8 суперхрани, които топят мазнините по корема

Знаете ли, че краставицата съдържа витамини, минерали и диетични фибри, стимулиращи извеждането на токсините и задържаните течности от тъканите?
8 суперхрани, които топят мазнините по корема
Elisa Morales Lupayante

Прегледано и одобрено от педагог по физическо възпитание и диетолог Elisa Morales Lupayante.

Написано от Daniela Echeverri Castro

Последна актуализация: 25 август, 2022

Натрупването на мазнини в областта на корема е проблем, който не само се отразява върху фигурата, но и представлява риск за здравето на човека. Те се озовават около няколко жизненоважни органи и липсата на контрол може да доведе до сериозни проблеми, сред които високо кръвно налягане, диабет, затлъстял черен дроб и др. Добрата новина е, че има 8 суперхрани, които топят мазнините по корема. Именно за тях ще поговорим в следващите редове.

Преди това обаче ще споменем, че мазнините в тази част на тялото може да не представляват сериозен риск, но с напредване на времето значително се отразяват върху качеството на живот.

Успокояващ е фактът, че можете да направите ред неща, за да се справите с този проблем. Например, можете да обърнете внимание на хранителния си режим и да започнете редовно да тренирате.

Тези навици подобряват базалния метаболизъм и оптимизират процеса, в рамките на който тялото трансформира мазнините в енергия. Всъщност, доказано е, че някои храни притежават свойството да повлияват положително елиминирането на мазнините по корема.

Днес ще разгледаме точно 8 суперхрани. Препоръчително е да ги въведете трайно в хранителното си меню. Те ще ви помогнат да стопите мазнините по корема.

Не се колебайте дълго!

1.Бадеми

бадемите са една от осемте суперхрани спомагащи топенето на мазнините на корема

Здравословните мазнини в бадемите и други ядки са полезни, когато искаме да понижим нивото на лошия холестерол и да се преборим с тревогата, която ни кара да преяждаме.

Благодарение на богатото съдържание на магнезий, консумацията на бадеми стимулира натрупването на мускулна маса и подобрява представянето по време на физическа активност.

Освен това високото съдържание на фибри подобрява храносмилателния процес и удължава периода на ситост, едновременно с това успокоява възпаленията.

2.Диня

Динята е известна като една от основните суперхрани, които топят мазнините по корема.

Тя съдържа 91% вода, както и антиоксиданти, витамини и минерали, които поддържат естествения процес на прочистване на тялото.

Консумацията на диня контролира апетита. Освен това този плод съдържа малко калории, което я прави отличен избор за хората, които искат да отслабнат.

Струва си да споменем още, че динята е отличен източник на витамините В комплекс и витамин С, както и на калий и магнезий.

3.Боб

бобът е сред суперхраните спомагащи отслабването

Бобът е засищащ, намалява мазнините по корема и е една от най-добрите храни за трупане на мускулна маса.

Той е богат на разтворими фибри и предпазва от натрупването на мазнини. Редуцира количеството на липидите, които се натрупват в артериите.

Благодарение на съдържанието си на протеини, бобът е храна, която зарежда с енергия. Това означава, че подобрява физическата издръжливост.

4.Краставица – едно от невероятните суперхрани спомагащи отслабването

В списъка с 8 суперхрани, справящи се с мазнините по корема, е и краставицата. В 100 гр. се съдържат едва 45 калории и повече от 90% вода. Така краставицата се превръща в едновременно освежаваща и стимулиращата топенето на мазнините храна. Идеална е за всякакъв тип диети.

Краставицата съдържа витамини, минерали и диетични фибри, стимулиращи извеждането на токсините и задържаните течности от тъканите. Тя подобрява здравето на храносмилателната система и в допълнение към това поддържа кожата жизнена, тъй като съдържа витамини В комплекс и витамин С.

5.Овесена каша

овесено брашо - една от суперхраните за горене на мазнини в областта на корема

Органичното овесено брашно е един от най-здравословните източници на фибри, който можете да включите в ежедневното меню.

То контролира апетита и стабилизира нивото на кръвната захар. Освен това подобрява енергийното ниво в течение на деня. Препоръчва се за закуска, но не е проблем да консумирате овесена каша и по друго време на деня, когато усетите засилен апетит.

6.Мляно ленено семе

Лененото семе е един от най-добрите растителни източници на омега-3 мастни киселини. Те са изключително важни за справянето с възпаленията и намаляват излишните мазнини.

Лененото семе съдържа фибри, които контролират неумерения прием на калории и нивото на холестерола. Освен това съдържа лигнани – субстанция, която по естествен път се бори с мазнините в тялото.

7.Зехтин

зехтинът е сред суперхраните спомагащи отслабването

Хората, които въвеждат зехтина в диетата си, са по-малко предразположени към консумацията на наситени мазнини, отколкото хората, които не го правят.

Мононенаситените мазнини понижават апетита към нездравословните храни. Те също така контролират възпалителните процеси, които пречат на отслабването.

8.Домати

Един средно голям домат осигурява само 33 калории и огромно количество ликопен и есенциални мазнини. Редовната консумация на домати стабилизира нивото на липидите в кръвообращението и подобрява метаболизма, което означава, че тялото започва да се бори по-добре с мазнините по корема.

Доматите също така снабдяват с антиоксиданти и витамини. В дългосрочен план това допринася за предпазване от различни типове рак, сърдечно-съдови болести и нарушения, свързани с преждевременното стареене.

Готови ли сте да включите тези 8 суперхрани в менюто си? Макар нито една от тях да не е чудодейно средство, стопяващо мазнините за миг, тяхната редовна консумация носи редица ползи, които спомагат за справянето с излишните килограми.

Може да ви заинтересува ...
Как да елиминираме коремните мазнини без глад
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Как да елиминираме коремните мазнини без глад

Мислите си, че да елиминирате коремните мазнини без глад е невъзможно?Само с няколко прости и здравословни съвета ще ви покажем, че това съвсем не ...



  • Hartley L., May MD., Loveman E., Colquitt JL., et al., Dietary fibre for the primary prevention of cardiovascular disease. Cochrane Database Syst Rev, 2016,
  • Shaw G., Barthel AL., Ross ML., Wang B., et al., Vitamin C enriched gelatin supplementation before intermittent activity augments collagen synthesis. Am J Clin Nutr, 2017. 105 (1): 136-143.
  • Abdelhamid AS., Brown TJ., Brainard JS., Biswas P., et al., Omega 3 fatty acids for the primary and secondary prevention of cardiovascular disaease. Cochrante Database Syst Rev, 2018.

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.