5 храни, които ни дават много енергия

· 18.07.2016
2 банана сутрин са чудесно средство, способстващоза човешката бдителност и съсредоточеност през целия ден

За да извършва ежедневната си дейност, тялото се нуждае от много енергия. Нерядко човек се чувства уморен и без сила. Има много причини за това, но добра идея е да се консумират храни със здравословен заряд, които карат организма да се чувства по-добре.

Често избирамехрани, съдържащи много захар или други вредни съставки. В тази статия ще разкрием 5 здравословни храни, които дават много енергия.

1. Овесени ядки

Препоръчана храна за закуска, съдържаща енергията, от която се нуждаем – за започване на деня и за повече активност. Овесените ядки са страхотни, защото са богати на фибри и добри въглехидрати. Най-хубавото от всичко е, че можете да ги консумирате всеки ден. Можете да приготвяте ядките по различни начини: като зърнени храни с кисело мляко, варено или в смути.

Вижте и: Изпълваща с енергия закуска без мляко, брашно и захар

2. Бананите дават много енергия

Бананите дават много енергия

Те са чудесен източник на енергия, поради високите количества на калий.  Предоставят здравословен тласък на енергия – калият е добър за мускулите ( особено за хора, които спортуват и вдигат тежести). Тойспомага предотвратяването на крампи и някои мускулни травми, както и регулирането на нервната система. 2 банана сутрин са чудесно средство, способстващоза човешката бдителност и съсредоточеност през целия ден.

3. Риба

Богата на омега-3 мастни киселини ( риба тон, сьомга, пъстърва и сардини) –перфектен източник на енергия. Диета, включваща риба, е добра за паметта, нервната система, дори снижава нивата на стрес. Намалявадепресията, а повишава концентрацията. Закуска от сандвич, приготвена с риба тон, е чудесен източник на енергия сутрин.

Вижте и: Опитайте за закуска тези 5 здравословни, високопротеинови храни за изпълнен с енергия ден

4. Яйцата ни дават много енергия

Яйца

Обикновено се счита, че са вредни,а истината е, че са здравословни и полезни за тялото. Яйцата съдържат протеини, здравословни мазнини, витамини, минерали и антиоксиданти. Всички те са от съществено значение за нормалното функциониране на тялото – осигуряват енергия, повишават концентрацията. Консумацията на едно яйце сутрин е чудесен начин да започнете енергично деня.

5. Вода

Колкото и изненадващо да звучи, тя е един от най-големите източници на енергия. Стресът и физическата активност водят до обезводняване и водата е идеалният начин за възвръщане на енергията. Пийте най-малко 2 чаши вода всеки път, когато се почувствате изтощени. Не забравяйте консумацията – най-малко 2 литра вода на ден.

  •  Ortega, R. M., Carvajales, P., Requejo, A. M., López, A. M., Redondo, M. R., & González, M. (1996). Hábitos alimentarios e ingesta de energía y nutrientes en adolescentes con sobrepeso en comparación con los de peso normal. Anales Españoles De Pediatría.
  • Zamora S, J. D. (2007). ANTIOXIDANTES: MICRONUTRIENTES EN LUCHA POR LA SALUD. Revista Chilena de Nutrición. https://doi.org/10.4067/S0717-75182007000100002
  • Moreno-Altamirano, L., Silberman, M., Hernández-Montoya, D., Capraro, S., Soto-Estrada, G., García-García, J. J., & Sandoval-Bosh, E. (2015). Diabetes tipo 2 y patrones de alimentación de 1961 a 2009: Algunos de sus determinantes sociales en México. Gaceta Medica de México.