4 възможни причини за болката в долната част на гърба и как да се справите с нея

Не забравяйте да се храните здравословно и пълноценно, както и да обръщате внимание на стойката си. Грижата за гръбначния стълб ще подобри здравето и комфорта ви.
4 възможни причини за болката в долната част на гърба и как да се справите с нея

Последна актуализация: 18 януари, 2019

Болката в долната част на гърба е едно от най-честите оплаквания в наши дни.

Неправилната стойка, неудобната поза на сън или просто едно погрешно движение често водят до трудно за обяснение усещане за парене в долната част на гръбначния стълб.

Трябва да отбележим, че този проблем на опорно-двигателната система засяга и младите, и възрастните хора, както и тези с уседнал начин на живот и дори спортистите.

Често забравяме колко е крехка тази съвършена структура, поддържаща гръбначния ни стълб. Съвкупността от прешлените, дисковете, нервите, сухожилията и ставите, изграждащи заедно основата за движенията ни, е изключително сложна част от тялото ни.

Ако някога сте страдали от болка в долната част на гърба знаете за какво ви говорим.

Нека да видим кои са най-честите причини за тази болка и как да се справим с нея.

Болката в долната част на гърба: най-често срещаните причини за появата й

Болката в долната част на гърба може да е причинена от разтегнат мускул.
1.Разтегнат мускул

Представете си, че стоите на бюрото си и бързо се обръщате, като извивате гърба и тялото си.

Правите го толкова рязко, че веднага усещате пареща, режеща болка в долната част на гърба. По-късно, след като се изправите, болката се усилва толкова много, че се прехвърля и надолу по крака ви и около кръста.

Разтягането на мускулите може да настъпи по време на покой или в движение след внезапно, рязко преместване или удар.

Симптомите могат да са разнообразни – от мускулни спазми до пълна неподвижност. Разтегнатият мускул може да засегне възпалените сухожилия и ставни връзки.

Как да се справите с разтегнатия мускул

  • Когато усетите “разтягането”, веднага сложете лед върху мястото. По-късно редувайте топли и студени компреси.
  • Починете си 24 часа. След това започнете да правите постепенно леки упражнения за възстановяване на движенията.
  • Геловете и натуралните лекарства с арника са чудесен помощник в тези случаи, тъй като притежават мощно противовъзпалително действие.

2.Дисков пролапс или дискова херния

Дисков пролапс или дискова херния може да причинят болка в долната част на гърба

Ако страдате от дискова херния или дисков пролапс поради удар или неправилно движение ще усещате не само болка, но и изтръпване, спазми и ще имате малки отоци по гърба. Болката ще е по-силно осезаема сутрин.

Дисковата херния е често срещана при спортистите.

Как да се справите с дисковата херния

За да излекувате дисковата херния ви е необходима точна медицинска диагноза, тъй като понякога травмата може да е сериозна и да изисква хирургична намеса.

Ако вашият случай е такъв, ще ви е необходим добър физиотерапевт за възстановяването ви.

3.Повтарящи се травми

Продължителната работа в една и съща позиция е причина за болка в тази част на търба.

Всяко повтарящо се движение, като обръщането надясно например, може да доведе до увреждане или възпаление на частите на гръбначния стълб.

А може да постави началото и на по-сериозно увреждане.

Как да се справите с повтарящите се травми

Има много начини за лечение на тези травми. Например:

  • Масаж
  • Йога или плуване
  • Коригиращи колани за гръб
  • Правилна поза

4.Дегенеративни ставни заболявания

Дегенеративни ставни заболявания може да са причина за болките в гърба.

Хрущялите губят еластичността си, загрубяват и понякога водят до появата на остеопороза.

Генетичната предразположеност, качването на килограми и старите травми спомагат постепенното развитие на болестта.

Как да се справите с дегенеративните заболявания

Първо бихме искали да изясним, че този вид дегенеративни заболявания не са лечими: не могат да бъдат излекувани напълно.

Това, което можете да направите е да контролирате симптомите, за да намалите болката и да живеете по-спокойно.

Ето няколко съвета за това:

  • Бъдете активни. Липсата на физическа активност намалява гъвкавостта на ставите, а седенето за дълго време притиска междупрешленните дискове. Разхождайте се и правете упражнения всеки ден. Има страхотни упражнения за облекчаване на болката в гърба като “Чи Кунг”. Това китайско упражнение съчетава физическо натоварване и техники за дишане.
  • Консумирайте храни с противовъзпалителен ефект като тези богати на омега-3 мастни киселини.
  • Правете упражнения за разтягане всяка сутрин след ставане.
  • Попитайте лекаря си дали добавките с витамин D и магнезий биха помогнали във вашия случай. Те са изключително полезни за укрепването на костите и ставите.
Йога за облекчаване болката в долната част на гърба.
болката в долната част на гърба изиска преглед при специалист и подходящото внимание и лечение.

Препоръчваме ви да опитате всички начини за лечение, включително приема на лекарства, както и правенето на упражнения. Не забравяйте да се храните здравословно и пълноценно, както и да обръщате внимание на стойката си.

Грижата за гръбначния стълб ще подобри здравето и комфорта ви.

Може да ви заинтересува ...
Как да се радвате на здрав гръбначен стълб
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Как да се радвате на здрав гръбначен стълб

Можете да практикувате йога, а най-подходящото упражнение, ако искате да се радвате на здрав гръбначен стълб е плуването.