7 храни, които преборват изтощението

· 21.02.2019
½ авокадо за закуска ще зареди тялото с много енергия за новия ден, а цветният прашец е суперхрана, чудесна за тези, които се усещат изморени или с липса на апетит.

Понякога се чувстваме повалени от умора поради огромен обем работа, стрес, емоционални проблеми или недостатъчно почивка през нощта. Въпреки това има случаи, в които изтощението е необяснимо и би могло да е свързано с вид нарушение на телесните функции.

В тази статия ще ви разкрием някои храни, които, благодарение на своите свойства, ще ви дадат много енергия и жизненост.

Храни, които ще помогнат да се преборите с изтощението само за няколко дни

Овесени ядки

Овесените ядки са много хранителни и богати на фибри, витамини и минерали. Те имат предимството да са наистина тонизиращи, но също с релаксиращи свойства, което ги прави чудесен избор за моментите, когато изтощението е свързано със стрес, тревожност или нервност.

Как да ги ядете?

  • Може да ги ядете сурови със закуската или да ги комбинирате с плодове и кисело мляко.
  • От овесените ядки можете да приготвите вкусна зеленчукова напитка, която да използвате като заместител на млякото.
  • Можете да използвате овесено брашно в рецептите, за да приготвите вкусни бисквити, вафли или палачинки.
  • Добавете ги към супи и яхнии, за да придадете мекота и текстура на ястията.

Закуска с овесени ядки против изтощението

Вижте още: 13 причини да консумирате овесени ядки всяка сутрин

Цветен прашец

Прашецът е суперхрана, чудесна за тези, които се усещат изморени или с липса на апетит. Това е също отлична добавка за деца, спортисти и бременни жени.

Взимайте го сутрин, смесен със закуската, просто се уверете, че е фино смлян, за да го направите по-лесен за храносмилане и усвояване от организма.

Както прашецът, така и всички храни, предоставяни от пчели (мед, прополис) винаги са силно препоръчителни, когато се чувствате изтощени и имунните защити са отслабени.

Какао

За да подчертаем хранителните свойства на какаото, трябва най-напред да го разграничим от шоколада – преработена храна, която не е толкова полезна като какаото, тъй като съдържа вредни захари и мазнини.

Въпреки това чистото, горчиво какао е лекарствена храна със стимулиращи и регулиращи свойства, които оказват ефект върху имунната система.

Можете да го използвате във всякакви видове шейкове и десерти и да го подсладите с мед, меласа или сироп от агаве. Ако имате нужда от текстура с малко повече мазнини, комбинирайте го с малко екстра върджин кокосово масло.

Какао срещу изтощението

Спирулина

Този вид водорасли има почти чудодейни свойства за здравето и трябва да бъде включен в дневния хранителен режим, тъй като представлява пълноценна храна, която да допълни всички липси, от които страдате.

Недостигът на витамини и минерали често може да доведе до умора без видима причина.

Спирулината може да се приема под формата на капсули или да се добавя към шейкове за закуска.

Мака

Този корен от Перу сега се открива по целия свят като прахообразна добавка и е много популярен благодарение на своите енергични и стимулиращи свойства. Той е особено препоръчван за жени, страдащи от симптомите на менопаузата, защото действа като хормонален регулатор.

Не трябва да се прекалява с вземането на мака, тъй като може да предизвика нервност. Започнете с щипка (около 3 гр.) и постепенно увеличете до 9 гр. максимално.

Пийте го смесен със сок или вода.

Авокадо

Авокадо срещу изтощението

Прочетете и това: 3 рецепти за гуакамоле, в които ще се влюбите

Благодарение на отличното си хранително съдържание авокадото е един от най-здравословните плодове, които съществуват. То е богато на витамини, минерали и съдържа добро количество протеини, фибри и здравословни мазнини.

Ако ядете 1/2 авокадо всяка сутрин, ще дадете на тялото достатъчно количество хранителни вещества, за да започнете деня с повече енергия.

Може да добавите и авокадо към салати и шейкове или да приготвите вкусна студена крем супа като предястие.

Банани

Въпреки че са плод, тяхната хранителна стойност се класифицира като тази на нишестето. С малко парче банан ще се почувствате сити и ще получите достатъчно количество хранителни вещества, които ще преборят изтощението и ще ви направят жизнени през следващите няколко часа.

Можете да ги ядете натурални или да приготвите вкусно смути с какао, мака и овесено мляко. Това е питателна и съживяваща напитка.

Опитайте ги печени във фурна с канела и мед – чудесен и здравословен десерт в студените дни.

  • Duarte, P. F., Chaves, M. A., Borges, C. D., & Mendonça, C. R. B. (2017). Avocado: Characteristics, health benefits, and uses. International News on Fats, Oils and Related Materials.
  • Corti, R., Flammer, A. J., Hollenberg, N. K., & Luscher, T. F. (2009). Cocoa and cardiovascular health. Circulation. https://doi.org/10.1161/CIRCULATIONAHA.108.827022
  • Wu, Q., Liu, L., Miron, A., Klímová, B., Wan, D., & Kuča, K. (2016). The antioxidant, immunomodulatory, and anti-inflammatory activities of Spirulina: an overview. Archives of Toxicology. https://doi.org/10.1007/s00204-016-1744-5
  • Singh, B., Singh, J. P., Kaur, A., & Singh, N. (2016). Bioactive compounds in banana and their associated health benefits – A review. Food Chemistry. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2016.03.033