5 изненадващи факта за динята

· 25.10.2015
Едно парче преди хранене намалява риска от наднормено тегло и затлъстяване

Динята съдържа около 90% вода и притежава няколко различни, полезни свойства, които я правят много подходяща за консумация, но са малко познати. По-долу ще ви споделим 5 изненадващи факта за динята, които най-вероятно не сте знаели.

1. Богата е на антиоксиданти

Динята е плод, богат на антиоксиданти, особено ликопен – тя съдържа дори повече ликопен от пресните домати. Тази съставка е много ефективен антиоксидант, който спира действието на свободните радикали и засилва имунната система. Ликопенът също помага в борбата с клетъчното увреждане, което е и причината да е толкова ефективен за предотвратяване на рак. Най-доброто нещо, което можете да направите, е да ядете диня поне три пъти седмично, без значение дали прясна или на сок. Не забравяйте, че семената й също са полезни.

2. Засища

Тъй като динята съдържа предимно вода, тя е много засищаща. Като резултат, вие ядете по-малко, отколкото бихте яли при други обстоятелства. Ето защо трябва да се яде парче от този плод точно преди хранене – така ще се почувствате сити по-бързо и ще намалите риска от наднормено тегло или затлъстяване.

3. Добра е за бременни жени

gadene po vreme na bremennost

Добре е да ядете диня по време на бременност, защото тя има високо съдържание на витамин С. Освен това, както добре знаем, този витамин е идеален за предотвратяване на и борба с респираторни заболявания като грип или обикновени настинки. Някои хора ядат динята с малко лимон, който повишава количеството на витамин С, което тялото приема. Не забравяйте, че е лесно да се направи сок от диня. Той е вкусен, освежаващ и най-вече здравословен.

4. Предотвратява крампи

Дините са от голяма помощ на хората, които спортуват. Тъй като съдържа високи количества калий и витамин В6, този плод е чудесно средство за предотвратяване на досадните спазми на мускулите, които се появяват, когато правите физически упражнения. Тези вещества помагат на организма да абсорбира протеин по-добре, като по този начин предотвратяват появата на спазми. Имайки предвид това, най-добре е да се консумира малко диня няколко минути преди тренировка или след тренировката, защото динята е много освежаваща поради високото си съдържание на вода.

5. Полезна е за сърцето

surce

Скорошни изследвания, направени в САЩ, доказват, че динята може да бъде много полезна за сърцето, тъй като намалява кръвното налягане и така предотвратява сърдечно-съдови заболявания. Един от проблемите в това отношение е, че хората трябва да ядат голямо количество диня всеки ден, за да получат задоволителни резултати.