7 предимства на орехите, които вероятно не познавате

26.01.2019
Ще ви помогнат да заспите по-лесно и ще регулират кръвната захар, като в същото време ще ви осигурят необходимата растителна храна за деня.

Орехите са едни от най-хранителните ядки и едни от най-полезните за вашето здраве.

Те са с високо съдържание на протеини, здравословни мазнини, фибри, естествени стероли, антиоксиданти, витамини и минерали. Това са повече от достатъчно хранителни вещества, за да ги обявим за едни от най-здравите и вкусни варианти за трапезата!

Днес ще разгледаме заедно с вас причините тези ядки да са толкова страхотни.

Те помагат за предотвратяване на рака

Орехите срещу рака

Орехите могат да помогнат за предотвратяване на рак на простатата и на гърдата.

В проучване, проведено върху плъхове, тези, на които са били давани 4 цели ореха в продължение на 18 седмици, са имали по-малки тумори, които нарастват по-бавно в сравнение с плъхове, на които се дава същото количество алтернативна храна.

Ето защо орехите могат да помогнат при тези болести.

Те подсилват здравето на сърцето

Орехите подсилват сърцето

В допълнение тези вкусни ядки се грижат за сърцето ви по-добре, отколкото почти която и да е друга храна.

Тези ядки са богати на аминокиселини и аргинин –  перфектна съставка, която трябва да намери място в диетата на всеки, който страда от сърдечно-съдови проблеми.

Те са с отлично противовъзпалително действие

Орехите имат противовъзпалително действие

Високите нива на растителни мазнини, омега-3 и алфа-линоленови киселини в орехите ги правят феноменално естествено противовъзпалително средство.

Освен това те помагат да предотвратите образуването на кръвни съсиреци чрез подобряване на кръвообращението.

Те са пълни с антиоксиданти

Орехите са пълни с антиоксиданти

Орехите съдържат големи количества антиоксиданти. Благодарение на техните полифеноли и липопротеини, те са суперхрана.

Уверете се, че ги добавяте към ежедневната диета, защото са изключително питателни и правят невероятни неща за вашия организъм.

Вижте още: Антиоксидантен, противораков домашен доматен сос

Те са отлична храна за мозъка

Орехите са храна за мозъка

Орехите защитават нервите с витамин Е, фолиева киселина, мелатонин, омега-3 мастни киселини и антиоксиданти.

Различни проучвания са установили, че консумацията на орехи помага да намалите уязвимостта от оксидативен стрес – нещо, което се случва с възрастта.

Ако искате мозъкът ви да работи добре за по-дълъг период от време, няма нищо по-добро от шепа орехи на ден.

Ще забележите разликата и мозъкът ви ще получава всички необходими хранителни вещества, за да бъде в добро здраве. Те дори могат да бъдат причислени като лекарство за болестта на Алцхаймер.

Прочетете и: 10 суперхрани за мозъка

Орехите са най-добрият приятел на хората с диабет тип 2

Орехите действат благоприятно при хора, страдащи от диабет

Доказано е, че консумацията на орехите е едно от най-хубавите неща, които хората с диабет тип 2 могат да направят.

Мазнините в ядките са полезни и регулират метаболитните фактори при хората с диабет. Освен това те помагат за понижаване нивата на инсулина в по-голяма степен, когато се приемат на празен стомах без други храни.

Ако страдате от такъв тип диабет, добър начин да помогнете за поддържането нивата на кръвната захар е да включите шепа орехи в ежедневното хранене.

Те ви помагат да си почивате по-пълноценно

Орехите подпомагат здравия сън

Може да изглежда прекалено хубаво, за да е истина, но нещо толкова просто като яденето на шепа орехи ще ви помогне да спите по-добре.

Те съдържат мелатонин – антиоксидант, който помага да заспите и да се радвате на непрекъснат сън през цялата нощ.

Ще получите по-възстановителен нощен сън и това ще направи тялото ви много по-силно и по-здраво, тъй като ще му отдадете това, което заслужава, и от което се нуждае.

Те осигуряват необходимата растителна мазнина

Орехите са източник на полезни мазнини

Човешкото тяло се нуждае от определено количество мазнини всеки ден. Орехите са богати на омега-6 мастни киселини, които се съдържат във висококачественото месо.

Това хранително вещество помага на тялото да се възстановява и да се поддържа здравословно, така че ако не искате да получите омега-6 от животински мазнини, винаги можете да ги замените с орехи.

Като цяло, орехите са невероятна храна с безброй ползи за организма.

Въпреки това, важно е да запомните, че тъй като те са с високо съдържание на калории, най-добре е да взимате 1 шепа на ден, не повече. Това количество е повече от достатъчно, за да се насладите на всичко, което тези ядки са в състояние да направят за вашето здраве, без да прекалявате с калориите.

  • Pan, A., Sun, Q., Manson, J. E., Willett, W. C., & Hu, F. B. (2013). Walnut Consumption Is Associated with Lower Risk of Type 2 Diabetes in Women. Journal of Nutrition. https://doi.org/10.3945/jn.112.172171
  • Kris-Etherton, P. M. (2014). Walnuts Decrease Risk of Cardiovascular Disease: A Summary of Efficacy and Biologic Mechanisms. Journal of Nutrition. https://doi.org/10.3945/jn.113.182907
  • Ros, E. (2009). Nuts and novel biomarkers of cardiovascular disease. In American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.3945/ajcn.2009.26736R
  • Joseph, J. A., Shukitt-hale, B., & Willis, L. M. (2009). Grape Juice, Berries, and Walnuts Affect Brain Aging and Behavior. Journal of Nutrition. https://doi.org/10.3945/jn.109.108266.increases