Внимание! Избягвайте тези 6 храни вечер

· 01.02.2016
Пържоли, салата с маруля, пица, ориз със зеленчуци, топло мляко - изключете ги от менюто си преди лягане, за да си осигурите пълноценна почивка

Вечер е. Прибирате се у дома уморени след дълъг и изтощителен ден. Имате сили единствено да изядете първото нещо, което ви попадне под ръка. Подгрявате го в микровълновата печка и го унищожавате за секунди. Обръщате ли изобщо внимание на храната, която слагате в чинията си? Приемливо е понякога да пренебрегвате този въпрос, но ключово е този тип поведение да не се превърне в норма, в навик.

Вечерята е едно от най-важните хранения за деня. Ако спазвате диета за отслабване, знаете, че е от съществено значение да не пропускате последното хранене, тъй като то поддържа метаболизма активен и е гаранция за добро здраве. Не по-малко значение има какво точно слагате в уста в края на деня. Някои храни се смилат лесно вечер, докато други могат да направят нощната ви почивка истински кошмар. Готови ли сте да узнаете, кои 6 храни е препоръчително да избягвате вечерно време?

1. Червено месо

cherveno meso

Съвременният начин на живот поставя хората в ситуации, които често водят до продължително гладуване. Вечер, прибирайки се у дома, ние сме гладни и изтощени, готови да изядем, каквото видят очите ни. Често подбираме храни, за които смятаме, че са богати на хранителни вещества и ще ни заситят напълно. Това е причината, поради която мнозина залагат на вечеря, състояща се от зеленчуци и месо. Пържола със сос с чесън, например, е ястие, богато на желязо и протеини.

Но дали е подходящо за вас? Не. Никак даже! Преразгледайте навиците си, като вземете предвид тези факти:

  • Ако искате да консумирате месо вечер, можете да заложите на пуешки гърди. Изпечете ги на грил и ги подправете с малко лимонов сок – по този начин ще стимулирате храносмилателната система. Пуешкото месо е здравословна алтернатива на по-тлъстите меса.
  • Червеното месо е богато на протеини, в това няма съмнение, но те са трудни за храносмилане и карат стомаха да работи дълго време, след като сме си легнали. Напълно нормално е в такива дни да изпитвате трудности със съня, коремът ви да се подува, да се оплаквате от газове и запек.

2. Пица

pitsa

Знаем, че обичате пица. Кой не обича? Лесна е за приготвяне и представлява бързо решение на въпроса, какво ще вечеряте днес. Но вероятно вече ви е известно, че повечето пици съдържат преработено брашно. То е богато на мазнини, а също така и на калории, които на мига ще полепнат по талията ви. Освен това пицата принадлежи към списъка с продукти, които стомахът преработва по-трудно.

Сигурно вече се питате, да не би пицата с повече зеленчуци да е по-здравословен вариант? Ако зеленчуците са съчетани с много сирене, кашкавал и подправки, това също не е добро решение. Категорично, пицата не е подходяща за вечеря. В другите часове на деня можете спокойно да я консумирате.

3. Мляко

mlyako

Чаша топло мляко е класическа рецепта при проблеми със съня. Защо? Тъй като съдържа високи дози триптофан, който провокира усещане за отпускане. В този случай трябва да знаете, че консумацията на топло прясно мляко преди сън е добра идея само за някои хора. При други ефектът е точно обратен на желания. Комбинацията чаша мляко с малко мед сигурно ви е любима напитка. Обаче не е препоръчителна! Ще обясним веднага защо:

  • Млякото съдържа лактоза, която стомахът трудно обработва. В наши дни много хора страдат от лактозна непоносимост. Техният организъм не може да синтезира адекватно лактозата. Бъдете внимателни!
  • Млякото е богато на животински протеини и калций – две вещества, които трудно се храносмилат в часовете преди нощен сън.
  • Топлото мляко може да ви помогне да заспите по-лесно, но трябва да знаете, че са налице други по-здравословни алтернативи – например, бадемово мляко, което е по-лесно усвоимо в късните часове на деня и по никакъв начин няма да навреди на съня ви. Пробвайте го и ще се убедите.

4. Салати на основата на маруля

marulya

Какво по-здравословно от това, да си притотвите салата за вечеря? Бъдете внимателни! Това може да не е най-добрият избор, който ще направите за деня. Ето няколко причини да ви го казваме:

  • Марулята е вкусна и лесна за обработване, когато искаме да направим салата. Тя обаче е богата на неразтворими фибри, които провокират образуването на газове и подуване на корема вечер.
  • Всяко тяло е различно. Някои хора ядат маруля вечер и не се оплакват от никакви нежелани ефекти, докато други изпитват дискомфорт. От вас самите зависи, как тази храна ви се отразява. Имайте предвид, че здравословна алтернатива на марулята вечер е салатата капрезе, която се приготвя с пресни домати.
  • Друго растение, което си заслужава да избягвате вечерно време, е целината. Тя съдържа много фибри, а това означава, че е препоръчително да я консумирате в минимални количества в края на деня.

5. Чесън и лук

luk

Добра идея е вечерно време да ограничите консумацията на тези два, полезни иначе, продукта. Ако добавите сурови лук или чесън към вечерята си, можете да провокирате възпаление на стомаха. Резултатът е лошо храносмилане.

Същото важи и за пикантните подправки. Те са вкусни, апетитни и вероятно имате любими, които консумирате не само за здраве, но и за настроение. Внимание – добавянето на люти чушки към вечерята е като Дамоклев меч. Може да ви се услади първоначално, но на сутринта ще съжалявате за това.

6. Ориз и паста

pasta

  • А обмисляли ли сте да направите макарони за вечеря? Или пък приятно ухаещ ориз? Нормално е в пристъп на глад да пожелаете да изядете цяла порция паста. Напълно в стила на настоящата статия ще ви кажем, че това не е добра идея.
  • Препоръчваме ви винаги да избирате сложни въглехидрати. Заложете на зеленчуци, вместо на ориз и паста.
  • Ако наистина не можете без ориз и паста, можете да ги консумирате в минимална доза – по този начин контролирате количеството приети въглехидрати. Това е важно, тъй като те представляват празни калории, които тялото в късните часове на деня няма време да изразходи напълно. Затова, ако сте любители на спагетите, ориза, лазанята, консумирайте ги по обедно време. След това отделете време за разходка, за да изгорите приетите празни калории.