8 признака, че не приемате достатъчно вода

23.02.2017
Някои хора смятат, че могат да разрешат проблема с кафе или енергийна напитка

Изчислено е, че около 70% от човешкото тяло е вода. Когато не приемате достатъчно вода, тялото започва да страда. Именно поради това не може да издържите повече от седмица без никаква вода, тъй като рискувате живота си.

Тази жизненоважна течност е ключова за метаболитните и катаболитните реакции в тялото, освен това е в основата на здравите кожа, коса и нокти.

Проблемът е, че понякога не осигуряване на тялото необходимото количество вода и като резултат се развиват различни физически и дори умствени нарушения.

Жаждата е най-очевидният признак на дехидратация. Съществуват и други ясни сигнали, които алармират, че нивото на течностите в тялото е опасно ниско.

Знаете ли кои са те?

  1. Промяна в ходенето но малка нужда

проблеми с уринирането -  сигнал, че не приемате достатъчно вода

Едни здраво човек трябва да ходи около 6-7 пъти дневно до тоалетната по малка нужда. Разбира се, тази цифра варира при всеки отделен човек в зависимост от това колко течности консумира в течение на деня.

Ако посещавате тоалетната 2-3 пъти дневно, важно е да повишите количеството на приеманата вода и по възможност да се консултирате с лекар.

Когато приемаме прекалено малко вода, това се отразява на здравето на бъбреците и може да доведе до сериозни усложнения.

Вижте и:Нормално ли е д асе ходи до тоалетната често през нощта?

  1. Често главоболие

Честото главоболие може да се дължи на дисбаланс на течностите в тялото.

Водата е жизненоважна за поддържането на оптимално кръвообращение и балансиране на възпалителните процеси в тялото.

Когато ви заболи главата заради дехидратация, болката често е по-интензивна, когато се движите.

Ако не приемате достатъчно вода, може да изпитате напрежение всеки път, когато се опитвате да се движите бързо или да започнете да правите упражнения – например изкачване и слизане на стълби.

Ако смятате, че дефицитът на течности е в основата на главоболието, добра идея е да приемате вода, смесена с малко минерални соли.

  1. Сухота в устата  – сигнал, че не приемате достатъчно вода

сухота в устата  - сигнал, че не приемате достатъчно вода

Сухотата в устата е чест симптом, когато тялото не получава достатъчно течности, за да произвежда слюнка.

Рискът при този проблем е, че pH на устата става небалансирано. Това предпоставя към инфекции в устна кухина и гърлото.

Ако се оплаквате от това състояние, важно е да държите край себе си бутилка вода и да използвате овлажнител за устни.

  1. Промени в цвета на урината

Промяната в цвета на урината винаги е червен флаг, особено когато е съпроводен от силна миризма.

Когато не приемате достатъчно вода ежедневно, бъбреците все по-трудно извеждат токсините и това драстично може да промени цвета на урината.

Ако е тъмна или мътна, препоръчително е да се консултирате с лекар. Възможно е да става дума за хронична дехидратация или заболяване на бъбреците.

За да се справите с него, повишете постепенно количеството на ежедневно приеманата вода. Консумацията на няколко чаши вода накуп може да провокира сериозни проблеми.

  1. Изтощение

умората е сигнал, че не приемате достатъчно вода

Дефицитът на вода не позволява на кислорода да достига до клетките на тялото, провокирайки моменти на хронична умора.

Някои хора смятат, че могат да разрешат проблема с кафе или енергийна напитка. Това само пренатоварва черния дроб и може да влоши здравословното състояние в дългосрочен план.

За да избегнете тези последици, поддържайте тялото хидратирано, като изпивате по чаша топла вода всяка сутрин.

  1. Мускулни схващания

Наедно с дехидратацията, консумирането на недостатъчно вода може да промени нивото на електролитите.

Това означава, че нивото на калия, калция и магнезия ще се понижи. Вследствие ще страдате от болки в мускулите и схващания.

  1. Запек

запекът е сигнал, че не приемате достатъчно вода

Ежедневната консумация на вода е ключова за поддържането на червата добре хидратирани. Така се предпазвате от запек.

Ако пиете малко вода, храносмилателната система изпитва трудности в извеждането на отпадните вещетва. Така те остават в дебелото черво.

За да избегнете това, препоръчваме да приемате по 6-8 чаши дневно вода и да консумирате плодове и зеленчуци, богати на фибри.

Вижте и: 4 рецепти за вечеря при запек

  1. Суха кожа

За да имате хидратирана и гладка кожа, трябва да положите повече усилия, извън нанасянето на кремове и серуми.

Ежедневният прием на вода предпазва от нежелани промени в естествената секреция на мазнини, предпазва от сухота и спомага за елиминиране на токсините, които провокират преждевременно стареене.

Ако забележите, че кожата не произвежда себум, това е признак, че тя е дехидратирана. Трябва да приемате повече вода.

В заключение ще кажем, че много от функциите в човешкото тяло зависят от водата. Когато консумирате прекалено малко течности, това води до отключването на заболявания.

Жизненоважно е да уловите тези симптоми на дехидратацията възможно най-скоро. Така ще избегнете риска от развитието на различни сериозни болести.