6-те най-неподходящи съставки, които може да добавите в кафето

· 25.02.2017
Те не само променят вкуса, но може да са вредни за здравето и да доведат до затлъстяване

Доказано е, че кафето може да усили паметта, да помогне за доброто физическо състояние и здравето на сърцето и да намали риска от диабет.

Въпреки това идва момент, в който се превръща в най-лошия ви враг: когато добавите в кафето изкуствена захар и други съставки, които не са здравословни.

Сигурни ли сте, че чашата ви с кафе може да се смята за здравословна? Това са най-неподходящите съставки можете да добавите към кафето си.

1. Добавени аромати

Кафе напитките, които имат допълнителни вкусове, като ванилия, лешник или карамел са пълни със захар и изкуствени оцветители.

5-kafe

Ако искате а добавите вкус, сложете няколко капки ванилия, мента или друг екстракт от сушен плод.

Те не съдържат допълнителна захар, но имайте предвид, че въпреки това може да променят нивото на глюкоза в кръвта. 

Идеалният вариант е да не добавяте нищо към кафето и трябва да избягвате тези съставки, като помните, че истинският вкус на кафето не е сладък. 

2. Захарин и подсладители

Подсладителите, които не съдържат калории, помагат да избегнете пиенето на кафе с много захар. Какъв е проблемът тогава? Това са производни на захарта, които също променят вашия метаболизъм.

Резултатът може да е консумирането на повече храна, защото не се чувствате сити.

Това може да доведе до увреждане на чревния бактериален растеж и увеличаване на вероятността от поява на диабет.

Екстрактът от листа на стевия е най-здравословният вариант за подслаждане на кафето. Тя не съдържа сукралоза (като Splenda), за която се твърди, че е здравословна, но всъщност не е.

3. Захар

zahar

Малко захар на ден няма да навреди, но ако пиете няколко чаши кафе на ден, трябва да знаете, че тези празни калории се натрупват в тялото.

Добавянето на две чаени лъжички захар в три чаши кафе възлиза на 50 грама захар.

Като се има предвид, че препоръчваното дневно количество захар за възрастен човек е 90 грама, при диета от 2000 калории, това е прекалено много.

Но не е нужно да спирате да пиете по няколко чаши кафе на ден. Може да намерите по-здравословни варианти за подсладяване на силния му и горчив вкус.

Ако не превишавате препоръчваното количество, може да се опитате да използвате по-малко захар.

Ако може да избирате, винаги предпочитайте кафявата захар, която е по-здравословна или добавяйте натурални подправки, като канела. Тази подправка може да помогне да се намали кръвната захар и да се избегне прекаления апетит.

Вижте и: Ползи от пиенето на кафе на закуска

4. Обезмаслено мляко

Тази съставка не е непременно лоша, но е доказано, че млечните продукти с натуралните им мазнини може да са по-добри.

Това означава, че хората, които редовно пият пълномаслени млечни продукти, консумират по-малко въглехидрати през годините.

Тези, които консумират обезмаслени продукти, приемат значително повече въглехидрати, което обикновено означава, че качват килограми.

И това не е всичко. Пълномаслените млечни продукти се свързват с по-нисък риск от появата на диабет тип 2.

Това може да се дължи на специфичните мастни киселини в пълномаслено мляко, които помагат за предотвратяване на заболяването, което го прави добър избор за добавяне към кафето.

5. Сметана на прах

Това, без съмнение, е най-лошата съставка, която може да добавите към кафето. Всичко, което прави тя, е да промени цвета му и да имитира кремообразната текстура, която имат другите млечни кремове.

Тази добавка без лактоза често съдържа царевичен сироп и растителна мазнина, което означава захар и празни калории.

Това е елегантен начин да наречем изкуствените транс мазнини, които предизвикват артериални запушвания и се свързват със сърдечните болести и диабета.

Затова не използвайте тези съставки и не посягайте към тях, когато сте извън вкъщи или на път и ви ги предложат в самолета или кафенето.

6. Алкохол

Най-лошата комбинация, която може да направите, е да смесите кафето с някаква дестилирана напитка. Няма начин това да влезе в клуба на здравословните питиета.

Не забравяйте, че алкохолните напитки ви дават енергия, но не и други вещества, които могат да ви бъдат от полза.

kafe-i-alkohol

Консумацията на алкохол е причина и фактор за много заболявания и здравословни проблеми, като психични и поведенчески разстройства.

Не забравяйте, че прекаляването с алкохола води до алкохолизъм, чернодробна цироза, сърдечни заболявания и някои видове рак, да не говорим за другите последствия – насилието, в следствие на агресията или катастрофите.

Като имате предвид този списък, вероятно сте осъзнали, че нашата препоръка е да пиете кафето си възможно най-опростено. Ако ще добавяте нещо, използвайте естествени аромати.

Най-добрите варианти са:

  • Канела
  • Екстракт от ванилия
  • Екстракт от мента
  • Соево мляко
  • Бадемово мляко