Ефикасни средства против безсъние

27.02.2019
Ако не можете да спите добре по цели нощи, нормално е да се чувствате болни и уморени. Вижте някои ефективни натурални средства против безсъние.

Знаете ли, че има много натурални, ефикасни средства против безсъние?

Безсънието или невъзможността да спите е много често срещан проблем в съвременния свят. Този проблем засяга хиляди хора по целия свят. Обикновено си мислим, че безсънието представлява неспособността ни да заспим, но то включва и събуждане през нощта или по-рано, отколкото трябва.

Натурални средства против безсъние

Безсънието причинява много проблеми:

  • от тъмните кръгове под очите до умора
  • главоболие и раздразнителност
  • лоша концентрация, проблеми с шофирането или общуването
  • липса на енергия, мускулни болки
  • нарушена работоспособност или представяне в училище

Някои от най-известните и ефикасни средства против безсъние са:

  • Завийте краката си в топла кърпа или си обуйте чорапи преди лягане, защото студените крака са пречка за хората, които имат проблеми със заспиването.
  • Преди да си легнете разтрийте или масажирайте ходилата си с бадемово масло, особено около пръстите на краката.Против безсъние изпийте чаша топло мляко с канела и мед
  • Изпийте чаша топло мляко с канела и мед преди лягане. Можете да го изпиете и когато вече сте в леглото за още по-бърз ефект.
  • Сварете една чаша вода с два грама портокалови листа. Добавете захар на вкус, изчакайте малко и изпийте топлата напитка. Можете да си приготвите и отвара от портокалови листа. Сложете два грама от листата в чаша вода и повторете горната процедура. Изпийте напитката половин час преди лягане.
  • Сложете различни ароматни растения и билки във възглавницата си като лайка, евкалипт или портокалов цвят. Освен че ще изпълнят стаята ви с приятен аромат, ще ви успокояват и ще подобрят съня ви.Пригответе си билков чай против безсъние

Вижте още: Как да си приготвите билков чай за по-добър сън

  • Пуснете един стрък мента в чаша вряла вода. Покрийте съда и оставете сместа да се запари за няколко минути. Изпийте напитката половин час преди лягане или когато  вече сте в леглото и четете например.

Още ефикасни натурални средства против безсъние

  • Сварете една чаша вода с две супени лъжици корен от валериана. Намалете котлона и добавете една супена лъжица мед. Изпийте чая преди лягане.
  • Сварете една чаша вода с три листа маруля. Покрийте съда и оставете течността да се охлади. Трябва да изпиете напитката 30 минути преди лягане.
  • Настържете и варете две глави лук в продължение на 12 минути.  Добавете жълт кантарион. Намокрете кърпа с течността и я сложете на челото, гърдите, тила и врата си. Повтаряйте процедурата всяка вечер в продължение на седмица.Опитайте натурални средства против безсъние
  • Около 20 минути преди да си легнете, вземете гореща вана с 200 грама хмел и 500 грама пшенични трици. Отделете хмела и триците, преди да добавите вода.
  • Добавете 10 – 15 грама лавандула към топлата вода във ваната. Можете да прибавите и една супена лъжица едра морска сол. Разтворете солта във водата и се накиснете за около 20 минути.
  • Добавете няколко листа мента в чаша топла вода. Оставете напитката да се запари в продължение на три минути. Пийте я преди лягане или след вечеря.
  • Преди вечеря пийте билков чай направен от 1 щипка портокалов цвят, два пресни листа от маруля и чаша вода. Когато водата кипне добавете съставките и оставете чаят за поври на слаб огън за 5 минути.
  • Измийте и подсушете един лимон. Сложете го в чайник и добавете един литър вряща вода. Оставете сместа да се запари в продължение на пет минути. Подсладете с мед и пийте преди лягане.

Още ценни съвети против безсъние

  • Прибавете шепа лайка и един лист от салвия в чаша вряща вода. Покрийте съда за 7 минути, прецедете течността и я подсладете с една супена лъжица мед. Пийте така приготвения чай бавно 15 минути преди лягане.
  • Срежете три скилидки чесън наполовина и ги сложете в чаша врящо мляко. Изпийте го, когато изстине (не прецеждайте течността, но и не изяждайте скилидките чесън).Природни лекове и средства против безсъние

Прочетете и това: 3 необичайни стратегии да се справите с хронично безсъние

  • Варете шепа розмарин и шепа маточина в литър вода в продължение на 10 минути. Добавете течността към водата във ваната ви. Потопете се във ваната за 15 минути.
  • Капнете няколко капки от следните етерични масла в дифузер или ароматизатор: масло от тубероза, валериана, мандарина, риган, сандалово дърво, иланг-иланг, роза, нероли, маточина, портокалов цвят, лавандула, жасмин или лайка.
  • Пригответе смес от 20 грама семена от копър, 30 грама листа от маточина и 30 грама цвят от бъз. Вземете една супена лъжица от сместа и я добавете към чаша вряща вода. Пийте 1-2 чаши тридесет минути преди лягане.
  • Добавете една чаена лъжичка изсушен естрагон в чаша вряла вода, покрийте я и оставете сместа да се запари за няколко минути. Прецедете напитката. Пийте я топла преди лягане.
  • Пригответе си вана с топла вода и изсипете няколко капки етерично масло от салвия скларея. Потопете се за не повече от 15 минути малко преди лягане.

Опитайте и:

  • Смесете три супени лъжици мед с 3 лъжици оцет. Приемайте по две супени лъжици от тази смес преди лягане. Ако няма резултат до час можете да изпиете още една лъжица.
  • Смесете няколко капки зехтин с четири капки етерично масло от портокалови цветчета и масажирайте слепоочията си. Можете да масажирате и краката си точно там, където палецът ви се свива.

Надяваме се, че в тази статия сте открили полезна информация за ефективните средства против безсъние.

  • Antoniades, J., Jones, K., Hassed, C., & Piterman, L. (2012). Sleep…Naturally: A Review of the Efficacy of Herbal Remedies for Managing Insomnia. Alternative and Complementary Therapies. https://doi.org/10.1089/act.2012.18310
  • Morin, C. M., Drake, C. L., Harvey, A. G., Krystal, A. D., Manber, R., Riemann, D., & Spiegelhalder, K. (2015). Insomnia disorder. Nature Reviews Disease Primers. https://doi.org/10.1038/nrdp.2015.26
  • Roth, T. (2007). Insomnia: Definition, prevalence, etiology, and consequences. Journal of Clinical Sleep Medicine. https://doi.org/10.1378/chest.14-0970
  • Hedges, C., & Ruggiero, J. S. (2012). Treatment options for insomnia. Nurse Practitioner. https://doi.org/10.1097/01.NPR.0000408276.28016.fb