8 навика, към които трябва да се придържате, ако искате да отслабнете

Отслабването по безопасен начин включва придържането към определени лесни навици, които контролират глада и засилват метаболизма. Опитайте се да се придължате към тях и ги използвайте като помощник на диетата си.

Ако страдате от наднормено тегло, може би сте търсили различни начини и знаете колко е трудно отслабването.

Не само, за да изглеждате по-добре. Знаете, че отслабването с няколко килограма в случай, че сте с наднормено тегло, е необходимо и полезно за по-доброто ви физическо и умствено състояние.

Но отслабването не е лесна задача. Въпреки, че има много навици, спомагащи постигането на тази цел, отслабването не се случва бързо.

Има диети, обещаващи невероятни резултати само след няколко дена. Най-добрият начин е да отслабвате постепенно, без да влияете неблагоприятно на здравето си.

Някои хора се стресират, ако не постигнат мигновени резултати. Отслабването всъщност може да се случва бързо и постепенно, ако се извършва по безопасен начин и с постоянство.

За щастие не трябва да се придържате към стриктен и опасен режим за отслабване. Достатъчно е да следвате няколко лесни ежедневни навици, за да започнете да забелязвате промените. 

В тази статия искаме да споделим с вас 8-те най-полезни навици за отслабване, към които можете да се придържате в ежедневието си.

1.Консумирайте здравословна храна

Консумирането на здравословна храна подобрява хранителните ви навици, когато искате да отслабнете здравословно.

Например, слагането на плодове и зеленчуци или ядки на масата намалява вероятността от изкушаването с богати на калории пържени храни или сладкиши.

2.Използвайте малки чинии

Въпреки че на пръв поглед изглежда безсмислено, използването на малки чинии е полезно, когато искате да контролирате количеството калории, които консумирате по време на основните си хранения.

Порциите сервирани в тези чинии са по-малки. Но тъй като заемат цялото пространство в съда, мозъкът ви „се лъже“, че тази храна е достатъчна, за да задоволи глада ви.

Вижте и: Как действат любимите ви храни на мозъка?

3.Яжте повече плодове и зеленчуци

Консумирането на пет или шест порции свежи плодове и зеленчуци дневно спомага по невероятен начин процесите, отговорни за изгарянето на излишните мазнини.

Високото им съдържание на вода, фибри и антиоксиданти стимулира изхвърлянето на токсините и предотвратява вредното им влияние върху метаболизма ви.

Освен това плодовете и зеленчуците осигуряват допълнителна енергия на тялото, подобрявайки умствената и физическата ви дейност.

И не на последно място удължават усещането за ситост и намаляват вероятността от прием на допълнително калории.

4.Хранете се бавно

Бързото хранене пречи на разграждането на химическите вещества, създаващи усещане за ситост и така води до прекаляване с яденето.

Въпреки че някои хора правят това несъзнателно, те трябва да опитат да се хранят по-бавно, за да не се отрази това негативно върху теглото им.

Отделянето на достатъчно време ви позволява да сдъвчете храната по-добре и ви предпазва от преяждане.

5.Прием на вода и здравословни напитки

Увеличаването на консумацията на вода и здравословни напитки е един от начините за поддържане функционирането на метаболизма за по-бързо отслабване.

Течностите овлажняват клетките на организма, засилват процеса на пречистване в органите на отделителната система и поддържат усещането за ситост за по-дълго.

Чайовете с пречистващо действие, зелените шейкове и плодовите води са отличен начин за поддържане на диетата ви за отслабване.

6. Здрав сън

Хората, които се опитват да отслабнат трябва да подобрят съня си, тъй като е жизнено важен за постигането на добри резултати.

Докато спим се активират важни за метаболизма функции. По този начин се образуват хормоните, контролиращи глада.

Стоенето будни за дълго време или прекъсването на съня увеличава усещането за глад и повишава риска от напълняване.

7. Правете комбинация от упражнения

Ежедневното правене на кардио упражнения е страхотен начин за увеличаване изразходването на енергия за по-лесно изгаряне на мазнините.

Но в съчетание с укрепващи тренировки и фитнес отслабването дори става още по-лесно.

8. Добавяйте подправки към ястията

Добавянето на подправки към ястията стимулира метаболизма и съответно отслабването.

Подправки като лютия червен пипер и куркумата ускоряват метаболизма. Това от своя страна подобрява процеса на превръщане на мазнините в енергия.

Както видяхте отслабването по безопасен начин означава да се придържате към определени лесни навици, които контролират глада и засилват метаболизма.

Опитайте се да ги запомните и добавите към диетата си за отслабване.