9 решения за облекчаване на симптомите на менопауза

· 09.06.2017
Освен да се храните добре, включвайки храни, които помагат при овладяване симптомите на менопауза, можете да потърсите и алтернативни решения.

Менопаузата е сред важните периоди на промяна в живота на жената. Симптомите на менопауза са доста разнообразни, включително:

Все пак, всяка жена преживява различно този особен период от живота.

Тук ще ви предложим 9 естествени решения, които ще ви помогнат да облекчите симптомите на менопаузата.

1. Натурални сокове за облекчаване симптомите на менопауза

Натурални сокове за облекчаване симптомите на менопауза

Освен някои много ефикасни хранителни добавки за здравословна, щастлива менопауза, балансираната диета е винаги ключът към доброто здраве.

Поради тази причина свежите натурални сокове, приготвени у дома с плодове и зеленчуци са от изключителна важност за пълната, натурална диета.

Пресните сокове притежават големи количества витамини и минерали, както и фибри, които са много полезни за чревната флора, а в резултат на това тялото успява да се пречиства само.

По този начин се избягва натрупването на токсини, които влошават симптомите на менопауза.

Може би ще намерите за интересна и тази статия: 6 фактора, които стартират менопаузата преждевременно

2. Семена от чия

Ако накиснете семената от чия за една нощ, ще забележите как водата в тях се желира. Това се получава в следствие на глинестата сърцевина, която подпомага почистването на червата в дълбочина.

Ако приемате тази съставка ежедневно, ще забележите свиване на стомашната област. Това е особено важно при случаи на газове и запек.

Също така можете да добавяте чията към смутита, сокове, хляб и крекери. Това е страхотен начин да я вмъкнете в диетата си без особени усилия, в следствие на което ще редуцирате подуването.

3. Чесън за облекчаване симптомите на менопауза

Чесън за облекчаване симптомите на менопауза

Ако искате да подобрите цялостното си здраве, както и да облекчите симптомите на менопаузата, можете да се възползвате от чесъна медицинска храна, която пречиства тялото и подобрява кръвообращението.

Можете да се насладите на чесъна суров, с хляб или като го добавите към домашно приготвен зеленчуков сок.

Съществуват и капсули с чесново масло за хората с непоносимост към миризмата му.

4. Бобови растения

Бобовите растения представляват много полезна храна при менопауза поради две причини:

  • Първо, богати са на зеленчуков протеин и фибри, като по този начин подобряват чревната функция и подпомагат свиването на мазнините, формиращи се в средната секция на тялото.
  • Второ, богати са на фитоестроген или растителен естроген, който регулира хормоналния дисбаланс, появяващ се по това време и причиняващ всички тези притеснителни симптоми.

5. Женшен

Женшенът е медицинско растение, което се справя отлично с лечението на депресията и тъгата, често наблюдавани при този тип промяна в организма.

Въпреки това не се препоръчва при случаи на тревожност и артериална хипертония, тъй като се явява стимулант за тялото.

Можете да изпълнявате лечението 10 дни, след което да почивате през останалата част от месеца. Ще забележите значително подобрение в настроението си.

6. Мака

Мака представлява грудка, растяща в Андите, която помага в естественото регулиране на хормоналния дисбаланс без каквито и да е странични ефекти.

В допълнение на това е и страхотна „храна“ за кожата и косата, и е изключително ефективен афродизиак както за мъже, така и за жени.

7. Бирена мая

Бирената мая е добре известна добавка при грижата за кожата, косата и проблемите с ноктите.

Също така, благодарение на високото съдържание на витамини и минерали е също така препоръчителна за подобряване на симптомите на менопауза, давайки енергия и регулирайки нервната система.

8. Етерично масло от градински чай

Етерично масло от градински чай

Етеричните масла са много ефективни източници за балансиране на тялото и съзнанието.

Когато става въпрос за менопауза, едно от най-полезните масла е това от градински чай, който лекува тъгата, раздразнителността, задържането на течности и артериалната хипертония.

Можете да приемате по капка от това етерично масло всеки ден в продължение на две седмици или пък да го прилагате върху слепоочията и китките си.

Прочетете също и тази статия: Най-добрите етерични масла срещу паяковидни вени

9. Цветната терапия на Бах при менопауза

Цветната терапия на Бах представлява есенции от цветя, които се използват като лек при физически и емоционални разтройства. Най-добрите при менопауза са:

  • Орех и орлови нокти (за да ви помогнат да се адаптирате към промяната)
  • Дива роза (за да ви снабдят с енергия и жизненост)
  • Тинтява (за лекуване на депресията)

Професионалният терапевт ще избере за вас лично предписание за вашия конкретен случай.

Дайте шанс на тези натурални лекарства!

  • Canto de Cetina, T. E., y Polanco-Reyes, L. (1996). Climaterio y menopausia. Las consecuencias biológicas y clínicas del fallo ovárico. México: Universidad Autónoma de Yucatán.
  • Chedraui, P.; Pérez-López, F. R.; Mendoza, M.; Morales, B.; Martínez, M. A.; Salinas, A. M., and Hidalgo, L. (2010). "Severe menopausal symptoms in middle-aged women are associated to female and male factors", Arch Gynecol Obstet, 281 (5): 879-885.
  • Pérez-López, F. R.; Chedraui, P.; Haya, J., and Cuadros, J. L. (2009). "Effects of the Mediterranean diet on longevity and age-related morbid conditions", Maturitas, 64 (2): 67-79.