Нетоксичните натурални масла, които да използвате като слънцезащита

· 14.12.2016
Най-достъпен е зехтина, но може да използвате готови или пък и авокадо

Може да е трудно да го откриете, но маслото от малина съдържа витамини А и Е, а също и помага да запазите кожата млада. То също така действа като естествена слънцезащита със SPF между 30 и 50.

Приготвяте ли се вече за ваканция? Искате ли да научите какви природни алтернативи може да използвате, за да се защитите от уврежданията на UV? Ако е така, продължавайте да четете тази статия, която изброява най-добрите нетоксични, натурални масла, които могат да бъдат използвани като слънцезащита.

Най-ефикасните масла с естествена слънцезащита

Трябва да отбележим, че дори и да ползвате слънцезащитни продукти или домашно приготвени масла, ултравиолетовите лъчи могат да бъдат много вредни, ако не правите следните неща:

  • Носите шапка.
  • Избягвайте да стоите навън цял следобед.
  • Нанасяйте слънцезащитни продукти на всеки 2 часа, или когато излизате от морето.

Трябва много да внимавате и да спазвате съответните часове за слънчеви бани. Опитайте да се върнете в хотела, в къщи или където сте отседнали (дори и ресторантът може да осигури убежище), когато слънчевите лъчи са най-силни.

И не разчитайте на облачните дни! Слънцето може да бъде също толкова мощно. Просто, защото не го чувствате върху кожата си не означава, че не може да ви изгори.

Масла

Най-добрите нетоксични, натурални масла, които могат да бъдат използвани като слънцезащита включват:

Масло от авокадо

Трябва да го смесите с масло с най-малко 15 SPF. Може да откриете тези масла в билковите магазини или хранителни центрове за натурални продукти.

Ако желаете може също да отстраните пулпата от авокадото и да я приложите върху кожата. Не прекалявайте, защото в противен случай ще заприличате на невероятния Хълк! Всичко, от което се нуждаете, е един слой за намаляване на абсорбцията на UV лъчи.

Масло от пшеничен зародиш

Това е евтино и приятно масло, което не оцветява (няма да приличате на ходеща салата). Това е чудесен антиоксидант и ще осигури на кожата витамин Е.

Сигурни сме, че вече знаете, че този хранителен елемент подобрява здравето на кожата, предпазва от преждевременно стареене, и ще ви отърве от бръчки. И ако това не е достатъчно, има способността да върне или предотврати уврежданията, причинени от ултравиолетовите лъчи.

То се използва и за лечение на псориазис, екземи и изгаряния.

Пшеничен зародиш

Кокосово масло

Кокосовото масло може да се използва по много различни начини. То е с характерна миризма, което го прави най-желаното масло за лятото.

Не само, че защитава кожата, но също така предпазва и косата. Смесете го с най-малко 8 SPF, или повече, и разнесете по цялото тяло, коса, и не забравяйте скалпа. Ще замиришете на сладкиш … наистина е неустоимо.

Вижте още: Как да използвате кокосово масло за прекрасна коса

Масло от морковени семена

Може би вече знаете, че морковите са страхотни за кожата, но това етерично масло от морковени семена само умножава ползите от зеленчука.

То е по-добро от всеки крем, който се продава в магазините. Маслото съдържа витамин А и каротин, и представлява страхотна защита за кожата. То също така помага да създадете красив естествен бронзов цвят, без да изгаряте или да ставате червени като скарида.

Маслото от морковени семена може да се използва и за други лечения на кожата като за лечение на екзема.

Бадемово масло

Това е едно от най-популярните етерични масла. То е с естествено SPF от 5, което е малко по-ниско, но е чудесен източник на витамин Е, който помага за поддържане на кожата млада и мека.

То също е чудесно за косата, тъй като й помага с мекота и блясък. Вие също може да го използвате в смес с други видове крем.

Масло от червена малина

Това масло не е лесно достъпно, но хубавото при него е, че предлага изключително висока защита SPF, между 30 и 50. То съдържа витамини А и Е, които предпазват кожата млада и намаляват възпалението.

То е гъсто и не трябва да се смесва с нищо друго. Недостатъкът му е, че не мирише на плода, а по-скоро има силна, леко неприятна миризма за чувствителните носове. Но добрата новина е, че миризмата изчезва до 1 час!

Масла за слънцезащита

Масло от соеви семена

Използвано за готвене в Изтока (много азиатски ястия се приготвят със соево масло), това масло също е потвърдило, че съдържа страхотни свойства за защита на кожата от слънце. Само няколко капки са достатъчни за предпазване от слънцето и UV  лъчите. То също омекотява кожата и няма никакъв мирис.

Зехтин

Това е много по-обичано и незаменимо масло, което разбира се, не може да не присъства в този списък. Сигурни сме, че вече познавате хилядите свойства, както за вътрешно, така и за външно ползване.

Но не може да не знаете, че също омекотява кожата, предпазва от вредното въздействие на слънцето, и осигурява голяма част антиоксиданти за лечение на изгаряния.

И ако това не е достатъчно, то също така прави чудеса за косата и скалпа. И не е нужно да го купувате, защото вече го имате в кухнята със сигурност!

Прочетете още: Заздравете ноктите си с помощта на лосион с чесън и зехтин

Масло от жожоба

Жожобата често се използва в козметични процедури като шампоан и сапун, например. То е чудесно за лечение на лющене или суха кожа. Маслото овлажнява и предпазва от слънцето, но бъдете внимателни, защото не е подходящо за защита срещу ултравиолетовите лъчи. Може да бъде полезно обаче, ако се комбинира с друг крем.

Масло от макадамия

Това масло е богато на витамин Е и минерали, включително калий и фосфор. Етеричното масло от макадамия може да се открие в магазини за хранителни стоки.

Други масла, използвани като естествена слънцезащита

За да завършим този списък, ето още няколко възможности за защита от слънцето:

  • Сусамено масло
  • Масло от конопено семе
  • Масло от карите
  • Фъстъчено масло
  • Tamayo, V., Úmariega, M. A. G. O., Amayo, M. A. V. E. T., & Amar, Á. N. S. Á. (2009). La radiación ultravioleta. Su efecto dañino y consecuencias para la salud humana. Redalyc Sistema de Información Científica. https://doi.org/10.1016/j.physb.2007.08.181
  • Walsh, K. (2018). La radiacion UV y el ojo*. Eye Health Advisor. https://doi.org/eye health advisor
  • Vinicio, M., & Vega, S. (2008). la capa dE ozono. Revista Biocenosis.
  • Vallejo, E. O., Vargas, N., Martínez, L. M., Agudelo, C. A., & Ortiz, I. C. (2013). Perspectiva genética de los rayos UV y las nuevas alternativas de protección solar. Revista Argentina de Dermatologia.