6 храни, които причиняват целулит

· 08.10.2015
Забравете за бяла захар, трапезна сол и пържено

За да се преборите с целулита, е нужно да пиете много вода, да спортувате, да се храните балансирано, да използвате антицелулитни продукти и т.н., и т.н. Има много съвети как да го победите, но всъщност по-важно е да знаете кои храни причиняват целулит, за да можете да го предотвратите.

В тази статия ще ви представим 6 храни, които трябва да изключите от менюто си, за да предотвратите появата на целулит или поне да го намалите.

Бяла захар

Бялата захар не съдържа никакви хранителни вещества и много диетолози я наричат „бяла отрова“. Тя съдържа т. нар. „празни калории“. Те допринасят за образуването на целулит и за покачване на теглото. Консумацията й е рисков фактор за развиване на диабет 2 и се отразява пагубно на зъбите. Бялата захар повишава и киселинността на кръвта. По този начин унищожава важни минерали като калций, което нарушава целостта на зъбите и костите.

Ето няколко здравословни алтернативи на бялата захар:

  • Кафява захар
  • Мед
  • Тръстикова захар
  • Сироп от агаве
  • Зърнена меласа (от ориз, ечемик и т.н.)
  • Сиропи от плодове (ябълки, круши и т.н.)
Захарните изделия причиняват целулит

 

Рафинирана или трапезна сол

Много е важно да не консумирате трапезна рафинирана сол, защото тя съдържа единствено натриев хлорид. Той предизвиква задържане на течности и нарушава кръвообращението. Това също е причина за появата на целулит. Морската или хималайска сол са много по-здравословни алтернативи. Те са богати на минерали и микроелементи, които са много необходими на тялото.

Друга алтернатива, която не само не нарушава кръвообращението, но и спомага за изхвърлянето на задържани течности, е готвенето с морска вода. Можете да се снабдите с такава в специализираните био магазини. Тя може да се използва в яхнии, супи и за сваряването на макаронени изделия и ориз.

Пържените храни причиняват целулит

Пържените храни съдържат голямо количество мазнина, при това евтина и нискокачествена. При нагряване на висока температура в мазнините се образуват токсични съединения, които тялото, за да избегне всякакъв риск, акумулира в тъканите, които са далеч от важни органи. Препоръчваме употребата на грил, варене на пара, печене, сотиране или готвене във вок като алтернативи на пърженето.

Вижте още: Полезни пържени картофи? Ето как!

Алкохолните напитки причиняват целулит

Алкохолните напитни не са пряка причина за образуването на целулит, но предизвикват свиване на кръвоносните съдове и това влошава състоянието на целулита. В допълнение, те също съдържат празни калории, което води до напълняване и не носи никакви хранителни ползи, защото при метаболизирането си алкохолът се превръща в захар. Алкохолните напитки водят до задържане на течности и до образуването на нови масни депа по определени части на тялото (бедра, ръце, корем и дупе). Вместо консумация на алкохолни напитки препоръчваме пиенето на прясно изцедени сокове, чай или вода, в зависимост от личните предпочитания.

Алкохолните напитки причиняват целулит

Прочетете и: 5 начина да се предпазите от увреждане на черния дроб, причинено от алкохол

 

Преработените храни причиняват целулит

Преработените храни, които съдържат рафинирано бяло брашно, са трудни за храносмилане и причиняват натрупването на токсини в тялото, които могат да се превърнат в целулит, да причинят неравности по кожата и т.н. Те също така причиняват и запек. Затова препоръчваме да избягвате бял хляб и бяло брашно и да ги замените с пълнозърнести продукти. За приготвянето на хляб или макаронени изделия у дома използвайте пълнозърнесто брашно.

От друга страна, дори и да консумирате бавни въглехидрати, е важно те да не са прекалено много. Те дават много енергия, а ако не я използвате, тялото ви я превръща в запаси. Най-добре е да приемате балансирани порции храна всеки ден, които да съдържат зърнени, плодове, зеленчуци и протеин (от животински и/или растителен произход).

Джънк фууд храните причиняват целулит

Най-общо казано, джънк фууд са сладките неща, хамбургерите, пържените картофи, сандвичите, различните готови сосове, полуготовите храни и т.н., а всички те съдържат рафинирана захар, бяло брашно и трансмазнини, които са изключително вредни за тялото. Доказано е, че те увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания. Те не само не доставят хранителни вещества на тялото, но то ги складира в резервите, а това всъщност води до натрупване на мазнини и целулит.

Тези храни не задоволяват глада, дори напротив. Нужни са огромни количества от тях, за да се засити човек, а заради солта, захарта и изкуствените подсладители, които съдържат, те имат пристрастяващ ефект и всъщност ни карат да ядем повече. Това обикновено води до наднормено тегло, а то улеснява появата на целулит.

 

Бързите закуски причиняват целулит

 

  • Healthline. (2018). Alcohol and Weight: 8 Ways Drinking Slows Weight Loss. [online]                     Available at: www.healthline.com/health/alcohol-and-weight-loss#alcohol-and-weight-loss
  • Healthline. (2018). How Food Addiction Works (And What to Do About It). [online] Available at: https://www.healthline.com/nutrition/how-food-addiction-works
  • Blanco Anesto, J. (2002). Consumir azúcar con moderación. Revista Cubana Aliment Nutr.             Available at: bvs.sld.cu/revistas/ali/vol16_2_02/ali08202.pdf
  • Sánchez M., C. (2007). Exceso de sodio, un mal a largo plazo. [Magazine] Punto Vital. Available at: 148.228.165.6/PES/fhs/Dimension%20Educacion%20para%20la%20salud/Exceso%20de%20sodio.pdf