6 съвета как да ускорите метаболизма и да отслабнете

16.12.2018
Комбинацията от високоинтензивно кардио и тренировка с тежести ще стопи мазнините в тялото и ще стимулира повишаването на мускулната маса

Метаболизмът представлява химичен процес, чрез който тялото превръща храната и напитките, които консумираме всеки ден, в енергия. Така се осигурява оптималното функциониране на органите – важно за поддържането на добро здраве. В тази статия предлагаме няколко доказани съвета, как да ускорите метаболизма и да отслабванете.

Със сигурност знаете, че когато тренирате, тялото гори повече калории. А наясно ли сте, че връщайки се към състояние на покой, метаболизмът продължава да функционира, за да подобри циркулацията на кръвта и дишането?

Всичко това се определя от фактори, като възраст, пол, физически данни и т.н.

Нормалният метаболизъм е изключително важен за хората, предразположени към качване на килограми и затлъстяване. Прието е да се смята, че човек с бавен метаболизъм  разходва по-малко калории от обичайно приетото.

За да се радвате на добро здраве, препоръчваме да разгледате следващите 6 съвета:

1. Разделете храненията на няколко порции, за да ускорите метаболизма

Разделете храненията на няколко порции, за да ускорите метаболизма

Препоръчително е да се храним по 3 пъти на ден. За да поддържате метаболизма, разделете храната на 5-6 порции.

Ако гладувате и не осигурите на тялото достатъчно калории, то реагира по начин, който не бихте искали – понижава телесната температура и започва да складира енергия под формата на мазнини.

Вижте и: 7 причини, поради които не отслабвате

Ключът към поддържането на бърз метаболизъм е в избора на храни, богати на витамини, минерали и фибри, бедни на калории. По този начин ще усещате ситост и ше неутрализирате изпитването на силен глад. Той провокира консумирането на захарни и хлебни продукти, които са с ниска хранителна стойност.

2. Повишете консумацията на протеини за да ускорите метаболизма

  • Не е препоръчително да приемате предимно тях, но не е никак лоша идеята – да повишите количеството им, като ги консумирате ежедневно. Така ще подобрите физическото състояние на организма и ще стимулирате горенето на калории.Допълването на ежедневното меню с повече калории провокира трупане на мускулна маса и ускорява процеса на отслабване.

    Съществува още един важен момент – трябва да заложите на меса, които съдържат качествени протеини. В списъка с идеалните възможности са:

  • Яйца
  • Риба
  • Постно месо
  • Спанак

3. Наспивайте се за да ускорите метаболизма

Наспивайте се за да ускорите метаболизма

Страдащите от проблеми със съня са изложени на висок риск от качване на килограми, в сравнение с хората, които се радват на пълноценен сън. Техният метаболизъм се забавя заради промени в хормоните: грелин и лептин.

Първият е отговорен за възбуждането на апетита, докато лептинът носи усещане за ситост. Когато не се наспивате добре, започвате да усещате повече глад – както вечерно време, така и през целия ден.

4. Повишете консумацията на вода

Много хора все още не осъзнават колко полезно е да се консумира много вода.  Тя поддържа тялото хидратирано и подпомага естествения процес на детоксикация, извежда  отпадните вещества.

Дехидратираното тяло е затруднено да използва правилно енергийните резерви, а това води до натрупване на мазнини.

Ако искате да ускорите метаболизма, комбинирайте чаша вода с 1 супена лъжица лимонов сок или ябълков оцет. Така ефектът е по-добър.

5. Тренирайте за да ускорите метаболизма

Тренирайте за да ускорите метаболизма

Физическата активност не се асоциацира със забавление, но няма съмнение, че тя е най-добрият начин за да ускорите метаболизма.

Комбинацията от високоинтензивно кардио и тренировка с тежести ще стопи мазнините в тялото и ще стимулира повишаването на мускулната маса.

Вижте и: Две диети за ускоряване на метаболизма и за отслабване

Отделяйте поне 30 минути дневно за тренировки. Ако в момента водите заседнал начин на живот,  не стартирайте с тренировъчен режим на пълни обороти, за да не предизвикате травма.

Постепенно увеличавайте натоварването. Ще забележите, че тонусът се подобрява с всеки изминал ден, а наред с това – и фигурата.

6. Повишете приема на фибри

Те са един от нутриентите, които трябва да присъстват в ежедневното меню. Фибрите изпълняват важни функции – подпомагат процеса на храносмилане, извеждат лошия холестерол и създават усещане за ситост за дълъг период от време. Благодарение на тях, метаболизмът се ускорява, а излишните килограми постепенно се стопяват.

Ето няколко отлични източници на фибри, ако искате да отслабнете:

  • Овесени ядки
  • Кафяв ориз
  • Зеленолистни зеленчуци
  • Ябълки
  • Ананас
  • Пъпеш
  • Папая
  • Семена чиа
  • Стрито ленено семе
  • Ядки

Препоръчително е всички тези съвети да се превърнат в неразделна част от начина  на живот. Само така те ще бъдат ефикасни.

Чрез ежедневното им практикуване не само ще отслабнете – ще забележите и другите ползи за здравето.