5 начина да се успокоим и да гледаме по-положително на света

30.12.2018
Стресът на работа, кризите в дома и финансовите загуби са някои от факторите, които въздействат психически дотолкова, че да сте на крачка от депресията

Важно е да погледнем на някои житейски ситуации отстрани, за да ги анализираме по-спокойно и по-положително. Нека се опитаме да се успокоим и да се научим да гледаме по-положително на света.

Понякога се изправяме пред толкова много проблеми, че е трудно да избегнем негативните мисли, които ни завличат още по-надолу.

Стресът на работа, кризите в дома и финансовите загуби са някои от факторите, които въздействат психически дотолкова, че да сте на крачка от депресията.

Най-лошото е, че обикновено сте толкова погълнати от желанието да изпълните ежедневните задължения, че времето, което можете да отделите за себе си и за своите чувства е твърде малко.

Тъй като хората не са роботи или направени от камък, идва време, когато се стига до момент на пречупване, отприщвайки  насъбраните емоции в негативни реакции.

Важно е да се намери начин за успокояване на  ума, да се стабилизират чувствата.

Дори в началото да изглежда трудно, опитайте да промените начина на мислене

в по-положително направление. Направете всичко възможно да предотвратите емоциите да се превърнат в по-сериозен проблем.

Ето защо днес ще споделим няколко съвета, които да приложите, когато се почувствате претоварени. Те могат да помогнат да се откриете  в по-сложните ситуации.

Готови ли сте да научите още нещо?

Как да се успокоите и да гледате на света по-положително?

1. Опитайте се да освободите и успокоите съзнанието си за моментКак да се успокоите и да гледате на живота по-положително

Когато мислите за твърде много неща наведнъж, умът поема отговорността за решаването на безброй проблеми. Това би могло да подейства негативно.

Въпреки че подобни моменти не винаги могат да бъдат избегнати, опитайте се да посветите минутка от времето за размисъл.

През тези 60 секунди натиснете „бутона за изчистване на паметта“, като се освободите от излишните мисли и започнете отначало.

Това ще помогне да мислите по-ясно – какво точно трябва да направите. Със сигурност ще се чувствате по-спокойни и по-положително настроени отпреди.

2. Не се оплаквайте

Понякога липсата на оптимизъм е пряк резултат от негативния начин, по който възприемате нещата около вас. Ако започнете да обмисляте как може да се справите с това, което се случва, може би ще откриете източника, който депресира и стресира.

Вместо да недоволствате, много по-добре е да приемете ситуацията, като предизвикателство, да намерите начини за достигане на положителен резултат.

Нормално е да преминавате през горчиви и трудни моменти. Промяната на мисленето може да се окаже най-добрата и простичка стъпка, за да продължите напред.

Прочетете и: Хроничната виктимизация: Защо някои хора се оплакват по цял ден?

3. Изразете творчески мислите си

Ако погледнете по-творчески на емоциите, ще откриете, че една от най-добрите терапии за успокояване на ума е възстановяване на баланса.

Опитайте да нарисувате нещо. Направете картина, напишете нещо (или каквото и да било друго), което ще  позволи да освободите напрежението по деликатен начин.

Лесно можете да забравите колко приятен е процесът на създаване на нещо. Въпреки това винаги може да разчитате, че той ще помогне да се почувствате по-добре.

Творчеството слага ред в чувствата , пречупвайки рутината на ежедневието. Позволява да преосмислите ситуацията, в която се намирате и да я овладеете.

4. Направете си списък с нещата, които ви интересуват

Чувствали ли сте се толкова зле, че забравяте за всичко, което действа мотивиращо? Понякога рутината и стресът могат да изличат следите в живота, от които се чувствате истински щастливи.

Без съмнение това е лош навик, защото позволявате да изгубите това, на което се радвате и обичате да правите през деня.

Опитайте се да тренирате ума да се фокусира върху всяко положително събитие в живота.

Направете списък с тези неща и бъдете благодарни за тях, като си спомняте колко много са значими.

Често щастието е точно под носа. Понякога ни е трудно да го забележим.

Вижте още: 5 храни за по-здрава кръв и щастливо тяло

5. Разходете се навънНаучете се да гледате по-положително на живота

Ако размишлявате върху нещо, ще се съсредоточите върху детайлите. Така обаче може да загубите способността да видите ясно същината на проблема.

За някои е много по-трудно да погледнат на нещата отстрани, докато са в центъра на събитията, отколкото за други.

Токсичните хора и токсичната среда са два важни фактора, които трябва да избягвате, доколкото е възможно.

За да получите незабавен резултат, излезте на разходка извън дома си или в парка. Това ще помогне да изключите негативните влияния и да дадете възможност на ума да се изчисти. Разходката действа успокояващо и положително на тялото и ума.

Следвайте тези лесни съвети и се опитайте да не позволявате негативното да контролира живота.

Практикувайте упражнения за дишане и релаксация и посветете част от времето,  за да снемете бремето, което се опитва да преобърне живота.

  • Fredrickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology: The broaden-and-build theory of positive emotions. American Psychologist. https://doi.org/10.1037/0003-066X.56.3.218
  • Seligman, M. E. P., Ernst, R. M., Gillham, J., Reivich, K., & Linkins, M. (2009). Positive education: Positive psychology and classroom interventions. Oxford Review of Education. https://doi.org/10.1109/LCOMM.2016.2599514
  • Fredrickson, B. L. (1998). What good are positive emotions? Review of General Psychology. https://doi.org/10.1037/1089-2680.2.3.300