5 гениални трика за борба с лошия дъх

· 11.02.2018
Знаете ли, че горчивият вкус в устата е знак за проблеми с черния дроб, а сладкият е типичен за хората с диабет?

Чудите се как да се преборите с лошия дъх? Научно разглеждано, комбинацията от неприятни миризми, които произлизат от устната кухина, е известна като халитоза. Все пак това невинаги е свързано с лоша хигиена. Така че нека да разгледаме подробно как да се справим с лошия дъх.

Голям процент възрастни страдат от халитоза в даден момент от живота си. Обикновено лошата миризма се получава, тъй като задната част на езика е покрита с бактерии.

Междувременно нивото на халитоза или лошия дъх варира. Например миризмата на слюнката е по-силна сутрин или може да се влоши в определени дни.

Много е важно да вземете предвид плътността на вашата слюнка. И ако е здрава, тя по-бързо ще усвои клетъчните остатъци.

В рядка или мътна слюнка, бактериите имат възможност да отделят гниещи съединения и следователно да причинят лош дъх.

Причини за лошия дъх

  • Лоши навици
  • Странични ефекти на лекарства
  • Стрес
  • Проблеми със зъбите
  • Отлагания върху езика
  • Тумори в устата, носа или гърлото
  • Малко слюнка
  • Бактериални инфекции
  • Тютюн и алкохол
  • Хронични болести

В някои случаи произходът е несигурен и остава само да атакуваме проблема. Но има ли наистина решение?

Първото нещо, което трябва да направите, е да отидете на специалист, за да направите точна диагноза и да изключите сериозни заболявания.

Също така е безполезно да се грижите за устата си повърхностно, ако произходът идва от някакъв орган.

И ако това е малък проблем, не се колебайте да опитате следните трикове, които ще се борят с лошия дъх.

1. Обърнете внимание на хигиената на устната кухина

Хигиената на устната кухина е важна в борбата с лошия дъх.

Важно е да се отбележи, че трябва да правите рутинни процедури за почистване и да не минава нито един ден без тях. В края на краищата, пренебрегването на хигиена на устната кухина може да генерира хиляди бактерии.

Важно е да:

  • Почиствате ключовите части: зъби, венци и език.
  • Да ги чистите с конец за зъби два пъти на ден, за да отстраните частиците от храната.
  • Използвайте мека четка със стъргалка за почистване на езика.
  • Също така трябва да чистите колкото се може повече вътрешността на устата.
  • Правете прегледи при зъболекаря поне веднъж годишно.
  • От време на време правете гаргара със сода за печене, за да дезинфекцирате.
  • Освен това слагайте четката във водороден пероксид веднъж седмично.

2. Следвайте вашата диета

Има храни, които причиняват особено лош дъх. Особено тези с високо съдържание на мазнини, месо, подправки или млечни продукти. Освен това храни с много захар могат да противодействат на вашите усилия за борба с лошия дъх.

Когато консумирате прекалено от тези видове храна, не давате възможност на здравословния храносмилателен процес да се осъществи и може да се окажете с лош дъх.

  • Най-напред включете в диетата си плодове и зеленчуци, богати на антиоксиданти.
  • Също така избягвайте напитки с много киселина като кафе.
  • Не забравяйте, че храни със захар също засягат функционирането на гърлото.
  • Освен това консумирайте чайове, които се борят с лошия дъх като мента, зелен или черен чай.

3. Увеличете приема на витамини

Приемът на плодове е ключов при проблеми с лошия дъх.

Недостигът на хранителни вещества и витамини може да причини лош дъх.

Витамините и минералите са антиоксиданти, които поддържат тъканите в добро състояние и предпазват клетките. Поради това ще имате по-силна имунна система, за да атакувате всякакви бактерии.

Не се колебайте да добавите витаминни добавки към вашата диета, за да елиминирате слузта и излишните токсини.

Вижте още: Странните симптоми на недостига на витамини

4. Грижете се за храносмилателната система

Лошият храносмилателен процес може да бъде причина за заболявания като гастрит, запек или колит, а лошият дъх е един от неговите симптоми.

Обърнете внимание на следното:

  • Увеличете приема на фибри (цели зърна и пресни плодове)
  • Яжте храни, богати на ензими (папая, авокадо, ананас)
  • Включете ябълков оцет в ежедневието си: той осигурява солна киселина, която е отговорна за разграждането на храната.
  • Пийте най-малко 2 литра вода на ден.

Прочетете и: Чайове, които ще ви помогнат при храносмилателни проблеми

5. Консумирайте натурални билки

Натурални билки за борба с лошия дъх

В природата имаме много растения с антибактериални, противовъзпалителни и антисептични свойства. Това означава, че те са отличен съюзник за борба с лошия дъх.

  • Розмарин, магданоз, босилек и мащерка помагат за премахването на лошия дъх.
  • Сместа от лимон и сол дезинфекцира и овлажнява зоната.
  • Чай с аромат на карамфил
  • Резенето помага за поддържането на езика и венците здрави.
  • Дъвчете ябълка или целина.
  • Етеричното масло от градински чай допринася за дезинфекцията на устната кухина.

Предупредителни знаци

  • Горчивият вкус е знак, че има излишък на билирубин и вероятно аномалия в черния дроб.
  • Мирисът на метал се дължи на задържането на пикочна киселина и е признак на бъбречни проблеми.
  • Наличието на гнила миризма е поради наличието на инфекция.
  • Сладкият дъх показва увеличение на глюкозата, поради което е много чест при пациенти с диабет.

Обърнете внимание на дъха си!