Храни, които понижават пикочната киселина

· 05.12.2015
Пригответе си вкусна супа от артишок с малко зехтин и ябълков оцет

Имате повишени нива на пикочна киселина? Болят ви ставите или се възпаляват? Освен съветите на домашния лекар и контролните прегледи, се препоръчва и промяна на хранителния режим. Искате ли да узнаете кои храни могат да помогнат в борбата с пикочната киселина? Продължавайте да четете!

Храни, които понижават пикочната киселина

kraka

Знаем, че спазването на полезна и балансирана диета е трудно. Но защо се образува пикочната киселина в тялото? То може да синтезира в пикочна киселина преработени храни, аншоа, месо, черен дроб и месо, дори сладки напитки като газираните. Тези храни образуват вид кристал в тялото, който се освобождава от бъбреците в кръвта и преминава през кръвоносните съдове, което причинява възпаление и болка.

Характерен симптом на високитe нива на пикочната киселина е възпалението на палеца на крака и на ръцете и коленете. Струва ви се, че може да живеете с леката болка от възпалението, но често тя се увеличава. Следвайте съветите на личния лекар, взимайте препоръчаните от него лекарства и следете дали храните, които консумирате, облекчават симптомите. Опитайте! Включете някои от следните храни в ежедневното си меню и вижте резултатите.

1. Артишок

artishok

Артишокът е възможно най-полезният зеленчук, който помага за предотвратяване на образуването на пикочна киселина. Тайната му се крие в диуретичните свойства, които помагат на тялото да премахне токсините и предотврати задържането на течности. В допълнение, артишокът съдържа много минерали, витамини и антиоксиданти. Той също така е богат на фибри, протеини и мастни киселини.

За да се възползвате от най-полезните свойства на артишока, си пригответе вкусна супа. Сервирайте с малко зехтин и ябълков оцет.

2. Лук

luchena-supa

Опитайте се да включите лука в ежедневното си меню. Лукът е страхотен за намаляване на нивото на пикочната киселина в кръвта и помага за понижаване на триглицеридите.

Не знаете как да го приготвите, за да извлечете най-добрите ползи? Вземете 2 средно големи глави лук, обелете ги и нарежете на ситно, и след това ги сварете. Когато парченцата станат полупрозрачни, отстранете сместа от огъня. Прецедете, оставете настрана водата да изстине и добавете лимонов сок. Пийте течността през целия ден.

3. Тиква тип „цигулка”

tikva-tsigulka

Обичате ли тиква тип „цигулка”? Тя е не само вкусна, но и много здравословна. Тази тиква има мощни диуретични свойства, които помагат за елиминиране на пикочната киселина благодарение на увеличеното производство на урина. Това означава, че тялото изхвърля вредните токсини. Пригответе я по същия начин като артишока. И не забравяйте семената! Изпечете ги и ще имате чудесна лека закуска, а освен това те също понижават пикочната киселина.

4. Целина

tselina

Знаете ли, че целината има няколко мощни ползи за здравето? Този вкусен зеленчук прави чудеса с всяка рецепта и пречиства кръвта, което позволява намаляване и елиминиране на пикочната киселина по естествен път. Тя почиства не само кръвта, но действа и като агент за детоксикация и помага за намаляване на теглото. За да извлечете най-добрите ползи, сварете я във вода.

5. Моркови

sok morkov portokal

Морковите са друг добър съюзник за контрол на производството на пикочна киселина. Те могат да направят всяка рецепта вкусна и помагат за премахването на кристалите, които се натрупват в тялото и образуват пикочната киселина. Пригответе си вкусен фреш от моркови. Комбинирайте с цвекло.

Важно е да запомните:

Запомнете, че консумирането на еленово месо, преработени храни, бира, аншоа, сардини и други морски храни ще увеличи производството на пикочна киселина. Не забравяйте да правите редовно упражнения и скоро ще усетите разликата. Следвайте хранителния режим, предписан от личния лекар, и добавете към менюто си полезни храни като череши и цитрусови плодове (особено грейпфрути) – те са богати на витамин C, важен елемент, който се бори с пикочната киселина.