Зеленчуци за oтслабване

03.09.2018

Всички зеленчуци са от съществено значение при диетите за отслабване или за поддържане на идеалното тегло, но някои от тях също може да ви помогнат да отслабнете по-бързо, благодарение на техните специфични свойства, които елиминират мазнините и течностите.

В тази статия, ние ще  изброим фантастичните зеленчуци за отслабване и здравословен начин на хранене.

Маруля

Листните зелени зеленчуци, и по-специално марулята, са храни, богати на витамини, минерали и магнезий. Te съдържат и много фибри, поради което е добре да ги комбинирате с други храни в ежедневното си меню.

Марулята също има релаксиращ ефект върху организма. Тя ще ви помогне да  предотвратите тревожността, която диетите за отслабване може да предизвикат. Можете да ги ядете сурови в салати или също така варени, в супа, или пюре.

Лук

Един от най-добрите зеленчуци за отслабване е лука, който можете да включите в най-различни ястия. Лукът помага да се премахнат течностите, да се избегне запека, той контролира и нивата на захарта в кръвта.

Ако нямате проблеми с храносмилането, можете да го ядете суров в салати или като гарнитура.Също така да го ядете в сосове, на скара, или дори да си приготвите лучена супа. Препоръчваме я най-вече за тези, които страдат от значително задържане на течности. Подходяща е и за пречистване на бъбреците.

зеленчуци за отслабване - лук

Краставица

Краставиците ще ви помогнат да отслабнете. Това е зеленчук с високо съдържание на вода и с много малко калории,. Ето защо краставиците са идеални за засищане на глада – предпочитайте го пред други храни, които създават  тежест в стомаха. Яжте ги в салати или като гарнитура.

Препоръчваме ви да ги ядете за здравето на вашата кожа, особено ако са органични.

Ето и една типична гръцка рецепта, която можете да направите за вкусно и леко предястие. Тя все състои в рязане на краставицата на ленти и добавяне на  сос от кисело мляко, чесън на прах, морска сол, или друга ароматна билк,а заедно с него. Комбинацията от краставици, потопени в сос, е много вкусна.

Можете също така да се направи просто зелено гаспачо със разбъркване  и/или смесване на краставици, магданоз, или пресен босилек с една скилидка чесън, лимонов сок, зехтин и малко морска сол. Това е много освежаващо и диуретично питие.

зеленчуци за отслабване - краставици

Броколи

Броколите са зеленчук с много здравословни свойства, тъй като те са с  ниско съдържание на натрий и съдържат малко калории.

Също така са богати на фибри, което  е чудесно за намаляване на теглото.

Този зеленчук помага да се борим с мазнините и честото им  ядене също ви предпазва от болести, като рак например.

Препоръчваме ви да не го обработвате прекалено много, така че да  запазите неговите хранителни свойства. Знак че е готов за употреба е, ако е със запазен зелен цвят и има леко хрупкава текстура.

зеленчуци за отслабване - броколи

Чесън

Това е лек, която трябва да се яде всеки ден, особено ако не се чувствате добре. Той е от съществено значение не само за вашето здраве като цяло, но и за целите на вашето отслабване. Причината е, че има свойството да елиминира мастните натрупвания и да  прочиства кръвта ви.

С цел да се извлекат ползите от неговите свойства, трябва да се яде суров, като си направите известния тибетски чеснов цяр, например.

Ако ви е трудно да го ядете суров, можете да го консумирате поставен в парче пълнозърнест хляб, което ще направи неговите ефекти върху стомаха по-деликатни. Можете също да изберете капсули или хапчета, които се продават в аптеките или хранителните магазини.

Как да ги готвя

Ако искате да отслабнете, винаги избягвайте  пърженето на храни и вместо това яжте храни, приготвени със  задушаване, печене, на скара, или подправени с малко зехтин.

Също така не трябва да злоупотребявате със солта, избирайте морска, вместо готварска сол.

На последно място, можете да използвате подправка, която ще спомогне за отслабващия  ефекти на зеленчуците. Например, ако използвате подправки като лют червен пипер или джинджифил, освен да придадете пикантен и оригинален вкус на  храната, ще ускорите метаболизма ви и ще увеличите енергията, която използвате.

Ако имате проблеми с храносмилането и/или някои зеленчуци предизвикват газове , тогава е най-добре да добавите малко кимион или анасон, докато ги готвите.

Можете също да ги подправите с малко лимонов сок или няколко капки от ябълков оцет, който ще помогне за подобряване на храносмилането и изгарянето на  мазнини.

които искали