9 хранителни вещества, които ще ви помогнат да достигнете преклонна възраст със здраво и силно сърце

· 01.08.2017
Всички искаме да живеем дълго и да сме здрави, но понякога храната, която консумираме може да ни попречи. Научете кои 9 жизнено важни витамини и минерали ще ви помогнат да достигнете до пределна възраст със здраво сърце.

Всички знаем, че е невъзможно да достигнем до пределна възраст, ако здравето ни изневери. Затова включете определени важни хранителни вещества в менюто си, ако искате да посрещнете 90-тата си годишнина със здраво сърце.

Една от главните ни цели трябва да бъде полагането на максимални грижи за себе си. Само по този начин дълголетието може да върви ръка за ръка с качествения начин на живот.

Доброто здраве зависи от много фактори. Без съмнението храната, която консумираме определя възможността да поддържаме здравословно теглото си и да контролираме нивата на холестерола, кръвното налягане и кръвната захар в организма ни.

„Пълноценно хранене за по-добър живот“ е формулата, в която трябва да инвестираме и да насочим усилията си.

Тук в „Здраве и красота“ ви предлагаме да направите промени в начина си на хранене като включите следните 9 хранителни вещества, които ще подобрят здравето на сърцето ви.

1.Омега-3 и есенциални мастни киселини

Често говорим за ползите от средиземноморската кухня в статиите си. Тя е изключително подходяща и укрепва сърцето.

Натуралните масла и прясната риба са сред основните храни в тази кухня.

Тези храни съдържат мононенаситени мастни киселини (олеинова киселина), които играят основна роля за намаляване на холестерола и триглицеридите.

Освен това включването на храни, съдържащи омега-3 мазнини ни предпазва от възпаления на сърдечно-съдовата система.

2.Магнезий

Магнезият е основен минерал, отделящ енергия, която спомага отпускането на мускулите, и по-специално сърдечният мускул.

Поддържането на препоръчаното ниво на магнезий в организма ще ви предпази от инсулт и инфаркт.

Важно е да знаете, че жените страдат по-често от недостиг на този минерал.

Не се колебайте да се консултирате с лекаря си и да разберете дали има нужда да приемате добавки, съдържащи магнезий.

3.Коензим Q10

Коензимът Q10 функционира съвместно с магнезия, селена, витамин С, витамин Е и цинка.

Балансът на тези вещества ще ви гарантира достигането на пределна възраст със здраво и силно сърце.

Важно е да знаете, че коензима Q10 е антиоксидант, съдържащ се в определени храни, които е добре да бъдат консумирани умерено.

Запомнете, че винаги трябва да избирате натурални храни, по възможност без съдържание на химически вещества. Ето някои от тях:

  • Пилешко и пуешко месо
  • Яйца
  • Скумрия
  • Сардини
  • Сьомга

4.Витамин D

Все повече започваме да признаваме изключителните ползи за здравето на витамин D.

Редовните кратки  “слънчеви бани” с използването на слънцезащитни продукти ще ви помогнат да се предпазите от редица болести, много от които са свързани със сърцето.

Можете да си набавите това вещество и от яйцата, рибата и някои млечни продукти, обогатени с витамин D.

5.Витамин C

Витамин C е мощен антиоксидант, който задължително трябва да присъства в менюто ни, ако искаме да достигнем пределна възраст в добра форма.

Той предотвратява клетъчното увреждане, понижава лошия холестерол (LDL) и прави артериите ни по-здрави и еластични.

Страхотен начин да си набавите повече витамин С е като започнете деня с чаша топла вода с лимон.

Освен това можете да си приготвяте вкусни салати като комбинирате ягоди със спанак и ядки или парченца пуешки гърди с нар и киви.

Ще ви харесат!

6.Пробиотици

Може и да се изненадате, като видите пробиотиците в списъка с храни, които се грижат за сърцето ви.

Винаги е важно да обръщаме малко повече внимание на здравето на чревния си тракт.

Защото увредената чревна флора е опасна и отслабва имунната ни система. А това от своя страна може да доведе до появата на хронични заболявания.

Влошеното здраве на чревния тракт води до усвояването на някои вредни вещества, които застрашават здравето на сърцето.

7.Алицин

Алицинът е вещество, което се съдържа в чесъна и му придава специфичната му миризма .

Тази съставка оказва силно въздействие върху здравето на сърцето и артериите, тъй като облекчава възпалените кръвоносни съдове и подобрява кръвоснабдяването.

Включете чесъна в ежедневното си меню. Просто намачкайте една скилидка чесън и я оставете да престои 5 минути, преди да я добавите към ястията си.

Така ще извлечете максимална полза от алицина.

8.Ликопен

Ликопенът е изключително важен каротеноид, който ни защитава срещу редица болести на сърцето.

Това вещество, което се съдържа в доматите и морковите, повишава еластичността на артериите и подобрява функционирането на ендотелните структури, които ни позволяват да се справим с атеросклерозата.

9.Витамин E

Можете да откриете витамин E в авокадото, спанака и бадемите.

Тези храни имат антиоксидантно и защитно действие, което намалява лошия холестерол (LDL) и повишава нивата на добрия (HDL).

Ето защо винаги трябва да поддържате балансирано нивото на този витамин, както и на останалите хранителни вещества, които споменахме.

Запомнете, че недостигът на магнезий или витамин С може да наруши вълшебната формула, която се грижи за здравето на сърдечно-съдовата ви система.