Знаете ли как и кога да пиете вода?

23 Януари, 2019
Пийте вода двайсетина минути преди закуска. Този навик е много по-здравословен, отколкото да започнете деня с чаша кафе, например.
 

Когото и да попитате, той ще ви отвърне, че да пиете вода е полезно. Ползите от редовното пиене на вода са много, но наясно ли сте как и кога да пиете вода правилно? Важно е да знаете отговорите на въпросите как и кога да пиете вода, защото начинът, по който го правите, определя дали ще ви бъде от полза или във вреда

Преди закуска – абсолютно задължително

Изпиването на една или две чаши вода преди закуска помага за прочистване на токсините, които са се натрупали в храносмилателния тракт. По този начин внимателно активирате органите и те започват да функционират.

Пийте вода двайсетина минути преди закуска. Този навик е много по-здравословен, отколкото да започнете деня с чаша кафе например.

Това не е всичко. Ако пиете водата си топла или гореща или пък ако добавите сока на половин лимон, ще активирате работата на червата си.

В случай че страдате от запек, този навик ще ви се стори повече от вълшебен. Той представлява отлично и просто лечебно средство за борба със запека.

Този ритуал ще ви свърши работа и в друг случай. Когато изпитвате проблем като задържане на течности. Ако лицето ви и клепачите ви сутрин са подути, топла вода с лимон е вашето лекарство. По този начин ще подобрите и работата на бъбреците си.

да пиете вода с лимон на гладно е полезно
 

Гладни или жадни?

Знаете ли, че доста пъти, в които сте смятали, че сте гладни, всъщност сте били жадни? Понякога не знаем как да интерпретираме сигналите, които тялото ни изпраща.

Това недоразумение е ключово, когато се борим с излишните килограми. Затова ви препоръчваме да направите едно много просто нещо: всеки път, когато сте гладни, изпивайте по една чаша вода. Ако след няколко минути все още се чувствате гладни, тогава хапнете.

Може да се изненадате колко много пъти апетитът стихва от само себе си.

Половин час преди хранене, за да ядете по-малко

Ако си позволите да изпиете чаша вода половин час преди хранене, не само ще избегнете жаждата по време на ядене, но и ще се заситите до известна степен, а по този начин ще намалите количеството на приеманата обикновено храна.

Не прекалявайте с водата по време на хранене

Важно е да пиете вода през целия ден. Съветваме ви да забравите за пиенето на вода по време на хранене, защото водата взаимодейства със стомашните сокове, а резултатът от това е нежелан – влошаване на храносмилането.

Освен това пиенето по време на хранене намалява апетита при децата.

Ако ядете солена или подправена храна е позволено да изпиете няколко глътки. От тази гледна точка е добре да включите във всяко хранене пресни храни като салати, зеленчукови супи и т.н.

Прочетете и: 5 лесни за приготвяне здравословни салати

Намалете консумацията на сол и пийте течности преди хранене!

да пиете вода и то топла и много полезно
 

Една чаша вода преди лягане

Така както сте стартирали деня си с чаша вода, трябва  и да приключите деня си – с чаша топла вода. По този начин подготвяте тялото си за почивка. Всъщност чай направен от няколко билки също е добра идея.

Можете да игнорирате последния ни съвет, в случай че изпитвате проблеми през малките часове – т.е. имате навика да ставате, за да ходите до тоалетната по малка нужда.

Този съвет не е валиден и за малките деца, които може да не успеят да възпрат позивите на тялото нощем.

Не пийте огромно количество вода наведнъж

Няколко пъти ви споменахме, че пиенето на вода е желателно да се случва през целия ден. Сега ще уточним, че най-добрият подход е да приемате водата на малки дози и от време на време.

Това с пълна сила важи, когато времето е горещо и се налага да работите на открито или при подобни климатични условия.

Студена, гореща или топла вода?

Дори в пустинята, където температурите са много високи, хората пият горещ чай, защото той ги кара да се изпотят и да се разхладят.

Затова ви препоръчваме винаги да пиете топла или гореща вода.

В никакъв случай не посягайте към студената вода, защото тя се отразява негативно върху храносмилателната система.

Консумацията на студена вода може да промени естествената температура, която е необходима за храносмилането.

Препоръчваме ви да прочетете и: 6 причини да пиете топла вода на празен стомах

Колко вода да пия на ден?

Литър и половина? Два литра? Не можем да ви дадем точна информация, докато не опознаем тялото ви.

 

Човешкият организъм се нуждае от определено количество вода през лятото и от съвсем друго количество вода през зимата.

Децата от своя страна имат свои потребности от вода, различни от тези при възрастните хора. Дали хората, които се потят интензивно, се нуждаят от повече вода? Дали вегетарианците изпитват по-голяма нужда от вода от тези, които ядат месо? Можем да продължаваме в този дух.

На първо време може да ви се стори трудно да пиете вода постоянно, през целия ден. Но веднъж щом започнете, ще осъзнаете, че тялото ще ви подскаже от какво количество вода се нуждаете.

да пиете вода е важно - за вас и за децата

Трудно е…

За много хора пиенето на вода е трудна задача. Един много лесен трик е да добавяте малко естествен лимонов сок и няколко капки пречистена стевия.

Този на пръв поглед безобиден детайл ще придаде на водата ви апетитен вкус на лимонада, без да приемате калории и други субстанции.

Друг вариант – да добавите една капка цитрусово етерично олио (портокал, лимон, грейпфрут, мандарина…), което е подходящо за консумация.

Билковите чайове представляват друга алтернатива, чрез която да снабдявате тялото си с вода.

 
  • Popkin, B. M., D’Anci, K. E., & Rosenberg, I. H. (2010). Water, hydration, and health. Nutrition Reviews. https://doi.org/10.1111/j.1753-4887.2010.00304.x
  • Sawka, M. N., Cheuvront, S. N., Carter, R., Jéquier, E., Manz, F., Dal Canton, A., … Shirreffs, S. (2005). Human water needs. In Nutrition Reviews. https://doi.org/10.1301/nr.2005.jun.S30-S39
  • Kleiner, S. M. (1999). Water: An essential but overlooked nutrient. Journal of the American Dietetic Association. https://doi.org/10.1016/S0002-8223(99)00048-6