4 витамина за здрава кожа

Искате да се радвате на здрава кожа?

Днес се предлагат всякакви видове козметични продукти с грижа за кожата. Но знаете ли дали в действителност тези продукти осигуряват необходимите витамини на кожата ви, за да бъде тя здрава?

Научете кои витамини са най-важни за кожата и как трябва да подбирате любимите си козметични продукти. Освен това ще ви разкажем кои храни трябва да включите в ежедневното си меню, за да осигурите на кожата си необходимите й хранителни вещества.

Витамините са изключително важни за правилното функциониране на органите, включително и на кожата. Не забравяйте, че кожата ви се нуждае от определени витамини, за да бъде красива и сияйна във все по-замърсения свят, в който живеем.

Опитайте се да включите следните витамини в менюто си. Трябва да присъстват в козметичните ви продукти и в храните, които консумирате.

4 важни витамина за здрава кожа

1.Витамин Aвитамин А за здрава кожа

Има витамини, които организмът не може да образува по естествен начин. Витамин A е един от тях, затова винаги трябва да включвате в менюто си храни богати на този витамин и да използвате козметика съдържаща това ценно вещество.

Витамин A играе важна роля за здравето на кожата. Той осигурява на кожата необходимата й защита срещу слънчевите лъчи като предотвратява развитието на ракови клетки. Освен това помага при проблеми като акне, псориазис и изсушаване на кожата като й осигурява хидратация и еластичност.

Подгответе кожата си преди началото на слънчевото лято като си набавяте витамин А от любимите ви смутита и салати. Консумирайте плодове и зеленчуци като:

  • Манго
  • Сладки картофи
  • Моркови
  • Домати
  • Тиква
  • Зеленолистни зеленчуци (като спанак)

Храните съдържащи голямо количество витамин А обикновено са червени или оранжеви заради бета каротина в тях.

2.Витамин B3витамин В3 за здрава кожа

Познат и като ниацин този мощен витамин е често използвана съставка на козметичните продукти, тъй като помага при зачервяване и възпаления. Витамин B3 запазва сиянието на кожата. И я предпазва от преждевременно стареене.

Храни богати на ниацин:

  • Пилешки гърди
  • Царевични питки
  • Риба тон
  • Фъстъци
  • Сьомга

Освен изброените храни ви препоръчваме да консумирате и продукти богати на витамин В12, защото той отговаря за образуването на червени кръвни телца в кръвта. По този начин регулира цвета на кожата и пигментацията. Можете да си набавите този витамин от:

  • Бирената мая
  • Черния дроб
  • Сардините
  • Мидите

3.Витамин Cвитамин С за здрава кожа

Витамин C е тайната за стягане на кожата. Той е изключително важен, защото помага на кожата да синтезира колаген. Колагенът е протеинът осигуряващ еластичност на кожата и отговарящ за бързото й възстановяване при увреждане поради стареене или други фактори.

Колагенът намалява и предотвратява появата на тъмни петна, тъй като спомага образуването на кератин в организма. Кератинът е протеин необходим за образуването на нови клетки.

Набавете си витамин C от следните храни:

  • Цитрусови плодове (лимони, грейпфрути, портокали)
  • Папая
  • Гуава
  • Жълти пиперки
  • Пъпеш

Препоръчваме ви да прочетете: 8 симптома за дефицит на витамин С

4.Витамин E

Друг витамин помагащ ви в борбата с видимите ефекти от стареенето, увреждането от слънцето и другите токсични фактори е витамин E. Витаминът действа като антиоксидант, защитаващ организма ви от свободните радикали като съхранява резервите му от колаген.

  • Редовно добавяйте щипка черен пипер към ястията си.
  • Използвайте растителни масла като зехтин.
  • Яжте орехи, маслини и слънчогледови семки.

Друг интересен факт за витамин Е е, че контролира овлажняването на кожата. И помага на организма в усвояването на витамин А.

които искали