождат добре с бадемовото мляко. В същото време те ви помагат да се грижите за сърдечно-съдовото си здраве. Също така, те регулират храносмилателните ви функции и понижават нивата на кръвната ви захар.

Ако можете да консумирате млечни продукти, по желание може да прибавите кисело мляко към всяка една от тези рецепти.

Заглавното изображение е предоставено от wikiHow.com