4 храни, които трябва да избягвате във всяка диета за отслабване

· 17.12.2018
Кои храни трябва да избягвате във всяка една диета за отслабване? Ще ви разкажем в тази статия!

Когато мислим за отслабване най-често се фокусираме единствено върху това какво можем да ядем. Но освен това е важно да обръщаме внимание и на храните, които трябва да избягваме във всяка една диета за отслабване. Така ще улесним избора си при планиране на седмичното си меню или когато се храним навън. Замисляли ли сте се над това?

В следващите редове ще ви разкажем за тези храни, които е най-добре да не присъстват на масата ви докато сте на диета. Ако почувствате глад и нямате друг избор тогава можете да прибегнете и до тях. Но идеята е да не прекалявате с консумацията им. Готови ли сте? Прочетете следващите редове и избягвайте тези храни.

1. Картофен чипс

Това е една от храните, която трябва да избягвате, ако сте на диета за отслабване. Този продукт често е „демонизиран“. Истината е, че картофите не трябва да бъдат премахнати напълно от менюто ви. Сварените, приготвени на пара или печени картофи ще ви осигурят енергия и фибри.картофен чипс и диета за отслабване

Но въпреки казаното, трябва да избягвате приготвените чрез пържене картофи. А именно:

  • Чипс
  • Чипс с много сол и други подправки

Проблемът на тези храни е , че дори много малка порция от тях съдържа голямо количество калории. Освен това тези продукти се предлагат в толкова малки количества, че обикновено си похапваме по няколко порции. Има направени проучвания показващи, че консумацията на този тип храни може да се отрази на цялостното ви здравословно състояние и да доведе до напълняване за много кратко време.

Ако много ви се хапва чипс най-добре сами си го направете на фурна. За да го овкусите добавете подправки по ваш избор, опитвайте нови вкусове и аромати. Ако искате да заложите на традиционния вкус добавете сол и пипер.

Така ще си хапнете вкусен чипс, без да поглъщате ненужни калории и да излагате здравето си на риск.

Прочетете и: Перфектната диета със супа от зеле

2. Гризини и бисквити съдържащи само въглехидрати

Друга категория храни, която трябва да избягвате докато сте на диета за отслабване. Към нея спадат бисквитите, оризовите гризини, зърнените закуски, зърнените десертчета, хляба и т.н. Въпреки че са изгодни и лесни за набавяне тези продукти съдържат прости захари водещи до промяна нивото на кръвната захар.биксвити и диета за отслабване

Освен това засищат глада ви за кратко. А това означава, че не след дълго отново ще сте гладни и ще трябва да хапнете нещо, за да задоволите потребностите на тялото си.

Най-добрият вариант е да задоволите глада си предиобед или следобед като си хапнете здравословни продукти. Този тип храни съдържат фибри, въглехидрати и протеини. Добри опции са:

  • Нискокалорично сирене с плодове.
  • 1 ябълка с фъстъчено масло.

3. Подсладени напитки: избягвайте ги докато сте на диета за отслабване

Друга категория храни, която  трябва да избягвате докато сте на диета за отслабване са напитките съдържащи голямо количество захар. Не става въпрос единствено за безалкохолните напитки. Към тази група се отнасят и кафето от кафе автоматите, готовите сокове и други напитки съдържащи рафинирана захар.подсладените напитки не трябва да присъстват във вашата диета за отслабване

Доказано е, че прекомерната консумация на тези напитки ускорява напълняването. Ето защо е важно и възрастните и децата да избягват максимално консумацията на подсладени напитки.

Най-добрият вариант е винаги да носите със себе си бутилка прясна вода. Ако искате да пийнете нещо с повече вкус можете да си приготвите чай с аромат на плодове, мента или канела.

Вместо кафето от кафе автоматите просто си пригответе сами тази ароматна напитка у дома. Така ще контролирате количеството на добавената захар и със сигурност ще се радвате на по-висококачествено кафе.

Препоръчваме ви да прочетете и: Как газираните напитки въздействат върху здравето?

4. Бял хляб, бисквити и тестени изделия

Последната група храни, която трябва да избягвате докато сте на диета за отслабване, са тези приготвени с бяло брашно. Белият хляб обикновено съдържа голямо количество захар, влияещо върху нивото на кръвната захар.бял хляб и диета за отслабване

Освен това приготвените с бяло брашно продукти съдържат минимално количество фибри. Затова изяждането на 2 филийки бял хляб дневно повишава риска от напълняване.

Бисквитите, сладкишите и другите подобни продукти съдържат трансмазнини. Въпреки че са вкусни е по-добре да ги избягвате. Ако много ви се хапва парче торта или някакъв сладкиш опитайте тези приготвени с пълнозърнено брашно. Те не са толкова популярни и ще ви трябва малко време, за да свикнете с вкуса им. Но пък са много по-здравословни.

Съветваме ви да си приготвяте сами десерти у дома с пълнозърнено брашно, семена и натурален шоколад. Така ще можете да си похапвате сладко, без да напълнявате и да застрашавате здравето си.

  • Boticario Boticario, C. (2012). Nutrición y alimentación: mitos y realidades. Aldaba36, 79-88.
  • Gómez-Miranda, L. M., Jiménez-Cruz, A., & Bacardí-Gascón, M. (2013). Estudios aleatorizados sobre el efecto del consumo de bebidas azucaradas sobre la adiposidad en adolescentes y adultos: revisión sistemática. Nutrición Hospitalaria28(6), 1792-1796.
  • Rivera, J. R. E., Velásquez, F. M., Velásquez, M. D. R. M., & Velásquez, J. A. M. (2005). Efecto de la adición de proteína de soya en la textura de un pan blanco. Agrofaz: publicación semestral de investigación científica5(1), 775-782.