9 храни за борба с умората и главоболието

· 08.02.2017
Балансираната диета и включването на определени храни ще ви дадат енергия

Умората по средата на деня може да е нормален отговор от организма на физическото пренатоварване, стреса или липсата на сън.

Има как да реагирате, в случаите, в които тя се дължи на хранителните дефицити, особено ако все още не спазвате балансирано хранене.

Някои хора все още не осъзнават колко важно е правилното хранене. Липсата на определени хранителни вещества може да доведе до множество отрицателни реакции – както физически, така и умствени.

Проблемът е, че много хора се опитват да притъпят симптомите, като използват лекарства, енергийни напитки и други продукти, които всъщност не подобряват здравето им.

Най-добрият начин да се преборите с умората и други подобни симптоми, е да добавите здравословни храни към режима си. Те ще увеличат нивата на енергия и ще намалят последиците от стреса.

Днес искаме да споделим селекция от девет храни, които се препоръчват най-много при главоболие и умора.

1. Овесена каша за борба с умората

2-ovesena-kasha

Смятана за една от най-пълноценните и здравословни зърнени храни, овесената каша е страхотен избор за поддържане на добра физическа и умствена дейност.

Овесената каша е енергийна храна, която съдържа няколко витамина и минерала, полезни за кръвообръщението, сърцето и метаболизма.

Препоръчително е да я консумирате на закуска, за да може съдържащите се в нея нутриенти да се използват през деня. Овесената каша е добър избор и когато усещате пристъпи на глад, както и при нужда от нещо бързо за хапване.

2. Ядки

Ядките са пълни с калории, които увеличават енергията и жизнеността.

Те съдържат витамини B-комплекс и есенциални мастни киселини, които помагат на нервната система, мозъка и подобряват здравето на сърдечно-съдовата система.  

Консумирането на шепа ядки всеки ден е добър начин да се чувствате доволни и да не изпитвате неразположения, като главоболие и напрежение в мускулите.

Консумацията на ядки в умерени количества може да подобри и физическата ви дейност.

3. Мляко

3-mlyako

Пиенето на мляко може да помогне в борбата срещу умората и болката заради съдържанието на триптофан.

Млякото стимулира освобождаването на серотонин в мозъка, който увеличава усещането за благосъстояние и подобрява настроението.

4. Шоколад

Консумирането на 20 до 30 грама шоколад през деня е добър начин да подобрите настроението си и нивата а енергия, защото съдържа мазнини, въглехидрати и много калории.

Най-важното е, че шоколадът е здравословен източник на антиоксиданти – вещества, които забавят процеса на стареене на клетката.

5. Ленено семе и чиа

4-leneno-seme

Лененото семе и чиата съдържат омега 3 мастни киселини, протеини и минерали, които дават енергия.

Добавете ги в своето смути, овесена каша, хляб и други храни, за да се насладите на ползите от тях през деня.

6. Леща

Определяна като най-полезното бобово растение, лещата е важен източник на сложни въглехидрати, желязо, протеини и други важни хранителни вещества, които се борят с прекомерната умора.

Може да направите супа от леща, да я добавяте в салати или да я включвате в кексове и безброй други здравословни рецепти.

7. Банани

5-banani

Въпреки че преди се смяташе, че този плод ще ви кара да трупате килограми, е доказано, че свойствата на бананите са страхотни за отслабването, както и за общото здраве. 

Те съдържат малко повече въглехидрати в сравнение с другите плодове и се смятат за един от най-ефикасните и вкусни източници на енергия.

Най-хубавото е, че бананите също съдържат триптофан – аминокиселината, която спомага за освобождаването на серотонин в мозъка.

8. Листни зеленчуци

Листните зеленчуци може да са част от всяка балансирана диета. Зеленият им цвят се дължи на съдържанието на хлорофил – вещество с редица ползи за здравето. 

Те съдържат малко калории, имат високи енергийни стойности и съдържат големи количества витамини A, C, B, E и K.

Листните зеленчуци съдържат и значително количество желязо, магнезий и калий, които са три минерала от съществено значение за подобряване на физическата дейност.

Сред най-препоръчваните зеленчуци са:

  • Спанак
  • Манголд
  • Целина
  • Броколи
  • Кресон
  • Карфиол
  • Зеле
  • Рукола
  • Маруля

9. Постни меса

6-postni-mesa

Постните меса  – пиле и риба, съдържат по-малко мазнини и са важен източник на въглехидрати и протеини.

Консумирането им е много важно за поддържането на мускулна маса и подобряването на умствената и физическа продуктивност.   

Те осигуряват незаменима аминокиселина, известна като тирозин, която се свързва с концентрацията и бдителността.

Съдържат и витамин B12 – хранително вещество, което се бори с депресията и симптомите на умората.

Помнете, че тези девет храни са чисти източници на хранителни вещества във вашата диета, а не са лекарство срещу главоболие и умора.

Консумирайте ги редовно, за да се преборите с умората и главоболието.