7 полезни храни за хората с остеоартрит

· 21.07.2017
Страдате ли от остеоартрит? Въпреки че тези храни няма да ви излекуват, редовната им консумация може да облекчи възпалението и другите симптоми.

Остеоартритът е болест, причинена от увреждането на хрущялите на ставите, чиято роля е да омекотяват движенията и да предотвратяват триенето между костите.

Остеоартритът се свързва с биологичното остаряване, което настъпва с напредването на възрастта. Но може да се появи и по-рано поради лоши навици, друго заболяване или травми.

Характеризира се с възпаление и болка в ставите, почти винаги в областта на шията и гръбначния стълб, както и в ръцете и коленете.

Може да бъде съпроводен от усещане за скованост и изтръпване, като понякога в по-сериозните случаи може да затрудни движенията.

Всички тези симптоми могат да бъдат контролирани с помощта на лекарства, допълнени от специална диета.

И въпреки че много хора не го знаят, някои хранителни вещества оказват положителен ефект върху здравето на ставите.

Днес бихме искали да обърнем специално внимание на следващите 7 храни, които са изключително полезни за хората с това заболяване.

1.Мазна риба

Мазната риба съдържа умерено количество калории както и противовъзпалителни съставки за разлика от другите видове месо, които са така необходими за хората със ставни проблеми.

Те са източник на висококачествени протеини, които след като бъдат усвоени, се грижат за хрущялите ви и ги предпазват от увреждания.

Благодарение на съдържанието си на омега-3 мастни киселини тази храна намалява възпаленията в тъканите. Освен това създава защитна бариера срещу свободните радикали и така предпазват клетките ви от увреждане.

Някои от най-препоръчваните видове мазна риба са:

  • Херинга
  • Сьомга
  • Сардини
  • Пъстърва
  • Скумрия
  • Риба тон

Прочетете и: 12 храни, които се борят с артрит

2.Цитрусови плодове

Цитрусовите плодове са един от най-известните източници на витамин С в природата. Благодарение на съдържащите се в тях антиоксиданти те са невероятно полезни за хората с остеоартрит.

Това основно хранително вещество участва в образуването на колагена и протеогликана, две от основните съставки на хрущялите, естествената обвивка на костите ви.

Антиоксидантите и противовъзпалителните съставки в цитрусовите плодове ограничават въздействието на свободните радикали, предизвикващи преждевременно стареене.

Ето някои страхотни цитруси, на които можете да заложите :

  • Лимони
  • Портокали
  • Грейпфрути
  • Мандарини
  • Гуава

3.Моркови

Каротинът в морковите защитава по невероятен начин ставните хрущяли, като намалява риска от преждевременно увреждане.

Това вещество, заедно с жизнено важните минерали в морковите, спомага възстановяването на увредените кости и контролира възпаленията и болката.

Морковите укрепват имунната система и защитават организма ви срещу инфекции, които могат да влошат остеоартрита.

4.Пъпеш

Пъпешите са нискокалоричен плод, който лесно можете да включите в менюто си без значение възрастта, на която сте.

Познати с високото си съдържание на вода, над 90%, те често се препоръчват на хората със ставни проблеми.

Това ги прави мощен диуретик, идеален за намаляване на задържаните течности, което влошава състоянието на възпалените тъкани.

Пъпешите съдържат бета каротин – антиоксидант, който създава витамин А и така спира развитието на остеоартрита.

5.Ленено семе

Омега-3 мастните киселини в лененото семе помагат много за овладяване на възпалението при хората с остеоартрит.

Ежедневната консумация на ленено семе облекчава болката в дългосрочен план, укрепва хрущялите и спира разрушаването им.

Освен това съдържа и витамин E. Поради антиоксидантното си действие този витамин предпазва клетките ви от вредното въздействие на свободните радикали.

6.Тофу

Тази нискокалорична храна, богата на антиоксиданти, е здравословен начин за облекчаване на симптомите на остеоартрита.

Високото съдържание на калций в тофуто предпазва и укрепва костите и ставите. Хрущялите, обвиващи костите също са защитени от преждевременно увреждане.

То съдържа малко количество омега-3 мастни киселини, които заедно с минералите му намаляват възпаленията в ставите.

Прочетете и тази статия: 5 изненадващи причини за възпаления

7.Спанак

Антиоксидантите в спанака неутрализират вредното въздействие на свободните радикали върху ставите ви. И облекчават възпаленията.

Спанакът е източник и на фолиева киселина и калций, които са необходими за укрепването на костите и хрущялите.

Консумацията на тези храни няма да ви излекува от остеоартрита. Но е добре да ги добавите към менюто си и така да се погрижите за здравето на ставите си.

Включете ги в менюто си и се радвайте на по-добро здраве.