5 начина да овладеете своя неспокоен ум

28.02.2017
Ако се чувствате зле по отношение на хора, които не ви обичат, дистанцирайте се от тях.

Един неспокоен ум не дава и секунда почивка. Постоянно прескача от задача на задача, от страх към тревога. Тази своеобразна мрежа от вълнения в мозъка отслабва едно от безценните човешки състояния, наречено вътрешен мир.

Някои хора могат да объркат идеята за неспокойния ум с любопитството и продуктивността.

Вярно е, че вътрешната енергия понякога отразява желанието ни да учим. През повечето време това неспокойствие всъщност представлява ментален шум.

Става дума за объркване, изтощение и нещастие.

Често казват, че „няма друг враг, освен този, който сами си създадем в своя собствен ум“.

Но преди да оцените ситуацията като напълно ваша отговорност, трябва да погледнете на този вътрешен стрес като на специфична комбинация от няколко неща.

В следващите редове ще ви дадем няколко предложения, върху които да поразмишлявате. Те ще ви помогнат да откриете спокойствието и вътрешния мир. Лесно е, изисква се само да вложите една важна съставка: силата на волята.

Един неспокоен ум и развълнуваният океан на вашия ум

Една от най-популярните книги, посветени на сложните ситуации, при които менталният шум е свързан с депресия, е написана от Кей Джеймисън.

Психиатър в от университета Джонс Хопкинс в Балтимор, тя обяснява своя уникален случай в тази интересна книга.

„Като младо момиче бях предразположена към емоционална нестабилност. Тъгата ме съпровождаше през тийнейджърските години и когато започна моят професионален живот, се озовах в непреодолими цикли от страх, тревога и един неспокоен ум, който едва ми позволяваше да живея“, казва Джеймисън в „An Unquiet Mind“.

Ако долавяте самите себе си в тези редове, уверете се, че ще вземете под внимание следните 5 неща. Те ще са ви от огромна полза.

Успокоете този неспокоен ум и намерети вътрешния мир

  1. Освободете се от излишното „тегло“, за да постигнете вътрешен мир

Вие го носите, макар да не го забелязвате. Колкото по-скоро разпознаете „теглото“ в ума си, толкова по-скоро ще се почувствате по-добре.

  • Заобиколени сте от хора, които не само че не ви зареждат с енергия, а ви я отнемат.
  • Възможно е да приоритизирате неща, които не са полезни за вас.
  • Разберете, че „по-малкото е винаги повече“.
  1. Спрете за минута и дишайте, изключете менталния шум

Миналото е зад гърба ви. Не можете да го редактирате, а бъдещето все още не съществува. Затова концентрирайте вниманието си тук и сега, върху това къде се намирате в този момент.

  • Спрете и дишайте. Поемете дълбок дъх и задръжте така за 5 секунди. След това шумно издишайте.
  • Когато тялото се чувства добре, това е моментът, в който можете да се свържете със себе си.
  • След това смирено си задайте въпроса какво искате, какво търсите, какво не искате и накъде сте се отправили.
  • Добра идея е да практикувате това упражнение всеки ден, щом се събудите сутрин.

Вижте и: 5 разрешения, които да си дадете, за да израстнете емоционално

Един неспокоен ум страда, защото е твърде пропусклив

  1. Изградете защитни стени

Един неспокоен ум страда, защото е твърде пропусклив. Той позволява на външните тревоги да нахлуват в него, наедно с егото и интересите на онези, които са край вас.

Когато негативната енергия наруши вашия вътрешен мир, тя се преплита с вашите лични слабости. Това е отвратителна комбинация.

Трябва да изградите свои собствени стени по следния начин:

  • Дистанцирайте се от нещата, които не ви позволяват да се радвате на хармония. Не искате егоистични хора или фалшиви интереси.
  • Издигнете стени срещу хората, които внасят бури в спокойните ви дни.
  • Изградете стени срещу хората, които не ви уважават. Простете им и ги отдалечете от себе си.
  1. Тишината лекува

Поне веднъж на ден, за час и половина-два, трябва да се потопявате в абсолютна тишина.

  • Тези моменти на вътрешен мир и спокойствие ще ви позволяват да се свържете със собствените си потребности и да овладеете своя неспокоен ум.
  • Нервните умове, които прескачат от една тревога на друга, забравят за себе си. Те не помнят вече колко важни сте вие.
  • Отпуснете се в тишината и изключете всички страхове и вътрешни гласове. Заобиколете се от усещания като удовлетворение, вътрешен мир и баланс между сърцето и ума.

Прочетете и това: Имате нужда от време за себе си: 5 психологични измерения, които го доказват

Медитирайте, за да овладеете своя неспокоен ум

  1. Бъдете благодарни

Този аспект без съмнение е най-сложният за прилагане.

Отпуснете се и поразмишлявайте върху следните неща:

  • Ако се чувствате зле по отношение на хора, които не ви обичат, дистанцирайте се от тях. Отговорът може да е простичък, но все пак изисква кураж.
  • Ако не се чувствате комфортно, поразмишлявайте по въпроса: изберете друг път. Изключете чувствата и помнете, че вие сте най-важният човек.
  • Кажете благодаря за малките неща, които ви заобикалят и които е възможно да сте недооценявали досега.
  • Благодарете за доброто си физическо здраве, за това, че около вас има хора, които обичате и които ви отвръщат със същото.
  • Научете се да благодарите на всеки нов ден. Нови възможности се показват на хоризонта ежедневно, за да можете да постигнете целите си.

Бъдете щастливи, бъдете спокойни, бъдете балансирани.