За да активирате метаболизма: смути от мента и джинджифил

31.07.2019
Освен тази напитка от мента и джиндифил, за да активирате метаболизма си е много важно да избягвате заседналия начин на живот и да спите достатъчно.

Някои хора не могат да отслабнат, въпреки диетите. Това означава, че трябва да ативират метаболизма си. Бавният метаболизмъм означава, че организмът ви изгаря по-малко калории, което е причина за лесно напълняване. За да активирате метаболизма си, опитайте нашето предложение за вкусна и освежаваща напитка от мента и джиндифил. Тя ще активира вашия метаболизъм по естествен път.

За да активирате метаболизма си, трябва да знаете какво представлява

За да активирате метаболизма: снимка на женско тяло, от кръста на долу.

Метаболизъм се нарича процесът, при който организмът преобразува храната в енергия.

Той определя колко енергия изразходваме и е свързан с телесната температура, дишане, кръвообращение и т.н. Следователно, много е важно нашият метаболизъм да работи правилно- нито твърде бързо, нито твърде бавно.

Забавянето на метаболизма може да бъде в по-малка или в по-голяма степен. В тези случаи, обикновено причината е друго заболяване, като например хипотиреоидизъм или инсулинова резистентност.

В какъвто и да е случай, обикновено е свързано с хормонален дисбаланс.

Важно е да се има предвид, че приемането на малки количества храна или неприемането на достатъчно калории също забавя метаболизма, като механизъм за оцеляване.

Ето защо, не ви препоръчваме нискокалорични диети за сваляне на килограми. Освен това, трябва да ядете повече храни, богати на протеини и здравословни мазнини. Избягвайте храните, съдържащи рафинирана захар.

Вижте също: За лесно отслабване: ускорете метаболизма

За да активирате метаболизма си, първо разберете дали е бавен

Признаците, че вашият метаболизъм е прекалено бавен включват:

  • Качване на килограми без особени усилия
  • Трудност при свалянето на килограми въпреки диетата
  • Тенденция за качване на килограми около талията
  • Чувствителност към студ
  • Честа умора
  • Проблеми със ставането сутрин
  • Бавно или трудно храносмилане
  • Редовен запек

Имайте предвид, че някои лекарства (като например контрацептивите) могат да забавят метаболизма.

За да активирате метаболизма: мента

За да активирате метаболизма: чай от мента

Ментата е лечебно растение, което действа много стимулиращо и освежаващо на организма. Може също да помогне за свалянето на килограми и изгарянето на мазнини. Освен това, ментата подобрява храносмилането и намалява чувството за тежест и подуване на стомаха.

Голямото предимство на ментата е, че стимулира организма без да предизвиква нервност.

Това е в контраст с действието на други напитки като кафето, алкохола и колата. Въпреки, че те могат да ви ободрят, този ефект е временен и може да бъде придружен от странични ефекти за здравето.

За да активирате метаболизма: джинджифил

За да активирате метаболизма: чай от джинджифил

Джинджифилът е друг природен и здравословен стимулант, подобен на ментата. Известен е със своето затоплящо действие и подобно на ментата ускорява метаболизма.

Това кореноплодно растение увеличава изпотяването, като така помага на организма да отстрани течностите и токсините. Ето защо, джинджифилът е едно от най-добрите средства за сваляне на килограми, без да се налага да гладувате.

Също така, джинджифилът усилва храносмилателните, антибиотичните и антивъзпалителните свойства на организма. Всъщност, се препоръчва да бъде приеман редовно, особено от жените.

Вижте също: Лечебните свойства на джинджифила

Смути от мента и джинджифил за ускоряване на метаболизма

Съставки

За да активирате метаболизма, пригответе си това смути, със следните съставки:

  • 1 малък стрък от прясна мента
  • 1 парче пресен джинджифил или една чаена лъжичка смлян джинджифил (6 г)
  • 4 чаши вода (1 литър)
  • Стевия за подслаждане

Приготвяне

  • За да приготвите тази освежаваща напитка, трябва само да смесите съставките с водата в блендера и след това да прецедите сместа.
  • Подсладете със стевия и пийте от това смути, топло или студено.
  • За да има ефект, тази напитка не трябва да се приема по време на хранене, а за предпочитане на празен стомах. По този начин, ще започнете деня, изпълнени с енергия и по-лесно ще изгаряте калориите.

Други съвети

За да активирате метаболизма си, трябва също:

  • Да спите достатъчно и да имате добър, възстановителен сън.
  • Да пиете вода през деня, на празен стомах и между храненията.
  • Да правите упражнения с не много голямо натоварване. Мускулната маса ускорява вашия метаболизъм. Препоръчваме ви да практикувате различни видове спорт, през определен период от време.
  • Хранете се по пет пъти на ден и не пропускайте хранения, особено закуската. Вечерите трябва да са леки и да не се ядат твърде късно.
  • Добавете люти подправки във вашата диета (лют червен пепер, джинджифил и т.н.), зелен чай или женшен.
  • Взимайте студен душ или променяйте температурата на водата.
  • Избягвайте заседналия начин на живот и не седете дълго на едно място, без да ставате.
  • Избягвайте чудотворните диети, хранете се здравословно и балансирано.
  • Mansour, M. S., Ni, Y. M., Roberts, A. L., Kelleman, M., Roychoudhury, A., & St-Onge, M. P. (2012). Ginger consumption enhances the thermic effect of food and promotes feelings of satiety without affecting metabolic and hormonal parameters in overweight men: a pilot study. Metabolism: clinical and experimental, 61(10), 1347-52.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3408800/
  • The effects of ginger intake on weight loss and metabolic profiles among overweight and obese subjects: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials (2018). Maharlouei N, Tabrizi R, Lankarani KB, Rezaianzadeh A, Akbari M, Kolahdooz F, Rahimi M, Keneshlou F, Asemi Z.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29393665
  • Effects of peppermint tea consumption on the activities of CYP1A2, CYP2A6, Xanthine Oxidase, N-acetyltranferase-2 and UDP-glucuronosyltransferases-1A1/1A6 in healthy volunteers. Begas E, Tsioutsiouliti A, Kouvaras E, Haroutounian SA, Kasiotis KM, Kouretas D, Asprodini E.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28011360