Идеалната диета за отслабване по време на менопаузата

23.03.2019
Менопаузата е труден период за жените, през който нерядко те натрупват излишни килограми. В днешната статия ще ви разкажем как да поддържъте теглото си по време на менопаузата.

Да, можете да отслабнете по време на менопаузата. Просто трябва да обърнете внимание на определени фактори и да потърсите най-оптималните варианти за вас. Всяка жена иска да изглежда добре и да има красива фигура, без значение от възрастта си.

По време на менопаузата, през която жените преминават от репродуктивна към нерепродуктивна възраст, в организма им настъпват редица промени. Много дами напълняват – нещо крайно неприятно и нежелано.

Ето защо немалко жени търсят идеалната диета за отслабване по време на менопаузата, за да възстановят увереността си и да подобрят самочувствието си.

Да, можете да отслабнете по време на менопаузата

Въпреки че няма едно общо правило приложимо за всички жени, има определени съвети касаещи храненето, които са полезни за всички. Те включват здравословен начин на живот като поддържането на тялото добре хидратирано, извършването на физическа активност и разбира се спазването на балансирана, богата на хранителни вещества диета. Осигуряваща на организма необходимото му, за да бъде здрав и пълноценен.

Това са основните стълбове на всяка една диета. Организмът ви функционира въз основа на изградените ви навици – ако имате много вредни такива, със сигурност няма да се радвате на добро здраве. Както се казва – вие сте това, с което се храните.

Не става въпрос да изпадате в крайности и напълно да премахнете от менюто си някои храни. Важно е да осигурите на тялото си необходимите му хранителни вещества.

Днес искаме да споделим с вас изключително лесна диета. Сами ще се уверите, че с малко усилия и добро поведение, не само ще отслабнете по време на менопаузата, но и ще се чувствате по-добре и ще се радвате на по-добро здраве.

Прочетете и: Съвети за щастлива и здравословна менопауза

Идеалната диета за отслабване по време на менопаузата

1.Ограничете приема на въглехидратиограничете приема на въглехидрати по време на менопаузата

Когато отидете да пазарувате, най-добре е да избягвате купуването на храни, богати на въглехидрати. Така ще започнете диетата си по-уверено, а здравето ви ще ви благодари.

Става въпрос за продукти като макаронени изделия, сирене, пържени храни и други подобни. Те ви предразполагат към натрупването на мазнини и спомагат напълняването – а вие не искате това, нали?

2.Добавете повече зеленчуци към менюто сизеленчуци и здраве

По време на менопаузата ще забележите много промени – дори в апетита си – което ще превърне храненето ви в трудна мисия. За щастие зеленчуците са страхотен източник на антиоксиданти, витамини и минерали. Най-подходящите сред тях за включване в диетата ви по време на менопаузата са:

  • Доматите
  • Морковите, богати на витамини А, Е и D
  • Марулите за приготвянето на салати и като гарнитура към различни ястия
  • Броколито – най-добрият източник на антиоксиданти
  • Лукът, съдържащ много протеини, минерали, антиоксиданти и калций
  • Пиперът, който може да бъде добавен към почти всяко ястие, за да му прираде чудесен вкус и аромат

3.Нуждаете се от калций: това не е митприемът на калций по време на менопаузата е изключително важен

Вероятно знаете, че по време на менопаузата се нуждаете от допълнително количество калций. Не се тревожете – добрата новина е, че не се налага постоянно да си го набавяте под формата на хапчета или добавки. В действителност прясното мляко, пълномасленото кисело мляко и ядките са чудесен източник на калций.

Не забравяйте, че диетата ви трябва да бъде балансирана и съпроводена от редовна физическа активност. Уседналият начин на живот не е ваш приятел – запомнете това.

Препоръчваме ви да прочетете и: Набавете повече калций с тези семена

4.Намалете количеството на консумираното червено месо и яжте повече рибачервено месо

По време на менопаузата тялото ви превръща червеното месо в излишно количество въглехидрати, натрупващи се най-често в областта на стомаха. Това ще ви попречи, ако искате да отслабнете или да поддържате идеалното си тегло.

Можете да заместите червеното месо с риба и морски дарове. Те са изключително полезни за здравето, а освен това са и невероятно вкусни. Има разнообразни начини за приготвянето на риба.

Спазвайте съветите ни и ще видите, че отслабването по време на менопаузата не е невъзможна мисия!

  • Menopause and midlife health changes. In: Hazzard’s Geriatric Medicine and Gerontology. Halter JB, et al. 6th ed. New York, N.Y.: The McGraw-Hill Companies; 2009.
    http://www.accessmedicine.com.
  • Dietary Guidelines for Americans. U.S. Department of Health and Human Services and U.S. Department of Agriculture. March 8, 2016.2015-2020
    http://health.gov/dietaryguidelines/2015/guidelines.
  • Losing weight. American Heart Association. March 7, 2016.
    http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/WeightManagement/LosingWeight/Losing-Weight_UCM_307904_Article.jsp#.Vt5ITOZjZDQ.