9 храни, които ни пазят от тромбоза и инсулт

· 13.03.2019
За да предотвратите образуването на съсиреци и тромбоза, две изключително опасни за живота ви състояния, трябва да консумирате храни, които ще ви помогнат да контролирате нивото на холестерола си и да подобрите кръвообращението си

Знаете ли кои храни могат да ви предпазят от тромбоза и инсулт?

Тромбозата и емболията се дължат на запушването на кръвоносните съдове и могат да доведат до фатален край.

Тромбозата засяга вените и артериите, а емболията – преноса на кръвни съсиреци в кръвоносната система. Това са опасни състояния, засягащи много хора, най-вече тези, страдащи от разширени вени.

Какво можете да направите, за да се предпазите от тези опасни състояния? Ясно е, че не можете да ги избегнете на 100% , но можете да намалите вероятността от появата им, като водите здравословен начин на живот.

Промяната на навиците е нещо, което ще ви помогне. Ако сте генетично предразположени към появата на тромбоза е време да се погрижите за себе си, да помислите сериозно за начина си на хранене и да водите по-активен начин на живот.

Днес бихме искали да ви разкажем малко повече по тази важна тема и да ви предложим няколко страхотни храни, които трябва да включите в менюто си.

Защо се появяват тромбоза и емболия

как се появяват тромбоза и емболия
Причината за тези състояние не е една. И двете се базират на редица фактори, които обикновено са свързани с начина ви на живот, генетичните ви фактори и свързаните с тях болести. Ето част от факторите, водещи до появата на тези две състояния:

  • Високо ниво на холестерола и триглицеридите
  • Дълго стоене в седнало положение
  • Прием на противозачатъчни таблетки или хормонални таблетки съдържащи естроген (особено от жени, които пушат)
  • Наскоро претърпяна операция
  • Бременност
  • Напълняване
  • Сърдечни или бъбречни проблеми
  • Генетична предопределеност

Както виждате голяма част от тези рискови фактори не могат да бъдат избегнати. Но бременността или високият холестерол не означават, че в организма ви ще се образуват съсиреци.

Изложени сте на риск, но той не означава, че категорично ще страдате от описаните заболявания.

Прочетете и:  Домашни средства за понижаване на лошия холестерол

Нека да видим какво отличава тромбозата от емболията:

  • Тромбоза: събиране на кръв във вена или артерия, поради съсирване на кръвта, изменение на кръвоносния съд или разкъсване на артериалната стена.
  • Емболия: може да се появи в резултат на тромбоза или от натрупване на мазнини, амниотична течност и дори от мехурчета въглероден двуокис (при гмуркачите и водолазите).
  • Емболията представлява запушване на артерия в която и да е част на тялото, например в краката.

Кои храни могат да ви предпазят от тромбоза и инсулт?лимоните също предотваратяват тромбоза и други проблеми

1.Лимони

Често ви разказваме за невероятните качества на лимоните. Знаете много добре, че те са страхотен начин за укрепване на имунната система, пречистване от токсините и борба с вредното въздействие на свободните радикали.

  • А знаехте ли, че лимоните са изключително полезни и за подобряване на кръвообращението и повишаване образуването на червени кръвни телца?

Пийте всеки ден вода с лимонов сок или добавяйте по малко от сока на този плод към дресинга на салатите си.

2.Зехтин

  • Екстра върджин зехтинът е дар от природата, богат на омега-6 мастни киселини, които са страхотен помощник за намаляване нивото на лошия холестерол (LDL) в кръвта.
  • Благодарение на зехтина можете да запазите артериите си еластични и да намалите натрупването на плака, възпрепятстваща преноса на кръв и така да избегнете риска от тромбоза.

Прочетете: Зехтинът екстра върджин и 10-те му удивителни ползи

3.Авокадо

  • Консумирано в умерени количества, авокадото не води до напълняване и е полезно дори повече от зехтина.
  • Опитвайте са да изяждате по половин авокадо три пъти седмично на закуска. Здравето ви ще ви благодари.

4.По една скилидка чесън дневноЛечебният ензим в чесъна пази от тромбоза

  • Изяждайте по една скилидка чесън, поне веднъж дневно.
  • Чесънът съдържа алицин, лечебен ензим, който се грижи за здравето на сърцето ви, имунната ви система и има антикоагулатно действие, поддържащо нормалното придвижване на кръвта.

5.Артишок

  • Добавете сварен артишок с малко оцет, зехтин и лимонов сок към вечерята си. Това е много повече от здравословен избор на храна!

Този зеленчук е един от най-подходящите за предпазване от тромбоза и емболия.

6.Целина срещу емболия и тромбоза

Целината съдържа много антиоксиданти, витамини и фитовещества, регулиращи кръвното налягане.

  • Този зеленчук спомага за намаляване на нивото на кортизола, хормона на стреса в кръвта, оказващ вредно въздействие върху здравето на сърдечно-съдовата ви система.
  • Ако редовно консумирате целина, независимо дали под формата на сок или в сурово състояние, артериите ви ще бъдат по-еластични и без натрупана плака.

7.Сок от боровинки

  • Един от най-добрите натурални варианти за подобряване на кръвоснабдяването са боровинките
  • Благодарение на този плод ще подобрите кръвоснабдяването си чрез антикоагулантното му действие. Този плод е вълшебен!

Пийте сок от боровинки и си купувайте сушени или замразени тези плодове, когато не е сезонът им.

Не пропускайте: Как да си приготвите чийзкейк с боровинки

8.Червено вино

Изпиването на една чаша червено вино предпазва от тромбоза
Изпиването на една чаша червено вино дневно може да намали риска от сърдечен удар и инсулт.

  • Тази напитка, произведена от грозде, е богата на мощни антиоксиданти, както и на етанол, които регулират нивото на лошия холестерол.
  • Червеното вино забавя натрупването на плака по артериите и подобрява кръвообращението ви.

Пийте умерено червено вино и се възползвайте от многото му полезни качества.

9.Моркови против тромбоза

  • Всички обичат морковите. Те са освежаващи, лесно се приготвят и подхождат на всички ястия – освен това ви предпазват от тромбоза и емболия.
  • Те са богати на бета каротин, вещество намаляващо риска от сърдечен удар и балансиращо нивото на холестерола.

Опитайте се да увеличите консумацията на тези девет храни. Усилията ви определено ще си струват: здравето ви ще се отблагодари.

  • Stanford Health Care. Causes of Thrombosis.

https://stanfordhealthcare.org/medical-conditions/cancer/thrombosis/thrombosis-causes.html

  • Personal de Clínica Mayo. Trombosis venosa profunda (TVP)

https://www.mayoclinic.org/es-es/diseases-conditions/deep-vein-thrombosis/symptoms-causes/syc-20352557

  • Deep vein thrombosis (Trombosis venosa profunda). Instituto Nacional del Corazón, los Pulmones y la Sangre (National Heart, Lung, and Blood Institute).

https://www.nhlbi.nih.gov/health-topics/venous-thromboembolism

  • Micallef M. Lexis L. Lewandowski P. licensee BioMed Central Ltd. 2007. Red wine consumption increases antioxidant status and decreases oxidative stress in the circulation of both young and old humans. Nutrition Journal.

https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-6-27

  • Lawenda B. IntegrativeOncology-Essentials. Reduce Your Risk Of Blood Clots Without A Prescription. (2013).

https://integrativeoncology-essentials.com/2013/03/reduce-your-risk-of-blood-clots-without-a-prescription/