7 причини да спрете да ядете захар

Знаете ли колко вредна е захарта за вашето здраве? В тази статия ще научите защо трябва да намалите приема на захар или дори да спрете да я консумирате изобщо.
7 причини да спрете да ядете захар

Написано от Okairy Zuñiga

Последна актуализация: 26 август, 2022

Добре известно е, че захарта има вредно въздействие върху нашето здраве, дори води до пристрастяване. Консумацията на захар може да бъде толкова сериозна за панкреаса, така както алкохола за черния дроб. Ето защо много хора се опитват да спрат да ядат захар.

Сред проблемите, които може да се предизвикат от консумацията на захар, са:

  • Наднормено тегло
  • Диабет
  • Главоболие
  • Сърдечни проблеми
  • Недостиг на хром
  • Проблеми със зъбите
  • Потискане на имунната система

Въпреки че всички знаем за тези вредни ефекти, намаляването на консумацията на захар или спирането изобщо може да бъде също толкова трудно, колкото и отказването от пристрастяването към тютюна или алкохола.

Ето защо е най-добре да спрем да ядем захар малко по малко. Например, тази седмица можете да премахнете газираните напитки от ежедневната си диета. Следващата седмица можете да елиминирате всички изкуствено приготвени напитки.

Продължете да четете, за да откриете някои от многото ползи, които ще спечелите, ако спрете да ядете захар.

Защо трябва да спрете да ядете захар

1. Здравето на сърцето ви ще се подобри

Спрете консумацията на захар и се погрижете за сърцето си.

Проблемът с консумирането на захар за сърцето е, че тя може да доведе до проблеми като хипертония и аритмия, наред с други.

Чрез намаляване или елиминиране на това вещество, здравето на сърдечносъдовата система вече не е застрашено. Не яденето на захар също предотвратява недохранването.

2. Вероятността за диабет ще намалее, ако спрете да консумирате захар

Когато спрете да ядете захар, рискът от диабет намалява значително.

Важно е да знаете, че диетичните или напитките без захар не са решение.

Терминът “без захар” означава само, че те не съдържат сукралоза. Това означава, че са богати на други видове подсладители и химикали.

Най-здравословният вариант е да пиете вода и да ядете пресни плодове.

3. Настроението ви ще се подобри

Грижа за кожата

Ако спрете да ядете захар, вероятно ще се почувствате много по-добре. Включването на кутийка газирана напитка в дневния ви хранителен режим може дори да насърчи или задълбочи депресивните или тревожни състояния.

Други продукти като сладкиши, сладки напитки, преработени меса и рафинирани въглехидрати имат същите ефекти като содата. Това е така, защото захарта причинява срив във връзката между стомаха и мозъка, което може да предизвика безпокойство.

С течение на времето постоянното приемане на храни, богати на захар, ще доведе до порочен кръг от депресия и тревожност. В този смисъл е важно да се търсят здравословни заместители и, ако е необходимо, да се консултирате с диетолог.

4. Качеството на съня ви ще се подобри, ако спрете да консумирате захар

Достатъчното време за сън и качествената почивка е от съществено значение за възстановяване на енергията, подобряване на структурата на кожата и възстановяване на клетките.

Не забравяйте, че трябва да спите между 8 и 9 часа на нощ, за да може тялото ви да се регулира адекватно.

Когато приемате прекалено много захар, може да изпитате периоди на безсъние, които променят нивата на глюкоза. Ето защо намаляването на консумацията на захар ще бъде от полза както за качеството на съня, така и за възстановяване на енергията.

Когато тялото ви не може да изпълни целия си цикъл на сън, вашето здраве е засегнато. С други думи, събуждането по-рано или ако спите по-малко може да доведе до:

  • Торбички под очите.
  • Не напълно възстановяване на енергията.
  • Натрупване на твърде много телесни мазнини.
  • Умората ви ще бъде по-очевидна и може да се стигне до преждевременно стареене.

5. Паметта ви ще се подобри, ако спрете да консумирате захар

Подобряване на паметта и спиране консумацията на захар

Бързо ли забравяте нещата? Трудно ли ви е да си спомняте всичко, което трябва да направите? Ако отговорите са “да”, може би трябва да намалите или да спрете да ядете захар.

Захарта променя когнитивните ви способности и причинява метаболитен синдром. Последното не само причинява затлъстяване, но и засяга капацитета на мозъка.

Алтернатива за борба с ефектите върху паметта ви е да правите редовно упражнения. По този начин ще изгорите енергията, която захарта ви дава и мозъкът ви ще бъде готов да работи правилно.

Скоро след като спрете да приемате захар ще забележите как вашата памет се подобрява.

6. Ще изглеждате по-млади

Захарта има дехидратиращ ефект, защото увеличава производството на масла в кожата. В този смисъл спирането на консумацията на захар ще ви накара да възстановите младостта си.

Една седмица след като сте спрели да ядете захар, може да забележите следното:

  • Тонът на кожата ви се подобрява.
  • Освен това, омазняването, което се произвежда от кожата ви, намалява или дори изчезва.
  • Кожата ви изглежда по-хидратирана и по-мека.
  • Бръчките се заличават.

Ако решите да замените захарта с мед, кожата ви ще бъде по-добре хидратирана. Не забравяйте, че можете да изберете маски за лице или тяло с мед, за да получите същия ефект без калориите.

7. Ще се чувствате по-енергични

Енергия и здраве

Захарта причинява енергийни пикове, последвани от периоди на умора и тежест. Когато ядете захар ежедневно, тялото ви изпитва проблеми с преработването на храната и следователно с получаването на енергията, която тя предлага.

Необходимо е да намалите или спрете да ядете захар, ако искате да оставите зад себе си усещанията за тежест и умора.

Уверяваме ви, че след една седмица, ще имате повече сила с всеки изминал ден и ще се представяте по-добро навсякъде.

Може да ви заинтересува ...
Захарен диабет, 10 ранни симптома, които не трябва да пренебрегвате
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Захарен диабет, 10 ранни симптома, които не трябва да пренебрегвате

Захарен диабет. Преди напълно да порази организма, това заболяване се проява чрез определени симптоми. Нека се научим да ги разпознаваме.

 



  • Karanja, N. M., Obarzanek, E., Lin, P. H., McCullough, M. L., Phillips, K. M., Swain, J. F., … Hoben, K. P. (1999). Descriptive characteristics of the dietary patterns used in the Dietary Approaches to Stop Hypertension trial. Journal of the American Dietetic Association. https://doi.org/10.1016/S0002-8223(99)00412-5
  • Lustig, R. H., Schmidt, L. A., & Brindis, C. D. (2012). The toxic truth about sugar. Nature. https://doi.org/10.1038/482027a
  • Grimes, C. A., Riddell, L. J., Campbell, K. J., & Nowson, C. A. (2014). Dietary salt intake, sugar-sweetened beverage consumption, and obesity risk. World Review of Nutrition and Dietetics. https://doi.org/10.1159/000356352

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.