Бъдете във форма през лятото с тези хранителни навици

26 Юли, 2020
Бъдете във форма това лято като спазвате серия от препоръки като тази да пиете много вода и да ядете плодове и зеленчуци. Правилният хранителен режим е важен, ако искате да бъдете в добра форма през лятото и да се насладите на ваканцията си.
 

Лесно е да бъдете във форма през лятото, ако знаете как да се храните. Това е сезонът, през който повечето от нас се тревожат най-много за това как изглеждат. Но за съжаление това е и сезонът, в който ни е най-трудно да се фокусираме върху навиците с грижа за здравето ни. Топлото време и ваканциите ни позволяват да прекарваме повече време навън и определено могат да повлияят на начина ни на хранене.

Трябва да знаете, че не е невъзможно да запазите добрите си навици, които сте спазвали през останалата част от годината. По отношение на храненето има формула за здравословно хранене през лятото, така че да бъдете във форма. Искате ли да разберете за какво става въпрос? Прочетете следващите редове!

Бъдете във форма това лято

Нека първото ви ястие да съдържа зеленчуци

Много по-лесно е да се храните с прясна храна през лятото, например със салати или супи. Консумацията на зеленчуци ще ви засити. Така ще хапнете по-малко от следващото ястие и така ще си спестите приема на излишни калории.

Целта е фибрите да ви заситят и да понижат гликемичния ви индекс, като така ще се забави храносмилателния ви процес. Затова хапването на зеленчуци е важно, ако искате да бъдете във форма през лятото.

Яжте свежи плодове и зеленчуци през лятото, за да бъдете във форма.

 

Консумацията на пресни зеленчуци през лятото ще ви засити и ще ви предпази от прехранване. Затова е важен фактор за поддържане на теглото.

Яжте сезонни зеленчуци

Освен че изглеждат много апетитно заради ярките си цветове и сладък вкус, летните плодове са и много освежаващи. Освен това съдържат много течности и малко калории. Ето част от плодовете, за които ви говорим:

  • Кайсии
  • Праскови
  • Нектарини
  • Праскови донът
  • Жълти сливи
  • Пъпеши

Жълтият и оранжев цвят на тези плодове означава, че са богати на каротини и каротеноиди. Те са източник на витамин А, а функцията им е да засилят защитните сили на организма и да се грижат за добрия външен вид и здравето на кожата.

Има и плодове с червен цвят като дините, черешите и червените сливи. Те съдържат големи количества магнезий и ликопен, вещества грижещи се за здравето на сърцето.

Яжте ги под формата на междинна закуска между основните хранения или носете със себе си плодове, където и да отивате. А можете да ги хапвате и за десерт. Обратно на това, което си мислят повечето хора, захарта в плодовете не води до напълняване. Рафинираната захар в готовите продукти като сладоледа и другите десерти ги прави пълни с калории и без никакви полезни хранителни вещества.

Бъдете във форма като избирате внимателно ресторантите, в които се храните

Ако сте на морето, яжте прясна риба. Най-здравословният начин за приготвянето й е на скара  в съчетание с лек сос. Можете да консумирате всички видове морска храна. Те съдържат голямо количество протеини и повечето от тях са бедни на мазнини. Освен това са източник на минерали и витамини.

 

Но внимавайте с консумацията им, тъй като тези храни съдържат много холестерол. Най-голямо количество от това вещество се съдържа в главите на калмарите, скаридите, едрите скариди и цикадите.

Потърсете ресторанти с добри отзиви, поднасящи прясна храна, ако ще бъдете на ваканция извън страната. По този начин ще избегнете заведенията за бързо хранене.

Прочетете и: Започнете вегетарианска диета, богата на хранителни вещества

Бъдете във форма като сами си приготвяте леки закуски

Когато сме на ваканция , обикновено се разхождаме по цял ден. Носете със себе си здравословни закуски, за да не се изкушите от първата закусвалня, която ще видите. Ядките (сурови или печени), нарязани плодове, пълнозърнени крекери ие други здравословни закуски са перфектни варианти.

А какво да правите, ако ви се прияде сладолед? Можете да си приготвите сами у дома или да изберете такъв с ниско съдържание на калории. Здравословните закуски са чудесен начин да бъдете във форма през лятото.

Ядките са перфектната лека закуска през лятото.

Ядките са идеалната храна за междинно похапване, тъй като ще заситят глада ви през лятото и ще поддържат теглото ви. Но не забравяйте, че трябва да ги хапвате в умерени количества.

 

Грижете се за хидратацията си

Изключително важно е да бъдете добре хидратирани, когато сте изложени на високи температури. Обикновено един възрастен се нуждае от 8 чаши вода дневно. Добавете по още една чаша за всеки градус над 35 градуса.

Не забравяйте да носите бутилка с вода в чантата или раницата си, за да се грижите за хидратацията на организма си през деня. Така няма да ви се налага да разчитате на предлаганите в магазините напитки, които не са здравословни.

Намалете до минимум консумацията на алкохол

Има много освежаващи напитки, които не съдържат алкохол, които можете да консумирате. Алкохолните напитки често присъстват на партитата и летните празненства, но най-добре ги избягвайте, за да можете да бъдете във форма.

А на кои варианти без алкохол да заложите? Водата е най-подходяща за горещите летни дни. Освен нея може да заложите на газираната вода, студените чайове, както и на смутитата, лимонадата и доматения сок.

Препоръчваме ви да прочетете и: 10 мигновени ефекта на алкохола върху организма

Бъдете във форма с тези последни наши съвети

  • Увеличете изразходваната ежедневно от вас енергия, ако искате да се радвате на добра форма. Ако сте в друг град ходете пеша повече или карайте колело. А ако сте на плажа или в планината, намерете си подходящи занимания.
  • Наемете си квартира с кухня; така ще можете да контролирате начина си на хранене.

Тревожите се да не напълнеете през лятото? Ако е така просто използвайте съветите ни и се радвайте на перфектната си фигура и това лято.

 
  • Jesús Román Martínez. Carlos Iglesias Rosado. El libro blanco de la hidratación. Sociedad Española de Dietética y Ciencias de la Alimentación. 2006.
  • Martínez Álvarez, J. R., et al. “Recomendaciones de bebida e hidratación para la población española.” Nutr Clin Diet Hosp 28 (2008): 3-19.
  • Ochoa C, Muñoz Muñoz G. Hambre, apetito y saciedad. RCAN Rev Cubana Aliment Nutr 2014;24(2):268-279.
  • CECOPESCA. Gobierno de España. Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente.  “Las cualidades nutricionales de los productos procedentes de la pesca extractiva y de la acuicultura: binomio riesgo-beneficio”.