Елиминирайте умствената и физическата умора с природни средства

· 26.12.2016
Лесен начин да се предпазите от сънливостта и изтощението е оптималната хидратация на тялото.

Хиляди неща ни се въртят в ума ежедневно и списъкът със задачи винаги е пълен със задължения и отговорности. Невъзможно е да не сте изтощени, когато накрая се приберете у дома. Така ден след ден умствената и физическата умора се превръщат в обичайно явление.

В днешната статия ще ви покажем как да я елиминирате с природни средства.

Усещате ли се умствено и физически изтощени?

Ежедневната суетня може да внесе сериозен хаос в тялото на човека. Усещането за липса на енергия и желанието да прекарате целия ден в леглото е един от първите предупредителни признаци. Нещата се влошават, когато продължите да се чувствате уморени или изтощени, дори след като сте имали възможност да се наспите.

Най-честите причини за умствената и физическата умора са:

  • Дълги работни дни
  • Интензивни тренировки
  • Недоспиване
  • Прекаляване с диуретични, успокояващи и разхлабителни средства
  • Дефицит на витамин А или протеини
  • Заболяване или операция
  • Влошено храносмилане
  • Непокриване на ежедневните потребности на тялото от важни нутриенти
  • Бременност
  • Тютюнопушене
  • Анемия
  • Проблеми със съня
  • Затлъстяване
  • Стрес
  • Депресия
  • Фибромиалгия

Сред най-често срещаните симптоми са:

  • Постепенно понижаване на енергията ви
  • Униние или проблеми с изпълнението на ежедневните задължения
  • Слабост
  • Липса на апетит
  • Отслабена имунна система
  • Бледост
  • Влошена физическа форма
  • Проблеми с концентрацията
  • Загуба на памет
  • Сънливост
  • Главоболие
  • Умствено замъгляване
  • Световъртеж
  • Депресия
  • Раздразнителност
  • Липса на оптимизъм
  • Запек
  • Дълбока тъга
iztoshtenie храни против умствената и физическата умора

Храни срещу умствената и физическата умора

Една балансирана диета е много важна за поддържането на оптимално енергийно ниво. Макар да имате много задачи за вършене през деня, важно е да заделите време за закуска, умерен обяд и лека вечеря.

Не забравяйте и леките закуска преди обед и след това. Най-добрите храни, които понижават хроничната умора, са:

Банани

Те са богати на нутриенти и снабдяват тялото с много енергия. Съдържат витамин В6 и триптофан, които успешно се борят с умствената и физическата умора. Консумирайте по 1 банан на ден, всеки път, когато усетите, че ви липсва енергия.

Спанак

Този удивителен зеленчук е богат на витамини, особено витамин А и В9 (позната още като фолиева киселина). Той помага, като зарежда с магнезий и оптимизира усвояването на желязото, предпазвайки от липса на енергия. Включете този зеленчук в менюто поне веднъж седмично в супи и салати.

spanak

Бобови култури

Те съдържат въглехидрати и са отлично средство за елиминиране на умората и зареждане с енергия. Можете да ги съчетаете с различни други храни и да ги приготвяте по много начини. Правете си сандвичи, пастети и задушени ястия с бобови култури.

Лещата, бобът Лима( т. нар. мадагаскарски боб) и леблебията са сред най-препоръчваните.

Ядки

Заедно със семената, ядките снабдяват човешкото тяло с много триптофан и магнезий. Те ще ви помогнат да елиминирате стреса, тревожността, проблемите със съня и умствената и физическата умора. Опитайте с:

  • Бадеми
  • Лешници
  • Орехи
  • Шам фъстък
  • Маково семе
  • Ленено семе
  • Слънчогледови семки

Червени чушки

Червените чушки са една от най-богатите храни на витамин С, които стимулират имунната система. Те поддържат човека здрав и предпазват от проблеми със съня и хронична умора.

В допълнение към червените чушки, включете в менюто следните храните със сходни ползи:

  • Портокали
  • Лимони
  • Смокини
  • Целина
  • Грозде
  • Ананас
  • Чесън
chervena-chushka

Зелен чай

Този чай е богат на полезни свойства, които ще ви помогнат да отслабнете и да прочистите тялото. Освен това помага за понижаване на нивото на тревожност и стрес. Поради съдържанието на Л-теанин, зеленият чай подобрява паметта и концентрацията и регулира цикъла на съня.

Консумирайте по 1 чаша всяка нощ преди лягане.

Ферментирали продукти

Храните, които са преминали през процес на ферментация, са отлично средство за балансиране на полезните микроорганизми в червата. Доказано е, че отсъствието на тези храни в менюто на човека води до хронична умора. Отличен избор са киселото зеле и кефирът.

Вода

Ако сте дехидратирани, енергийното ви ниво е ниско. Важно е да приемате 2-3 л. вода дневно, за да хидратирате клетките, органите, лигавиците и кожата. Водата също така предпазва от сънливост и умора, особено когато сте заети с нещо или навън е горещо.

voda

Женшен

Идеален е за ревитализиране на тялото, тъй като съдържа ценни съставки. Притежава антибиотични свойства и съдържа много аминокиселини, калий, фосфор и силиций.

Женшенът повишава нивото на кислорода в клетките, понижава нивото на млечната киселина в мускулите и повишава устойчивостта на умора. Много професионални атлети го използват за да подобрят своето физическо представяне с природни средства.

Женшенът също така е удачен за подобряване на метаболизма на глюкозата.

Пчелно млечице

Всички производни на меда са идеални средства за борбата срещу умствената и физическата умора. Пчелното млечице (храната, която консумира кралицата-майка в кошера) е идеално за хората, които работят тежък физически труд или са ангажирани с много задачи всеки ден. То помага като:

  • Снабдява с енергия
  • Съдържа много антиоксиданти
  • Подхранва

Приемайте 1 чаена лъжица пчелно млечице всяка сутрин на празен стомах. Можете също така да използвате пчелен прашец или пчелен мед, за да подслаждате чайове и десерти.

pchelno-mlechitse

Билки

Някои растения притежават способността да намаляват изтощението, да подобряват съня и да предпазват от други симптоми на хроничната умора. Преди да легнете да спите, опитайте с чаша чай от една от:

  • Градинска мента
  • Мента
  • Канела

Можете също така да консумирате такъв чай сутрин със закуската. Не забравяйте да го подсладите с пчелен мед или стевия.

sutreshna-umora