5 изненадващи факта за динята

· 25.10.2015
Едно парче преди хранене намалява риска от наднормено тегло и затлъстяване

Динята съдържа около 90% вода и притежава няколко различни, полезни свойства, които я правят много подходяща за консумация, но са малко познати. По-долу ще ви споделим 5 изненадващи факта за динята, които най-вероятно не сте знаели.

1. Богата е на антиоксиданти

Динята е плод, богат на антиоксиданти, особено ликопен – тя съдържа дори повече ликопен от пресните домати. Тази съставка е много ефективен антиоксидант, който спира действието на свободните радикали и засилва имунната система. Ликопенът също помага в борбата с клетъчното увреждане, което е и причината да е толкова ефективен за предотвратяване на рак. Най-доброто нещо, което можете да направите, е да ядете диня поне три пъти седмично, без значение дали прясна или на сок. Не забравяйте, че семената й също са полезни.

Прочетете и: Сок с антиоксиданти за облекчаване на артрита

2. Засища

Тъй като динята съдържа предимно вода, тя е много засищаща. Като резултат, вие ядете по-малко, отколкото бихте яли при други обстоятелства. Ето защо трябва да се яде парче от този плод точно преди хранене – така ще се почувствате сити по-бързо и ще намалите риска от наднормено тегло или затлъстяване.

3. Добра е за бременни жени

Динята за бременните жени

Добре е да ядете диня по време на бременност, защото тя има високо съдържание на витамин С. Освен това, както добре знаем, този витамин е идеален за предотвратяване на и борба с респираторни заболявания като грип или обикновени настинки. Някои хора ядат динята с малко лимон, който повишава количеството на витамин С, което тялото приема. Не забравяйте, че е лесно да се направи сок от диня. Той е вкусен, освежаващ и най-вече здравословен.

Вижте още: Бременност след 35 годишна възраст

4. Предотвратява крампи

Дините са от голяма помощ на хората, които спортуват. Тъй като съдържа високи количества калий и витамин В6, този плод е чудесно средство за предотвратяване на досадните спазми на мускулите, които се появяват, когато правите физически упражнения. Тези вещества помагат на организма да абсорбира протеин по-добре, като по този начин предотвратяват появата на спазми. Имайки предвид това, най-добре е да се консумира малко диня няколко минути преди тренировка или след тренировката, защото динята е много освежаваща поради високото си съдържание на вода.

5. Динята е полезна е за сърцето

Динята за сърцето

Скорошни изследвания, направени в САЩ, доказват, че динята може да бъде много полезна за сърцето, тъй като намалява кръвното налягане и така предотвратява сърдечно-съдови заболявания. Един от проблемите в това отношение е, че хората трябва да ядат голямо количество диня всеки ден, за да получат задоволителни резултати.

  • Ellul, P., Lelivelt, C., Naval, M. M., Noguera, F. J., Sanchez, S., Atarés, A., … Dirks, R. (2007). Watermelon. In Biotechnology in Agriculture and Forestry. https://doi.org/10.1007/978-3-540-49161-3_6
  • Tarazona-Díaz, M. P., Alacid, F., Carrasco, M., Martínez, I., & Aguayo, E. (2013). Watermelon juice: Potential functional drink for sore muscle relief in Athletes. Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf400964r
  • Collins, J. K., Wu, G., Perkins-Veazie, P., Spears, K., Claypool, P. L., Baker, R. A., & Clevidence, B. A. (2007). Watermelon consumption increases plasma arginine concentrations in adults. Nutrition. https://doi.org/10.1016/j.nut.2007.01.005