5 лесни упражнения за оформяне на фигурата, които можете да правите у дома

· 01.06.2018
Изключително важно е да се натоварвате умерено, ако не сте тренирали преди това, защото по този начин постепенно ще се радвате на желаните резултати, без да се претоварите или нараните

Физическата активност стои в основата на оформяне на фигурата ви и на доброто ви здраве като цяло. Освен това, ако искате да се радвате на красиви извивки на тялото е важно за водите здравословен начин на живот. Така ще постигнете перфектен баланс между слаба и добре оформена фигура.

В тази статия ще ви опишем най-добрите упражнения за оформяне на фигурата от главата до петите. С този режим ще можете да тонизирате горната и долната част на тялото си.

В резултат на това ще се радвате на по-оформени мускули, по-малко мазнини, ще бъдете по-гъвкави, кожата ви няма да е отпусната и ще бъдете по-издържливи и жизнени. И разбира се – ще се радвате на по-високо самочувствие.

Упражнения за оформяне на фигуратаоформяне на фигурата

Упражненията, които ще ви представим в следващите редове са лесни, но изключително ефикасни. Можете да ги правите в дома си по всяко време, без да са ви необходими допълнителни уреди. Можете да използвате постелка, както и тежести, ако искате да увеличите натовареността на упражненията (например шишета с вода), а музиката ще ви помогне да поддържате нивото си на енергия.

Броят на повторенията, сериите и натовареността на упражненията се определят от вас самите. Трябва постепенно да ги увеличавате, за да избегнете евентуални травми или схващане.

Идеята е да ги увеличавате постепенно, докато постигнете целта си. След това просто трябва да поддържате постигнатото.

1.Клековеклекове

Клековете са едно от класическите упражнения за оформяне на фигурата.

Изпълняват се лесно, не изискват използването на уреди и можете да ги правите по всяко време. Освен това са много ефикасни за оформянето на дупето, бедрата и прасците.

Начин на изпълнение

  • За да изпълните това упражнение трябва да застанете прави и да разтворите краката си на ширината на раменете.
  • Свийте коленете си бавно. Смъкнете дупето си към пода колкото можете, без да повдигате ходилата си от земята.
  • Запомнете, че гърбът ви трябва да бъде изправен.

Прочетете и: 6 вида клякания, които да правите у дома за стегнати крака

2.Подскоциподскоци

Ако искате освен да стегнете краката си да намалите и мазнините, трябва да правите и някои упражнения от аеробиката. По този начин ще подобрите издържливостта и дишането си.

Чудесен начин за това е като правите различни видове подскоци.

  • Едно от упражненията, които можете да правите у дома е скачането на въже. Така лесно ще изгаряте калории и мазнини.
  • Друг вариант за хората страдащи от болки в ставите е използването на трамплин. Лесно можете да си набавите подходящия за вас.

Запомнете, че трябва да скачате на пръсти, а не на пети.

3.Планкпланк

Централната част на тялото винаги показва дали сте във форма. Лесно се натрупват мазнини в областта на корема, така че не забравяйте тази част от тялото си. Здравословното и балансирано хранене също е важно за оформянето на фигурата, особено в областта на талията.

Планкът е интензивно и ефикасно упражнение за стягане на корема:

  • Легнете по корем и се подпрете на лакти и на пръстите на краката си.
  • Дръжте тялото си на разстояние от земята, успоредно на пода, без да повдигате дупето си прекалено високо. Същевременно стегнете корема си.
  • Задръжте в това положение колкото можете по-дълго.

4.Лицеви опорилицеви опори

Горната част на тялото е гордостта на мъжете, а при жените – източник на много тревоги. Ако искате да забравите за отпуснатите ръце или искате да стегнете бюста си, трябва да правите класическите лицеви опори.

Има различни варианти за правене на лицеви опори. Изходната позиция за правене на упражнението е сходна с тази при планка. Но вместо на лакти трябва да се подпирате на ръцете си.

Можете да правите упражнението само с едната ръка, след това – с другата. Всичко зависи от издържливостта и предпочитанията ви.

Препоръчваме ви да прочетете и: Идеалните упражнения за хората над 40 години 

5.Разтягане на гърбаразтягане на гърба

За да оформите фигурата си не трябва единствено да тонизирате мускулите си и да изгаряте мазнините. Важно е да имате правилна стойка. А това означава, че не трябва да навеждате тялото си на едната или другата страна или да свивате гърба си.

Затова трябва да правите упражнения за разтягане на гърба.

  • Легнете по гръб и прегърнете коленете си с ръце.
  • Леко се залюлейте от едната страна на другата, за да масажирате гръбначния си стълб.
  • След това смъкнете коленете си и разтегнете едното коляно. Ще усетите разтягане в противоположната страна на гърба. След това повторете същото и с другото коляно.