Как да пречистим организма си след уикенд на обилно хранене и пиене

· 22.06.2017
Всички познаваме това чувство: след толкова много храна и напитки, уикендът и ефектите от него могат да излязат извън всякакви рамки. Ето как можете да пречистите организма си след тези дни на изобилие.

Може би сте прекарали страхотен уикенд с приятели на парти или в клуб. Или пък сте били на морето с колеги. А може да сте се забавлявали на сватбата на роднини или да сте се подготвяли за рождения си ден.

Без значение къде сте били, организмът ви може би алармира, че е претоварен и че се нуждае от пречистване на токсините. Вижте как да детоксикирате организма си след уикенд на обилно хранене и пиене в следващите редове.

Прекаляването с храната си има своите последствия

Това важи и за прекаляването с пиенето. Най-често това се случва през уикендите, когато много хора се възползват от възможността да хапнат и пийнат повечко и различни видове храни. Консумираме всичко, което е пред очите ни.

Прекомерното консумиране на храна, алкохол и мазнини повишава нивото на “свободните радикали” в организма, които трябва да бъдат премахнати.

Свободните радикали могат да доведат до появата на някои неприятни симптоми. Сред най-често срещаните са: главоболие, подуване на стомаха, сърцебиене, усещане за тежест, липса на енергия, тъга, световъртеж и махмурлук.

Преяждането не само води до напълняване, но и повишава холестерола, риска от инфаркт и диабет и води до задържане на течности.

Ако сте имали щур уикенд и на следващия ден дори не можете да станете от леглото или пък ви предстои голямо парти или празник, обърнете внимание на тези съвети за детоксикиране след прекаляване с храна или алкохол.

Не пропускайте да прочетете и: Канелена вода с ябълка и лимон за отслабване

Как да се пречистите от токсините след обилно хранене и пиене

Ето и най-ефективните начини за детоксикиране след уикенд изпълнен с партита, алкохол и преяждане.

Ябълков оцет за детоксикиране

Веднага след като станете, докато главата ви все още е замаяна, вземете една супена лъжица ябълков оцет. Да, преди закуска, на гладно. И да, въпреки че вкусът може и да не ви допадне.

Доказано е, че оцетът има диуретично и пречистващо действие.

За тези с лека форма на гастрит или които мислят, че вкусът на оцета е прекалено силен за неделното утро (или следобед), могат да се смесят една чаена лъжичка оцет с 1 чаена лъжичка топла или със стайна температура вода. Изпийте я наведнъж.

Страдащите от остър гастрит или хронична язва не трябва да прилагат този метод на детоксикация.

Плодови сокове

Соковете трябва да са прясно изцедени и натурални. Сокът, приготвен от концентрат или готовите купени сокове не вършат работа. Ако не искате сами да си приготвите сок, помолете някой друг да го направи за вас.

Не се препоръчва да си приготвите сока от предходната вечер, тъй като ще загуби много от хранителните си качества.

Ако живеете сами и знаете, че на следващия ден ще ви е трудно да си приготвите портокалов сок, оставете сока в хладилника, преди да излезете вечерта.

Препоръчваме ви да си приготвите сок от грейпфрут, ананас или папая за най-ефикасно детоксикиране на организма. Освен това е важно да не добавяте никакви подсладители като захар или мед и да изпиете сока поне 15 минути преди да закусите или да обядвате.

Хидратация

Пиенето на много вода ще ви помогне да премахнете токсините, натрупани през уикенда, независимо дали става дума за прекаляване с храна или напитки, най-вече последните.

Водата съдържа всичко, от което организмът ви се нуждае, за да е здрав и чист. Пречистващият й ефект е несравним.

Пийте и натурални билкови чайове, студени или топли. Ако стомахът ви е раздразнен, опитайте чай от лайка или мента. Отглеждайте няколко саксии със свежи билки в дома си за тази цел (грижите за тези растения са лесни и приятни, а те ще ви помогнат при редица проблеми).

Плодове и зеленчуци

Като допълнение към натуралните сокове, споменати по-горе, е добре в продължение на няколко дена да избягвате и консумацията на тежки храни като червени меса, бяло брашно, газирана вода, кафе, продукти от пълномаслено мляко, жълтъци, пържени храни и др.

Вместо това опитайте да хапвате сурови плодове и зеленчуци, най-вече салати.

Физическа активност

Друга добра идея за детоксикиране на тялото след тежък уикенд  е правенето на упражнения. Защо? Токсините ще бъдат изхвърлени чрез потта от организма ви.

Ако не сте фитнес маниак, опитайте поне леко да раздвижите тялото си.

Как? Качвайте стълби, вместо да използвате асансьора, слезте от метрото или автобуса една спирка по-рано, почистете основно дома си, отидете до магазина пеш или с колело, ходете по-бързо, т.н.

Искате да научите повече? Прочетете: Съвети за плосък корем

Хранете се бавно и спокойно

Изключително важно е да добавите към четирите основни хранения за деня (закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря), две леки закуски (една преди и една след обяд).

Не забравяйте, че трябва да се храните бавно, спокойно и добре да сдъвквате храната.

Помнете, че стомахът ви е чувствителен след това, което е преработил през изминалата нощ(и) и не се нуждае от повече проблеми.

Спазвайте хранителен режим и не прекалявайте с количеството храна на едно ядене. Хранете се на малки порции и не яжте и едно и също ястие два пъти.