9 трика да живеете по-дълго и по-добре

· 21.04.2017
Ако искате да живеете по-дълго, добра идея ще е да оставяте малко храна в чинията след хранене.

Вече знаете, че лошите навици като прекомерна употреба на алкохол, заседнал начин на живот и нездравословно хранене водят до много болести и пречат да живеете дълги години. Има обаче неща, които можете да направите, за да поправите начина си на живот и да са радвате на по-дълги години крепко здраве. Става въпрос за усвояването на някои полезни навици, които ще ви помогнат да живеете по-дълго и по-добре.

Не забравяйте, че навикът не е въпрос на няколко дни. Работете върху тях редовно, за да ги направите част от ежедневието си.

Ето 9 страхотни навика, за да живеете по-дълъг и по-добър живот:

1. Не преяждайте

Ако искате да живеете по-дълго, добра идея ще е да оставяте малко храна в чинията след хранене. Вземете примера на по-старото поколение японци, които често спират да ядат, когато се чувстват 80% сити.

Този факт им помага да остаряват по-бавно. От друга страна, ако ограничите консумацията на калории до това ниво, ще намалите производството на Т3. Това е тироиден хормон, който забавя метаболизма и ускорява процеса на стареене.

2. Подобрете сексуалната си активност

Правенето на секс 2 до 3 пъти седмично може да добави до 3 години към живота ви.

Освен това можете да изгорите впечатляващо количество калории, понякога дори толкова, колкото при 30-минутно тичане.

А вие какво предпочитате да правите: да бягате или да правите секс? Със сигурност сексът ще бъде вашият избор! Редовната сексуална активност може също така да:

  • понижи кръвното налягане
  • подобри съня
  • увеличи имунитета
  • предпази сърцето

3. Изключете телевизора

Прекарването на прекалено много време пред телевизора може да има много сериозни последици за здравето.

Хората, които гледат 4 или повече часа телевизия на ден имат 46% по-голяма вероятност да умрат по-рано в сравнение с тези, които ограничават гледането до 2 часа или по-малко дневно.

Ако искате да живеете по-дълго и все още гледате телевизия, я ограничете. Това ще ви помогне да намалите вредните ефекти от заседналия начин на живот.

Вижте и: Опасно ли е да спим близо до мобилен телефон?

4. Избягвайте да се излагате твърде много на слънце

Твърде многото слънце може да доведе до рак на кожата и да увеличи увреждането на дермата, както и да допринесе за появата на бръчки и увисването на кожата. Тъмните петна по ръцете и гърдите ще ви накарат да изглеждате по-стари, отколкото сте всъщност.

За по-добро качество на живот обаче трябва да си набавяте и витамин D, който тялото ви изисква. Ето защо е важно да ползвате слънцезащитно средство със защитен фактор (SPF) 30 или повече.

Ако се излагате твърде много на слънце без защита, помнете, че никога не е твърде късно да започнете да ползвате слънцезащитни продукти всеки ден.

Също така имайте предвид, че не само лицето ви е изложено на слънце. Ако искате да живеете по-дълго и да се чувствате по-добре, трябва да прилагате слънцезащитни продукти върху всички части на тялото, излагани на слънце.

5. Бъдете по-социални

Рисковете от сърдечни заболявания значително се увеличават, ако нямате силна връзка с приятелите и семейството си. Това е така, защото усещането за самота може да предизвика възпаление в артериите.

При здравите хора това може да бъде еквивалентно на висок холестерол или дори на риск от тютюнопушене.

При възрастните хора опасността от въздействието на самотата е по-голяма, тъй като те също са склонни към депресия.

6. Пийте умерено

Жените, които пият 2 или повече чашки на ден и мъже, които пият 3 или повече, могат да имат сериозни проблеми с черния дроб и други органи.

Рискът варира от социални проблеми до трайни увреждания на вътрешните органи.

Ако искате да живеете по-дълго, трябва да започнете да контролирате консумацията на алкохол. Не е нужно да го избягвате напълно. В края на краищата, умерената консумация може да бъде от полза за здравето.

Препоръчваме: Най-добрият начин за пиене на бира

7. Хранете се по-добре

Яденето на поне 3 порции плодове и зеленчуци на ден ще ви помогне да се грижите за здравето. Това може да намали риска от сърдечни заболявания.

Изборът на здравословна храна също играе важна роля за намаляването на риска от рак на гърдата.

Освен това плодовете и зеленчуците помагат да се борите с възпаленията, бръчките и проблеми с кръвообращението благодарение на полезните антиоксиданти, витамини и минерали.

8. Подобрете физическото си състояние

Ежедневните упражнения ще ви позволят да живеете повече години, чувствайки се млади и силни. Редовните упражнения с висока интензивност могат да ви осигурят поне още 4 години живот, което не е изненада.

Упражненията имат невероятни положителни ефекти върху сърцето, ума и метаболизма. Просто ходете 30 минути на ден. Това ще бъде достатъчно, за да бъдете енергични и здрави.

Също така ще се чувствате страхотно!

9. Спрете пушенето

Спирането на пушенето може да бъде най-важното решение за вашето здраве и живот. Знаете ли, че жените, които все още пушат на 35 години, могат да намалят живота си с 6 до 8 години?

Никога не е твърде късно да се откажете от този лош навик. Прекратяването на пушенето забавя началото на заболявания и увеличава шансовете ви да се наслаждавате на дълъг живот.

Това действа дори при пушачи, които вече са претърпели значителни увреждания на белите дробове.