Сок с антиоксиданти за облекчаване на артрита

23.01.2016
Тези вещества са ключови за превенция на хипертония, диабет, преждевременно стареене, рак.

Няма как да не сте чували за мощта на антиоксидантите и значението им за здравето на човека. Те защитават здравите клетки в организма от вредното влияние на свободните радикали. Последните представлява молекули, които се създават в резултат на разграждането на приетата храна и оказват въздействие върху организма чрез замърсена околна среда, тютюнев дим и радиация. Свободните радикали се натрупват в тялото и в дългосрочен план могат да провокират развитието на сериозни здравословни проблеми, сред които сърдечни болести, артрит, респираторни заболявания, рак.За да се покрият дневните нужди на организма, включете в хранителния си режим богати на антиоксиданти храни – най-вече разнообразие от зеленчуци и плодове.

Какво правят антиоксидантите?

Антиоксидантите притежават способността да се свързват със свободните радикали и спират вредното им влияние в организма. Това ги прави жизненоважни за предпазването от редица сериозни заболявания и общи здравословни проблеми, пред които се изправят съвременните хора.

Какви са ползите от антиоксидантите?

Антиоксидантите предпазват от редица сериозни заболявания

Много научни изследвания са доказали, че антиоксидантите са ключови за превенцията и понижаването на риска от развитие на болести като:

  • Рак
  • Хипертония
  • Сърдечно-съдови заболявания
  • Диабет
  • Преждевременно стареене
  • Дегенеративни заболявания
  • Отслабване на имунната система

Човешкото тяло притежава способност ежедневно да се бори срещу свободните радикали. Проблемът е, че начинът на живот, силно замърсената среда, нездравословното меню и редица други фактори създават прекомерно количество свободни радикали в тялото. Това е капката, която прелива чашата – и не след дълго ние заболяваме. Тук на помощ идват плодовете и зеленчуците, които са богати на антиоксиданти.

Вижте още: 6 ежедневни навика, които ни състаряват преждевременно

Как да приготвите сок с антиоксиданти

Моркови за сок с антиоксиданти

Този сок съдържа микс от плодове, зеленчуци и подправки, които изобилстват от мощни антиоксиданти, осигуряващи на организма необходимата грижа и защита. Макар да можем да ги консумираме директно, най-добрият начин да извлечем ползите от съдържащите се в тях множество антиоксиданти е под формата на сок.

Съставки:

Тази мощна подправка се характеризира с над 300 антиоксиданта, които действат болкоуспокояващо и противовъзпалително. Те облекчават болезнените усещания и лекуват артрита. Подобряват здравето на сърцето, борят се с храносмилателните проблеми, предпазват от рак и укрепват имунната система.

  • 5 cм. корен джинджифил

Този мощен корен е богат на антиоксиданти, които възпират преждевременното стареене, а също така заболявания като рак, диабет, проблеми с кръвообращението, сърцето и мускулите. Джинджифилът оказва силно противъзпалително действие. Затова лекарите често го препоръчват с цел облекчаване на болки, спазми и проблеми като артрит.

Те се характеризират с високо съдържание на антиоксиданти, сред които бета каротен (провитамин А), витамин (токоферол), витамин C. Консумацията на моркови се препоръчва с цел предпазване от преждевременно остаряване, засилване на имунната система, профилактика срещу сърдечни заболявания и дори рак.

  • 2 лимона и 1 портокал

Цитрусовите плодове се отличават с високо съдържание на различни видове антиоксиданти. Трябва да отбележим сред тях витамин С, флавоноиди, бета каротен, витамини В комплекс. Тези антиоксиданти са полезни за поддържането на здрава кръвоносна система, добро сърдечно здраве и лечение на възпаления и облекчаване на болка. Консумацията на цитрусови плодове е препоръчителна за хората, които искат да се справят с инфекциите на дихателните пътища и подобни проблеми. Свойствата на плодовете предпазват от сериозни заболявания: рак, диабет, хипертония и преждевременно стареене.

  • 1 краставица

Краставицата е известна със свойството си да прочиства тялото заради високо съдържание на вода в състава й  – в него влизат станоли и витамини А, В, С и Е. Освен това тя е храна, богата на антиоксиданти. Краставиците редуцират негативното въздействие на свободните радикали връху тялото и кожата, подобряват храносмилането, притежават противовъзпълително действие и стимулират процеса на отслабване.

Прочетете и това: 5 детоксикиращи смутита с краставици, които трябва да опитате

Начин на приготовление:

Обелете цитрусовите плодове, джинджифила и морковите. Смесете съставките в блендер до хомогенна смес. Необходими са ви около 5 минути. Водата в краставицата може да се окаже недостатъчна за смути, затова добавете малко допълнително, докато прецените, че напитката се получава достатъчно течна.

За да извлечете максимален положителен ефект от този сок с антиоксиданти, препоръчваме да го консумирате сутрин, половин час преди закуска.

  • Fang, Y. Z., Yang, S., & Wu, G. (2002). Free radicals, antioxidants, and nutrition. Nutrition. https://doi.org/10.1016/S0899-9007(02)00916-4
  • Kaur, C., & Kapoor, H. C. (2001). Antioxidants in fruits and vegetables – The millennium’s health. International Journal of Food Science and Technology. https://doi.org/10.1046/j.1365-2621.2001.00513.x
  • Rosenbaum, C. C., O’Mathúna, D. P., Chavez, M., & Shields, K. (2010). Antioxidants and antiinflammatory dietary supplements for osteoarthritis and rheumatoid arthritis. Alternative Therapies in Health and Medicine. https://doi.org/10.1128/AAC.03728-14
  • Jackson, J. K., Higo, T., Hunter, W. L., & Burt, H. M. (2006). The antioxidants curcumin and quercetin inhibit inflammatory processes associated with arthritis. Inflammation Research. https://doi.org/10.1007/s00011-006-0067-z