9 храни, които намаляват стреса

08.01.2019
Включването им в ежедневното меню повишава нивото на серотонин и намалява производството на кортизол.

Стресът е естествена реакция на тялото. Когато сме поставени в напрегнати ситуации, адреналинът ни се увеличава. Това е важно, защото адреналинът е хормон, който е важен за нашата правилна и навременна реакция към негоЗа да се справите с това, ние ще ви предложим 9 храни, които намаляват стреса.

Не всички ситуации водят до това, но организма ни може да реагира с тревожност, сърцебиене и напрежение в мускулите.

Обикновено тази реакция настъпва в определени случаи. Това може да са проблеми ситуации, пренатоварване или постоянно излагане на неприятен шум.

Може да се дължи и на лоши навици, хранителна недостатъчност или излишък на токсини.

За щастие, има някои храни, които доказано помагат при стрес и подобряват психичното ви здраве. Те намаляват стреса.

Само по себе си обаче, добавянето на тези храни не е достатъчно, за да преборите стреса. Въпреки това са чудесно допълнение и ще допринесат за вашето настроение и добро физическо здраве.

Искате ли да научите за тях?

1. Мляко

млеката намаляват стреса

Фосфолипидите, които млякото съдържа, може да помогнат за повдигане на настроението ви. Те може също да помогнат на когнитивната функция и успешно намаляват стреса.

Вижте и: Как да не надебелявате заради стрес

Пиенето на мляко всеки ден е добра идея. Причината е, че то може да повиши вашите психични и ендокринни отговори на стрес. То може също да помогне на капацитета на паметта.

2. Боровинки

Тези вкусни плодове се открояват сред останалите заради антиоксидантите. Те съдържат големи количества витамини С и Е.

Натуралният сок от боровинка може да намали производството на кортизол. Кортизолът е един от хормоните, които увеличават стреса.

Боровинките съдържат също калий, магнезий и манган. Това са три минерала, които помагат да се облекчи физическото напрежение, което всъщност представлява основна част от стреса,

3. Тъмен шоколад

тъмните шоколади намаляват стреса

Препоръчва се да се консумира по 50 г. тъмен шоколад на ден. Причината е, че тъмният шоколад намалява нивата на адреналин и кортизол. В същото време повишава серотонина

Тъмният шоколад винаги съдържа повече от 60% какао. Тази храна помага в борбата с оксидативния стрес, депресията, умората и други симптоми, свързани с емоционалните дисбаланси.

4. Червено вино

Чаша червено вино може да ви помогне по много начини.

Червеното вино помага за здравето на сърцето. То също помага за подобряване на кръвообращението, контролира дисбалансите на нервната система и насърчава чувство на облекчение, когато имате епизоди на тревожност.

5. Сьомга

сьомгата една от рибите, които намаляват стреса

Сьомгата и другите риби са богати на омега-3 мастни киселини. Тази киселина помага за намаляване на възпалението и увеличаване производството на невротрансмитери, като серотонин.

Сьомгата съдържа също и силни антиоксиданти и важни минерали. Тези елементи се борят с производството на кортизол и адреналин. В резултат на това те увеличават позитивната реакция на организма ви към стреса.

6. Авокадо

Авокадото е много здравословен плод. Това е така, защото е богато на мастни киселини, витамин Е и различни минерали. Те защитават клетъчните мембрани и нервната система като цяло.

Порция авокадо на ден може да помогне за контролиране на кръвното налягане и високите нива на кортизол и тревожност.

7. Бадеми

бадемите намаляват стреса

Бадемите, както и други сухи плодове, съдържат витамин Е, В комплекс и здравословни минерали и мазнини. Те помагат за настроението ви и увеличават енергийните нива.

Бадемите също намаляват стреса с фибрите си. Това е така, защото те могат да намалят храносмилателни проблеми, които настъпват заедно със стреса.

8. Овес

Яденето на овес за закуска помага да имате по-добър ден. Можете да бъдете по-спокойни и с повече физическа и психическа енергия.

Въглехидратите, които съдържа, също така повишават настроението ви. Това е така, защото те подпомагат производството на серотонин в мозъка.

Вижте и: Симптоми и съвети при стресово главоболие

Тъй като тази храна се усвоява по-бавно, действието ще настъпи по-късно, но ще бъде по-продължително.

9. Ферментиралите храни намаляват стреса

Ферментиралите храни намаляват стреса

Една от тайните на увеличаване на психичното здраве е грижата за червата. Вашата чревна флора има голямо влияние върху цялостното ви здраве. Твърде многото лоши бактерии в червата ви влияят на психичното здраве.

Ферментиралите храни съдържат много добри бактерии и имат пряко въздействие върху химията на мозъка. Те насърчават мозъка да изпраща сигнали на добро и здравословно настроение чрез вагусовия нерв.

Например, в много от тези храни може да намерите пробиотика Lactobacillus rhamnosus, който намалява кортизола в организма.

Някои от храните, които ги съдържат, са:

  • Кисело мляко
  • Кефир
  • Ферментирали броколи
  • Кисели краставички
  • Супа мисо

Тези храни добавени в диетата, намаляват стреса и подобряват настроението ви.

Опитайте ги!