Как да разграничим дискова херния от обща болка в гърба

· 02.10.2016
При първото състояние болката се увеличава при кашлица, разтягане на тялото или с продължително седене на едно място

Докато общата болка в гърба изчезва след няколко часа или след почивка, симптомите на дискова херния може да продължат в продължение на дни или дори седмици.

Болката в гърба е един от най-често срещаните здравословни проблеми. В действителност 8 на 10 души изпитват болка в гърба в някакъв момент от живота си.

Няколко различни фактори може да повлияят на болката, както и нейната интензивност и продължителност.

По-голяма част от тези видове болки обикновено са леки и изчезват по естествен път след почивка или упражняване на засегнатата област. Много пъти обаче дискомфортът продължава да се появява отново и може да създаде хроничен проблем, който се нуждае от повече внимание.

Често хората предпочитат да игнорират напрежението в гърба, като мислят, че е нормално или временно. Но в действителност не трябва да е така. Често това може да е знак, че нещо не е наред.

Дисковата херния е едно от тези състояния, които много хора са склонни да пренебрегват, мислейки, че това е просто обща болка в гърба. Това става по-тревожно обаче, когато симптомите се влошават в продължение на няколко дни, като става по-трудно за лечение.

Ето защо е важно да знаете как да правите разлика между тези два вида болка и да се опитате да ги лекувате по подходящ начин.

Какво представлява дисковата херния?

presheln-disk

Прешлените на гръбначния стълб са разделени от вид възглавница, която служи за омекотяване на евентуална травма, и предотвратяване на притискане на нервите.

Тези дискове улесняват движението на прешлените, позволявайки на тялото по-голямо движение като клякане или разтягане, за да стигнете до някой предмет.

С течение на годините обаче те губят своята еластичност и стават по-малко гъвкави, отколкото са били когато сте били по-млади. От този момент нататък, те отслабват и с някои движения може да се отместят. Те дори могат да се счупят, ако се изложат на силна травма или сила.

Човек ще започне да изпитва силна болка от едната страна на тялото, заедно с изтръпване, слабост и затруднено движение. След това получава диагноза на дискова херния.

Каква е разликата между дискова херния и болки в гърба?

diskova-hernia-bolka-grub

Основният симптом на дискова херния е болка в гърба, чийто интензитет бавно нараства (което обикновено се бърка с обща болка в гърба).

За да разграничите това от нормалната болка в гърба, трябва да разберете, че болка от дискова херния се увеличава при кашлица, разтягане на тялото или с продължително седене на едно място.

Обикновено лежането със свити колене, или по-дългото ходите, отколкото стоенето седнали е по-малко болезнено. Когато страдате от дискова херния имате чувство на загуба на сила, причинена от притискане на нервните окончания. Това не се случва при обща болка в гърба.

Ако имате хроничен проблем, причинен от счупване или нараняване на диск, гръбначният стълб може да се изложи на риск. Човек може да загуби контрол върху уринирането и движения на червата.

Един от най-очевидните симптоми на дисковата херния е, че болката продължава с дни или дори седмици, докато общата болка в гърба изчезва в рамките на няколко часа, или след почивка.

Какво да направите, ако имате дискова херния

ako-imate-diskova-hernia

Първото нещо, което трябва да направите, ако изпитвате симптоми на дискова херния е да посетите личния лекар незабавно, за да оцени сериозността на проблема.

Операцията може да бъде вариант за лечение на това състояние, въпреки че не гарантира 100% премахване на болката.

Ето защо много от пациентите, които са били диагностицирани с дискова херния са открили лечения на алтернатива медицина за подобряване на този проблем и да му попречат да се отразява на качеството им на живот.

Тези процедури включват:

  • Термотерапия
  • Електротерапия
  • Разтягане на лумбалната област
  • Ортопедични шини
  • Масаж
  • Хидротерапия
  • Натурални обезболяващи лекарства

В допълнение към тези лечения също така ще препоръчаме няколко съвета за успокояване на болката:

  • Спете на добър матрак с дъска под него.
  • Спете в ембрионална поза с възглавница между краката. Това ще попречи на бедрата да се въртят.
  • Избягвайте спането по корем.
  • Почивайте в продължение на няколко часа, но не и за продължителни периоди от време. Леките движения са много важни за възстановяването.
  • Не използвайте прекалена сила като повдигане на нещо прекалено тежко.
  • Разхождайте се или плувайте в продължение на 30 минути на ден, дори и след като болката е отминала.