10 храни, от които остарявате преждевременно

08 Януари, 2019
На 100 гр. порция пържени картофи поглъщате около 500 калории, което означава, че с всяка следваща поръчка на биреното мезе сте все по-застрашени от затлъстяване или наднормено тегло.

“Вие сте това, което ядете”. Това не е просто стара поговорка. Всичко, което консумирате, наистина се отразява на общото ви състояние и на ежедневието ви. Вашата диета трябва да бъде подходяща и балансирана и да изключва всички вкусни, но токсични и вредни храни. В тази статия ще ви разкажем за 10 храни, от които остарявате преждевременно.

Ако искате да се храните здравословно и да се грижите за тялото си, тогава е важно да имате предвид, че най-добрият начин да го постигнете е с качествена храна и подходяща диета. Много е важно с какво се храните. Някои храни могат действително да затруднят работата на мускулите и органите. Вследствие на това ще започнете да изпитвате трудности в ежедневните си дейности и неусетно да остарявате.

Храни, които взимат от живота

Всички си имаме нашите слабости, а именно онези малки лакомства, за които мислим, че ни помагат да живеем по-добре. В действителност само причиняват вреди и дори може да се окаже, че вземат години от живота. Оставете приборите и прочетете това, за да разберете кои 10 храни ви карат да остарявате преждевременно. Вижте и кои от тях са просто нездравословни или могат да забавят или попречат на нормалните функции на организма.

Колбаси

Шунки, салами, кренвирши, всякакви колбаси: Тези храни често съдържат много мазнини, особено наситени.
Храни, които съдържат повече от 1,5 гр. наситени мазнини в 100 гр. порция, са изключително вредни за здравето. Те увеличават риска от сърдечно-съдови заболявания, затлъстяване, наднормено тегло и инсулт. Тези храни често съдържат огромно количество нитрати, които, ако се консумират редовно, могат да действат канцерогенно. Не забравяйте за високото съдържание на натрий, което може да доведе до сърдечни заболявания и повишаване на кръвното налягане.

Подсладени напитки

Подсладените напитки допринасят за наднормено тегло и риск от диабет

Напитки, които съдържат висока концентрация на добавена захар, допринасят за наднормено тегло и риск от диабет. Наистина захарта е основен компонент, без който организмът не може да функционира. Но излишните количества в подсладените напитки могат да имат отрицателно въздействие върху здравето и дори да повлияят на функциите на вътрешните органи и основните системи на тялото.

Вижте още: Как газираните напитки въздействат върху здравето?

Пържени картофи

Пълни с наситени мазнини, трансмазнини и холестерол, пържените картофки може да са вкусни, но са ужасно лош избор, ако искате да сте здрави. На 100 гр. порция пържени картофи поглъщате около 500 калории, което означава, че с всяка следваща поръчка на биреното мезе сте все по-застрашени от затлъстяване или наднормено тегло.

Пица и бургери


Пиците и бургерите съдържат множество наситени мазнини, натрий и захар.

Какво са няколко парчета пица петък вечер или един бургер на грил през уикенда?
Ами например множество излишни наситени мазнини, натрий и захар. Докато се консумират в огромни количества по цял свят, пицата и бургерите всъщност не предоставят полезни хранителни вещества и са риск за здравето.

Сладолед

Може да е вкусен и освежаващ, но сладоледът съдържа наситени мазнини, трансмазнини, захари и холестерол, да не говорим за количеството калории, които ви носи. Запомнете, че в крайна сметка сладоледът е нездравословен избор.

Захарни изделия


Бонбоните съдържат големи количества захар, което може да увеличи риска от диабет


Знаете, че са приготвени от захар, нали? Това мимолетно удовлетворение има дълготраен негативен ефект. Бонбоните съдържат големи количества захар, което може да увеличи риска от диабет, затлъстяване и да направи тялото резистентно към инсулин.

Прочетете и това: Съвети за детоксикация на тялото ви от излишна захар

Сол

Солта, която се използва за готвене и се съдържа в храната, която консумираме ежедневно, е просто излишна. Трапезната сол съдържат сложни химически съединения, които могат да бъдат токсични за тялото. Прекалено солената храна може да доведе до задържане на вода или други течности и вредни отлагания в тъканите. Препоръчителната дневна доза е 6 гр. сол.

Подсладители

Храните, от които остарявате - подсладителите.

Може и да си мислите, че намалявате приема на калории и по този начин отслабвате, като заменяте захарта с подсладител, но той всъщност стимулира апетита ви и фактически ви кара да пълнеете.
Изкуствените подсладители усилват апетита, като действат като стимуланти. Това означава, че докато се опитвате да отслабнете, изкуственият подсладител ви кара да ядете повече, като увеличава риска от консумация на нездравословни храни с излишни захари и мазнини.

Червеното месо  е от храните, които ви карат да остарявате преждевременно

Точно така, не трябва да се ядат пържоли всяка вечер. Балансираната диета включва червени меса, но е препоръчително да ограничите приема. Червеното месо има висока концентрация на наситени мазнини, които са вредни за сърцето. Тялото преработва червените меса бавно – това означава, че използвате основната си енергия, за да ги преработите, а не това е целта, когато се опитвате да отслабнете.

Рафинирани въглехидрати

Преработените храни обикновено са изгубили хранителна стойност и консумацията им може действително да допринесе за приема на нездравословни химически съединения. Зърнените култури, например, могат да бъдат здравословно допълнение към вашата диета, ако са органични, но преработените зърнени храни са изгубили почти цялата си хранителна стойност в процеса на обработка. Консумирането на рафинирани въглехидрати може да доведе до високи нива на кръвна захар и задържане на мазнини.

Не забравяйте…
Ако искате да бъдете здрави и да имате дълъг живот, хранителната и балансирана диета е от ключово значение. Вашата диета трябва да включва храни, чиито хранителни свойства и вещества са разнообразни и здравословни и които подпомагат най-основните и важни функции на организма. Опитайте и ще усетите дълготрайните ползи от правилното хранене и избягването на храните, които ви карат да остарявате преждевременно.

  • Organización Mundial de la Salud, O. (2015). Carcinogenicidad del consumo de carne roja y de la carne procesada. Web Page, 1. Retrieved from http://www.who.int/features/qa/cancer-red-meat/es/
  • Moss, M. (2013). The Extraordinary Science of Addictive Junk Food. The New York Times, online. https://doi.org/10.1109/TAP.2018.2869256
  • Payab, M., Kelishadi, R., Qorbani, M., Motlagh, M. E., Ranjbar, S. H., Ardalan, G., … Heshmat, R. (2015). Association of junk food consumption with high blood pressure and obesity in Iranian children and adolescents: The CASPIAN-IV Study. Jornal de Pediatria91(2), 196–205. https://doi.org/10.1016/j.jped.2014.07.006
  • French, S. A., Story, M., Neumark-Sztainer, D., Fulkerson, J. A., & Hannan, P. (2001). Fast food restaurant use among adolescents: Associations with nutrient intake, food choices and behavioral and psychosocial variables. International Journal of Obesity25(12), 1823–1833. https://doi.org/10.1038/sj.ijo.0801820
  • Powell, L. M., Nguyen, B. T., & Dietz, W. H. (2015). Energy and Nutrient Intake From Pizza in the United States. PEDIATRICS135(2), 322–330. https://doi.org/10.1542/peds.2014-1844