10 храни, които трябва да избягвате вечер преди сън

26.06.2019
Искате ли някаква лека закуска преди лягане? Знаете ли кои храни трябва да избягвате? Опитайте се да изберете храни и напитки, които ще ви помогнат да заспите.

Понякога може да изпитвате чувство за глад вечер преди сън.

Нормално е да сте малко гладни по това време, дори и да сте вечеряли преди няколко часа. Проблемът е, че можете да изберете неподходящата храна за тази част от деня.

В тази статия, ще научите за 10 храни, които да избягвате вечер преди сън.

Ако ядете неподходящите храни, това може да повлияе на метаболизъма и да предизвика качване на килограми или появата на други проблеми.

Именно поради тази причина е важно да придобиете навици за здравословно хранене и най-вече да ограничите консумацията на тези 10 храни, които могат да бъдат вредни преди сън.

Разберете кои са те!

1. Избягвайте маслото вечер преди сън

Вечер преди лягане: избягвайте маслото. Отворено пакетче масло и нож до него.

Маслото може да се използва в много рецепти. Обаче, поради високото съдържание на наситени мазнини, не е добре да го консумирате преди лягане.

Като цяло, трябва да консумирате масло в умерени количества, но ако го ядете през нощта, това може да предизвика храносмилателни проблеми.

Вижте също: Невероятните ползи за здравето от рибеното масло

2. Избягвайте бонбоните вечер преди сън

Вечер преди лягане: много и различни бонбони

Повечето хората смятат, че е „безвредно“ да се ядат по малко бонбони през деня. Проблемът с яденето на бонбони през нощта, обаче е, че високото количество захар и химикали могат да се отразят върху качеството на съня.

Някои от тези съставки стимулират дейността на нервната система и поставят мозъка в състояние на тревога, което ви пречи да заспите. Всъщност, някои са на мнението, че яденето на бонбони преди сън увеличава вероятността да сънувате кошмари.

3. Избягвайте сладоледа вечер преди сън

Вечер преди лягане: пет топки сладолед в чиния и три малинки

Не е добра идея да ядете сладолед, преди лягане. Този десерт съдържа мазнини, захар и други добавени съставки, които променят метаболизма и оказват влияние върху дейността на нервната система.

Яденето на сладолед може да забави храносмилането и да доведе до болка и възпаление.

4. Пикантни храни

Вечер преди лягане: червени люти чушки в хаванче

Подправките добавят малко вкус към много ястия. Въпреки това, не трябва да ги ядете през нощта защото те променят производството на киселини в стомаха. 

Консумирането на пикантни храни преди лягане може да доведе до киселинен рефлукс и стомашна болка. Някои от тях също съдържат много калории и могат да предизвикат качване на килограми.

5. Наденица

Наденички

Въпреки, че изглеждат свежи и задоволяващи аптетита, надениците съдържат много мазнини и химически съставки, които не са полезни за тялото ви.

Като цяло, трябва да намалите консумацията на наденица, за да поддържате здравословно тегло. Когато ядете наденица вечер се затруднява храносмилането и се забавя метаболизма.

6. Сирене

Различни видове сирена на дървен поднос

Проблемът с яденето на сирене преди лягане е, че съдържа аминокиселина известна като тирамин, която намалява производството на хормони, регулиращи съня.

Не яжте само сирене или сирене с други ястия. Това е тежка храна, която е богата на мазнини, което може да предизвика възпаление и стомашни проблеми.

Вижте също: Когато навършите 40 години: 5 промени, които да направите в диетата си

7. Хляб

Различни видове хляб и кроасани в кошници и на маса

Хлябът и другите тестени изделия може да изглеждат като добър избор за справяне с глада. Обаче, не трябва да ги ядете преди сън, защото те съдържат много ненужни калории.

Брашното и захарта в търговските тестени изделия имат отрицателно влияние върху метаболизма и увеличават риска от затлъствяване и проблеми с кръвната захар.

8. Шоколад

Шоколад

Една малка порция шоколад на ден може да е много полезно. Тази храна е богата на антиоксиданти и аминокиселини, които подобряват физическото и умственото ви здраве.

Лоша идея е да ядете шоколад преди сън, защото някои от съставките в шоколада са стимуланти, които пречат на добрия сън.

9. Червено месо

Червено месо

Червеното месо съдържа протеини и наситени мазнини, които забавят дейността на храносмилателната ви система по време на сън.

Въпреки, че консумацията на червено месо може да има положителен хранителен ефект когато се консумира в по-малки количества, е добре да избягвате да го ядете през нощта за да не пречи на съня ви.

10. Кафе

Чаши с кафе на маса

Кафето и другите напитки, които съдържат кофеин, трябва да се избягват по това време на деня. Въпреки, че ободряват през деня, тези напитки имат обратен ефект през нощта.

Една чаша кафе може да ви държи будни няколко часа.

Искате ли някаква лека закуска вечер преди сън? Знаете ли кои храни трябва да избягвате? Опитайте се да изберете храни и напитки, които ще ви помогнат да заспите.

  • McGuinness, O. P., & Shiota, M. (2017). Carbohydrate metabolism. In The Clinical Chemistry of Laboratory Animals, Third Edition. https://doi.org/10.1201/9781315155807
  • Harwood, J. L., & Guschina, I. A. (2009). The versatility of algae and their lipid metabolism. Biochimie. https://doi.org/10.1016/j.biochi.2008.11.004
  • The Impact of Food Bioactives on Health. (2015). The Impact of Food Bioactives on Health. https://doi.org/10.1007/978-3-319-16104-4
  • O’Connor, M. I., Piehler, M. F., Leech, D. M., Anton, A., & Bruno, J. F. (2009). Warming and resource availability shift food web structure and metabolism. PLoS Biology. https://doi.org/10.1371/journal.pbio.1000178