Храни, които вредят на костите

· 23.10.2015
Газираните напитки съдържат високо количество фосфорна киселина, която възпрепятства усвояването на калция

Добре подбраното хранително меню е предпоставка за добро здраве. Изключително важно е да познаваме полезните храни и да ги направим неразделна част от хранителните си навици, защото така позволяваме на всички органи и системи в тялото да функционират оптимално. Когато ядем небалансирано и залагаме на нездравословна храна, създаваме предпоставка за развитието на различни болести на костите. Освен това чувстваме умора и тялото ни страда от дефицит на важни хранителни вещества.

Именно поради това бихме желали да ви запознаем с храните, които е желателно да избягвате. В следващите редове ще разгледаме храните, които вредят конкретно на костната система.

Газирани напитки

Тези напитки съдържат високо количество фосфорна киселина, която възпрепятства усвояването на важен за костите елемент като калция. Поради тази причина ви съветваме да редуцирате максимално консумацията на газирани напитки.

Кафе

kafe

Кафето е познато като една от съвременните напитки, носещи редица здравословни ползи. Важно е обаче да консумирате кафето умерено. С други думи, дори това да е любимата ви напитка, избягвайте да пиете повече от три чаши дневно. Кафето съдържа субстанции, наречени ксантини, притежаващи способността да стимулират извеждането на калция от тялото посредством урината.

Сол

Солта е подправка, която, консумирана в неограничени количества, може да навреди на сериозно костите ни. Защо? Тъй като съдържа натрий, а той стимулира извеждането на калция от организма ни.

Алкохол

alkohol

Прекомерната употреба на алкохол е вредна за здравето на костите, тъй като повишава извеждането на калций чрез урината. Ако сте свикнали да пиете по чаша-две червено вино на ден, вие като цяло сте си изградили полезен навик. В такова количество алкохолът не е вреден за костите. Прекалявате ли обаче, със сигурност вредите на костната система.

Месо

Когато консумирате месо твърде често, напълно възможно е да снабдявате тялото си с много протеини, които съдържат серни аминокиселини. Последните повишават количеството на извеждания с урината калций. Когато приемате протеини с растителен произход, този ефект се неутрализира. Въпреки това ви съветваме да контролирате количеството на консумация на месо.

Хидрогенирани мазнини

Маслата обикновно съдържат високо количество витамин К, който е важен за здравето на костите. Въпреки това, когато мазнините преминат през процеса, който ги превръща в хидрогенирани, те напълно губят ценния витамин К.

Този тип масла се използват главно за направата на десерти. Те са опасни за здравето, тъй като са загубили основното си полезно свойство. Препоръчваме ви да сведете до минимум консумацията на продукти, направени с хидрогенирани масла, а най-добре изцяло да ги изключите от менюто си.