Какво се случва с тялото ви когато приемате зелен чай всеки ден

· 02.06.2017
Зеленият чай е много полезен за организма, стига да не прекаляваме с него. За да се възползваме от него е нужно да приемаме само 2 чаши дневно.

Зеленият чай е натурална напитка, която от стотици години присъства в китайската медицина. Консумацията на зелен чай постепенно нараства в Азия през вековете. В наши дни се отглежда и на много други места по целия свят.

Различавайки се от други видове чай, зеленият не преминава през процеси на ферментация, като по този начин се щадят всички антиоксиданти и полифеноли.

Свойствата на тези съставки са именно тези, които се грижат за здравето. Те подпомагат контрола на теглото и дори се борят с появата на рак.

Съществуват още много причини да пиете зелен чай в умерени количества всеки ден. В тази статия ще ви споделим най-полезните страни на зеления чай, както и кога не бива да се консумира.

Помага при отслабване

Зеленият чай помага при отслабване.

Високата концентрация на полифеноли в зеления чай се свързва със способността му да подобрява метаболизма и да намаля теглото.

Тези антиоксиданти увеличават нивата на изразходваната енергия и стимулират тялото да избягва задържането на калории под формата на мазнини.

Предотвратява диабета

Антиоксидантите в тази естествена напитка играят важна роля в регулирането нивата на кръвната глюкоза, подпомагайки превенцията на диабет тип 1 и 2.

Ежедневното им приемане на зелен чай след хранене не позволява увеличаване на кръвната захар и предотвратява  задържането на захари като мазнини.

Предпазва сърдечно-съдовото здраве

Малка чаша зелен чай всеки ден предпазва от сърдечно-съдови заболявания.

Малка чаша зелен чай всеки ден предпазва от различни видове сърдечно-съдови заболявания, като повишаване на холестерола и проблеми с кръвоносната система.

Антиоксидантите в зеления чай спират образуването на кръвни съсиреци, пречистват артериите и контролират излишъка от мазнини в кръвта.

Много специалисти твърдят, че тези активни субстанции намалят риска от инфаркт, удар и тромбоза.

Предотвратява проблемите със зрението

Освен полифеноли, зеленият чай съдържа съставки като витамин С и Е, лутеин и зеаксантин, които се усвояват от различните части на окото. Тези тъкани включват ретината, която става по-защитена от развиването на глаукома, както и други зрителни заболявания.

Тези съставки, наред с мощта на антиоксидантите, подпомагат намаляването на стреса от окисляването на клетките, която е основната причина за влошаване на зрението.

Вижте и: 5 признака за проблеми с очите

Действа срещу брадавиците

Ежедневното приемане на зелен чай е от голяма полза в борбата срещу разпространението на човешкия папиломен вирус (ЧПВ), в следствие на който се образуват брадавиците. Епигалокатехиновият галет, който е един от основните компоненти на зеления чай, инхибира клетъчния цикъл, благодарение на който ЧПВ се разпространява.

Предпазва от появата на Алцхаймер и Паркинсон

Чаша зелен чай - като превенция за болести като Алцхаймер и Паркинсон.

Благодарение на свойството си да забавя действието на свободните радикали, тази естествена напитка показва положителни резултати в превенцията на церебрални щети, както и при развитието на болести като Алцхаймер и Паркинсон.

Антиоксидантите създават защитна бариера срещу негативните последици от клетъчната дегенерация и стимулират невралната активност.

Предпазва от камъни в бъбреците

Като консумирате по малко зелен чай всеки ден ще можете да бъдете сигурни, че сте предпазени от бъбречна калцификация и камъни в бъбреците.

Антиоксидантите в зеления чай забавят производството на калциеви оксалатни утайки. Те се намират в бъбреците и представляват това, което се превръща именно в камъни.

Препоръчваме: 3 вкусни смутита с грижа за бъбреците

Предотвратява кариесите

Зеленият чай унищожава вирусите и бактериите, причиняващи кариес.

Катехините, този тип химични антиоксиданти, намиращи се в зеления чай, унищожават вирусите и бактериите, причиняващи инфекции на гърлото, кариесите, както и други заболявания на устната кухина.

Кога да не консумираме зелен чай

Важно е да обърнем внимание на някои определени случаи, в които не бива да пиете зелен чай.

Консумацията ви не бива да превишава 2 чаши на ден, защото прекомерният прием може да доведе до негативни ефекти като:

  • Главоболие
  • Нервност
  • Диария
  • Проблеми със съня
  • Раздразнителност
  • Ускорен сърдечен ритъм
  • Замаяност

Също така, не бива да консумирате зелен чай ако приемате лекарства или алкохолни напитки. Това се дължи на кофеиновото съдържание, което при комбиниране с други съставки може да доведе до нежелани реакции.

Зеленият чай не се препоръчва на бременни жени или такива, които кърмят, тъй като може да бъде противопоказен за плода.

Пациентите с високо кръвно налягане, анемия и храносмилателни проблеми също трябва да избягват консумацията на зелен чай, или да го приемат в малки дози и само след лекарско предписание.

Разумната консумация на зелен чай е това, което определя дали ще бъде полезен за вас или не. Много хора правят грешката да прекаляват с него в желанието си да отслабват, без да подозират вредите, които нанасят на организма си.

Не превишавайте препоръчителната доза от 2 чаши зелен чай дневно. Открийте на какво е способен зеления чай, що се касае до по-пълноценния ви живот.