6 Упражнения, които ускоряват метаболизма ви

Ако искате да ускорите метаболизма си е много важно да правите ежедневни тренировки. Можете да ги правите у дома, без да се налага да ходите на фитнес. Вижте как в тази статия!
6 Упражнения, които ускоряват метаболизма ви
Andrés Felipe Cardona

Прегледано и одобрено от физическо възпитание и спорт Andrés Felipe Cardona.

Написано от Редакционен екип

Последна актуализация: 24 ноември, 2022

Решени сте да загубите всички онези излишни килограми, които ви притесняват, когато се погледнете в огледалото. Празниците са точно зад ъгъла. Искате да имаш тяло като от списание? В следващите редове има много различни упражнения за ускоряване на метаболизма ви, но определено ще откриете едно, което ви допада най-много.

Затова подбрахме най-добрите упражнения, които ускоряват метаболизма, за да можете да се радвате на тялото на мечтите си.

Упражнения, които ускоряват метаболизма ви

Не забравяйте, че преди да изпълнявате каквито и да е било упражнения, без значение колко са прости, първо трябва да загреете, за да може мускулите ви да са в добро състояние и да не си причините някакви наранявания.

1. Вдигане на крака

Вдигайте краката си за по-бърз метаболизъм.

Упражнението е изключително лесно. Това е нещо, което можете да правите по всяко време и навсякъде, особено у дома. Така че нямате никакви извинения. Първото нещо, което трябва да направите, е да застанете по гръб като се уверите че той е напълно изправен.

  • Повдигнете петите си към тавана, без да сгъвате гърба си.
  • Целта на това упражнение е постепенно да увеличавате интензивността.

2. Скоростни обиколки

Това упражнение е малко по-усъвършенствано от предишното, тъй като ще ви трябват някои малки конуси или други предмети около вас.

  • Трябва да има поне 5 обекта и трябва да ги разделите на достатъчно разстояние един от друг, за да можете да преминавате през тях на зиг-заг с висока скорост.
  • За да стане това упражнение още по-трудно и много по-ефективно, можете да преминавате през тях, да ги докоснете и след това да бягате назад.

3. Упражнения за ускоряване на метаболизма ви – лицеви опори

Лицеви опори - упражнения за ускоряване на метаболизма ви

Това е много просто упражнение, което изисква равна повърхност. Това упражнение освен, че ускорява метаболизма ви, е и за сила.

  • Трябва да легнете с лицето си надолу към пода и да повдигнете тялото си, като се избутвате нагоре с ръцете си.
  • Ръцете ви и върха на краката ви трябва да са поставени на пода, а когато се избутвате, ръцете трябва да са напълно изпънати.

В идеалния случай трябва да направите серия от повторения, които постепенно можете да увеличавате. Така ще увеличавате и силата си.

4. Повдигане на колене в седнало положение

За стегнат и тонизиран корем, както и за ускоряване на метаболизма: повдигане нa колене

За да направите това упражнение, легнете по гръб върху малка постелка върху равна повърхност.

  • След като застанете в това положение, плътно хванете ръцете си зад врата.
  • Сега трябва да сгънете коленете си почти до гърдите.
  • Повтаряйте това упражнение в продължение на поне една минута, за да получите тренирате оптимално
  • След това спуснете краката, докоснете корема, докато почивате няколко минути и след това започнете всичко отначало.

5. Упражнения за ускоряване на метаболизма ви –

скачане на въже

скачане на въже

Това е изключително лесно упражнение, което сте правили в детството си, без дори да знаете колко е полезно за тялото. Просто ще ви трябва въже за скачане и мотивация.

  • В началото трябва да започнете да скачате с двата крака заедно, опитвайки се да накарате коленете да докоснат гърдите ви.
  • Можете да увеличите трудността, като скачате на един крак в продължение на 30 секунди и след това смените краката.

Можете да правите това упражнение навсякъде в къщата си, по всяко време през деня.

6. Tанци

Друго упражнение, което да включите в тренировъчния си режим, са танците. Разбира се, трябва да правите интензивни движения, така че да натоварите мускулите си.

  • Важното е да не спирате да се движите!

Не забравяйте, че докато правите упражнения, е важно да проявите постоянство и да ги повтаряте всеки ден и то усилено. Също така, не забравяйте да пиете достатъчно вода, винаги е важно да останете хидратирани.

С тези упражнения, които ускоряват метаболизма ви, изгарянето на мазнините ще бъде много по-бързо и по-ефективно, отколкото сте предполагали. Освен това можете да адаптирате рутинните упражнения според графика си и да ги правите в удобството на вашия дом. Няма нужда да прекарвате часове във фитнеса.

Така че, спрете да водите заседнал начин на живот и забравете за вредните навици. Започнете да тренирате, за да поддържате тялото си здраво и в добро физическо състояние. Следвайте тези упражнения и ще се радвате на мечтаното тяло за нула време.

Може да ви заинтересува ...
5 кратки съвета за изграждане на мускулна маса и стопяване на мазнините
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
5 кратки съвета за изграждане на мускулна маса и стопяване на мазнините

Искате ли да отслабнете и да изградите мускулна маса? Днес, много хора предпочитат програми за изграждане на мускулна маса. Прочетете и разберете к...

 



  • Illescas, A., & Ellit, H. (2018). Ejercicios con especifidad metabólica para la fuerza de las extremidades inferiores en los estudiantes de 15 a 17 años. Universidad de Guayaquil. Facultad de Educación Física Deportes y Recreación.
  • Querales, Marvin, Baloa, Nerva, Varela, Indira, & Ruiz, Nelina. (2012). Insuficiencia de sueño o descanso se asocia a elevado riesgo cardiometabólico en mujeres carabobeñas de estrato socioeconómico bajo. Revista Venezolana de Endocrinología y Metabolismo10(3), 142-151. Recuperado en 24 de noviembre de 2022, de http://ve.scielo.org/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1690-31102012000300004&lng=es&tlng=es.
  • Ramírez, Manuel Ángel, Rosety, Jesús María, Marcos-Becerro, Juan, Rosety, Ignacio, Ordóñez, Francisco, Rosety-Rodríguez, Manuel, Rodríguez-Pareja, María, & Rosety, Miguel Ángel. (2012). El ejercicio y el síndrome metabólico. Revista Médica del Uruguay, 28(4), 309-316. Recuperado en 22 de febrero de 2021, de http://www.scielo.edu.uy/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1688-03902012000400007&lng=es&tlng=es.
  • Stokes, T., Hector, A. J., Morton, R. W., McGlory, C., & Phillips, S. M. (2018). Recent Perspectives Regarding the Role of Dietary Protein for the Promotion of Muscle Hypertrophy with Resistance Exercise Training. Nutrients, 10(2), 180. https://doi.org/10.3390/nu10020180
  • Stephanie Freeman, Amy Karpowicz, John Gray, And Stuart Mcgill. (2016). Quantifying Muscle Patterns and Spine Load during Various Forms of the Push-Up. Medicine & Science in Sports & Exercise. https://pdfs.semanticscholar.org/f358/bf7cca44de0a1e6072929f2962023027f3ef.pdf
  • Strasser, B., & Schobersberger, W. (2011). Evidence for resistance training as a treatment therapy in obesity. Journal of obesity, 2011, 482564. https://doi.org/10.1155/2011/482564

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.