Храни за естествено регулиране на нивото на кръвната захар

28.12.2016
Консумирайте по чаена лъжичка ароматна канела всеки ден и ще бъдете здрави!

Диабетиците, както и онези от нас, които често изпитват нужда да сложат нещо сладко в устата, макар да не са гладни, е желателно да включат в ежедневното си меню тези храни за естествено регулиране на нивото на кръвната захар: стевия, канела, грах, бирена мая и овесена каша.

В днешната статия ще ви разкрием тайните на тези чудодейни храни и как можете да извлечете полза от техните мощни лечебни свойства.

Стевия за естествено регулиране на кръвната захар

Стевията е първата храна, която ще разгледаме. Способна е естествено да регулира нивото на кръвната захар.

Това растение от Парагвай доби широка популярност през последните няколко години като здравословна алтернатива на захарта и изкуствените подсладители. То не само има сладък вкус, но и се характеризира с терапевтични свойства.

Много хора, страдащи от диабет тип II, могат да регулират по естествен начин нивото на кръвната захар, ако заложат на консумацията на стевия.

В този ред на мисли трябва да знаете, че можете да използвате листата, както свежи, така и сушени, а също така и под формата на чист екстракт.

Избягвайте популярните стевия подсладители, тъй като е възможно да съдържат твърде малко от истинското растение. Не е изключено да са преминали през преработка, която елиминира напълно лечебните свойства на стевията.

стевия

Канела

Тази вкусна и ароматна подправка е способна да понижи нивото на глюкозата, а също така на холестерола и на липидите в кръвта. Интересното е, че полезният й ефект се наблюдава непосредствено след приемането й.

Според изследвания канелата повишава чувствителността на тялото към инсулина, който контролира нивото на глюкозата. Допълнителна полза можете да извлечете от богатия й антиоксидантен състав.

Една от най-полезните вариации на канелата, която предлага най-много лечебни свойства, е Цейлонската. Можете да я приемате под формата на таблетки, да я съчетавате с други храни или да приготвяте чай от нея.

Чудесна напитка се получава, когато комбинирате канела с растително мляко (бадеми, лешници, овесени ядки или ориз). Необходими са само 15 минути за приготвянето й. Сложете малко какао или екстракт от ванилия по желание.

Препоръчителната дневна доза за естествено регулиране на нивото на кръвната захар е между 1 и 6 гр. или около една чаена лъжица канела на прах.

Вижте и: 8 причини да включите канелата в менюто си

канела

Грах

Грахът е познат като растителен инсулин. Той помага за контролиране нивото на кръвната захар, тъй като съдържа ценни хранителни вещества, много фибри и протеини.

Тази бобова култура има въздействие на естествено регулиране гликемичния индекс след хранене, когато обикновено се наблюдава пикът му. Освен това грахът пречи на другите храни да променят този индекс в негативен аспект.

Най-здравословният грах е пресният. Можете да го готвите с други зеленчуци или картофи. Освен това идеално се съчетава с гъби и яйца.

В наши дни можете да откриете на пазара грах под формата на органичен прах.

Препоръчваме и: 6 признака на високата кръвна захар

Бирена мая

Бирената мая е лечебна храна, богата на витамини и минерали, особено хром. Този минерал е способен естествено да регулира нивото на глюкозата и представлява отлична хранителна добавка за диабетици и хората, които често изпитват глад за нещо сладко.

Можете да я консумирате под формата на прах и таблетки, в комбинация със сок или кисело мляко и др. Изборът ви зависи от това, дали горчивият вкус на бирената мая ви понася. Някои търговски марки са елиминирали горчивината, за да подобрят вкуса й.

 естествено регулиране на кръвната захар

Овесени ядки

Овесените ядки са здравословна зърнена храна, богата на разтворими фибри. Този тип фибри забавят процеса на храносмилане и абсорбиране на въглехидратите, а това води до понижаване на скока на глюкозата и инсулиновия отговор, които се наблюдават обичайно след хранене.

Можете да консумирате овесена каша на закуска или дори да я използвате за приготвянето на сладки и пикантни храни.

Овесените ядки са идеални за сгъстяване на супи и приготвяне на кремове. Те придават гъстота на смутитата и можете да ги съчетавате с различни брашна, за да приготвяте бисквити и сладкиши.

Освен това можете да си правите у дома вкусна овесена напитка, която да консумирате всеки ден на закуска или като междинно хапване през деня.

  • Azimi, P., Ghiasvand, R., Feizi, A., Hariri, M., & Abbasi, B. (2014). Effects of Cinnamon, Cardamom, Saffron, and Ginger Consumption on Markers of Glycemic Control, Lipid Profile, Oxidative Stress, and Inflammation in Type 2 Diabetes Patients. The Review of Diabetic Studies. https://doi.org/10.1900/RDS.2014.11.258
  • Momenizadeh, A., Heidari, R., Sadeghi, M., Tabesh, F., Ekramzadeh, M., Haghighatian, Z., … Baseri, M. (2014). Effects of oat and wheat bread consumption on lipid profile, Blood sugar, And endothelial function in hypercholesterolemic patients: A randomized controlled clinical trial. ARYA Atherosclerosis. https://doi.org/10.1109/4234.929610
  • Savita, S. M., Sheela, K., Sunanda, S., Shankar, A. G., Ramakrishna, P., & Sakey, S. (2004). Health Implications of Stevia rebaudiana. Journal of Human Ecology. https://doi.org/10.1080/09709274.2004.11905691