Отслабване с чаша сок от грейпфрут след хранене

23.11.2015
Консумацията на цитруса е противопоказна, ако приемате антихистамини, аналгетици, имуносупресори, лекарства против импотентност

Любимият ни грейпфрут не само представлява 90 % вода. Той ни  помага за подобряване на обмяната на веществата и улеснява загубата на тегло. Разбира се, важно е да бъде съчетан с нискокалорична диета.

Грейпфрутът е много вкусен и здравословен цитрусов плод. Той гори мазнини по естествен начин и е много полезен за здравето. Богат е на антиоксиданти и притежава антибактериални свойства. Осигурява ни значителни количества витамин А, В, С, D, Е и минерали като калций, фосфор, магнезий, манган, цинк, мед и желязо.

В тази статия ще ви разкажем как грейпфрутът може да стане най-добрият ви съюзник в борбата с наднорменото тегло. Ако го консумирате по правилния начин, ще забележите добри резултати за много кратък период от време.

Искате ли да знаете как грейпфрутът и – по-специално – сокът от грейпфрут – могат да ви помогнат да отслабнете?

Грейпфрутът естествено „изгаря мазнините“

Честата консумация на сок от грейпфрут  стимулира изгарянето на мазнините в тялото и ви помага да отслабнете по-лесно. Въпреки това, за да се получи резултатът, който търсите, е много важно да се комбинира консумацията на сок от грейпфрут със здравословна диета и физически упражнения.
otslabvane
Тези му свойства се дължат главно на високото му съдържание на калий и ензими, добре известни със способността си да ускоряват премахването на мазнини. Грейпфрутът е 90% вода, която помага за подобряване на обмяната на веществата и – съответно – за по-бързото отслабване.
Ако пазите диета за отслабване, трябва да намалите колкото е възможно вашия калориен прием и най-вече приема на сол. В този аспект грейпфрутите биха били много полезни, тъй като съдържат само 74 калории на плод (в зависимост от неговия размер) и са с много ниско съдържание на сол и богати на калий.

Вижте и: Храни спомагащи изгарянето на натрупаните мазнини

Други важни ползи от сокa от грейпфрут

Грейпфрутът имат и други важни свойства и предимства, които си заслужава да  имате предвид.

  • Неговите свойства са много полезни против запек и болести на пикочната система.
  • Уникалният аромат се използва в производството на етерични масла за ароматерапия.
  • Той съдържа пектин, помагащ за намаляване на нивата на лошия холестерол в тялото ни.
  • Съдържа и ликопени, стимулиращи процеса на отстраняване на токсини и всички видове вещества, които са вредни за организма.
  • Консумацията на сок от грейпфрут е много удачна за хора, които страдат от безсъние.
  • Поради високото си съдържание на витамин С грейпфрутът помага за подсилване на имунната система. Това предотвратява на настинки, артрит и други възпалителни процеси.
  • Пектинът в плода помага да се регулира обмяната на веществата и стимулира изгарянето на мазнините.
  • Честата консумация на грейпфрут може да ви помогне да предотвратите различни видове рак, тъй като съдържа  нарингенин.

Как да отслабнем с грейпфрут?

грейпфрут

Ако  смятате да  включите  грейпфрута в диетата си за отслабване, следвайте тези съвети, за да се възползвате от многобройните му плюсове!

Първият вариант е да се консумира 1/2 грейпфрут 3 пъти на ден, т.е. преди всяко основно хранене.

Този метод е идеален за изгаряне на мазнините и загуба на тегло, тъй като, в допълнение към ускоряване на метаболизма, създава чувство на ситост.
Вторият вариант е да се направи чаша прясно изцеден сок от грейпфрут.. За да приготвите сок от грейпфрут, отделете пулпата с лъжица и да я смесите в блендер с 1 чаена лъжичка мед. Пийте този сок  20 минути преди основните хранения и това ще ви помогне да изгорите калориите, които приемате с храната.
 Препоръчва  се и за лечение на хипертония и сърдечно-съдови заболявания.

Препоръчваме и:  Плодовете с най-ниско съдържание на калории

Кога консумацията на грейпфрут е противопоказна?

Консумацията на грейпфрут е противопоказна, ако приемате някои лекарства. Сред тях са антихистамини, аналгетици, имуносупресори, лекарства против импотентност. Той може да инхибира техните ефекти и дори да ги направи контрапродуктивни. Затова е много важно да се консултирате с вашия лекар, преди да започнете диета с този цитрус.
Освен това грейпфрутът  може да провокира стомашни киселини. Следователно всеки, който страда от този здравословен проблем, трябва да избягва консумацията на този цитрус.